Alla inlägg den 3 november 2017

Av Heidi Månsson - 3 november 2017 00:50

Ho ho hälsar nattugglan Heidi :)
Det är den andra november och jag är fullständigt övertygad om att jag är grundlurad. Någon måste ha bläddrat fram i alla kalendrar överallt och lyckats lura mig att det är november månad nu? När tittar ni fram och ropar ?luuuuuurad!!?? Ni vet att det är den första april som man ska luras va? Ni är liiiiiite tidigt ute! Ja eller sent ute ? beror på hur man vill se det ;) Nä men på allvar ? jag kan inte förstå hur snabbt det har gått från vår till sommar (ja den var ju INTE lång?) till höst och snart vinter. Vissa dagar är det så kallt så man får skrapa rutan på morgonen och vissa dagar är det ff mellan 10-15 grader och rätt skönt. Jag vill inte ha vinter men sen har jag insett att ju fortare vintern kommer desto snabbare kan våren få komma tillbaka igen. Ja ja det är ju bara till att gilla läget :o)

Idag har jag, Linnea och hennes kompis Tindra varit på Ugglebadet i Perstorp. En dag varje höstlov ordnar de Halloweenkväll på badet så personalen spökar ut sig och de dekorerar med läskiga saker, släcker en del av belysningen (de får väl ha lite ljust så de ser om någon håller på att drunkna) och har massor med tända ljus istället. Det är spindelväv på alla möjliga ställen och rätt så skoj. Töserna skötte sig jätteduktigt men badhus är ju egentligen inte den rätta miljön för mig nu med mina skador. Ironiskt nog. Vattengympa och vattenterapi är ju liksom perfekt när man är skadad/har ont någonstans men alla dessa ljud och allt stoj gjorde ju att nu är jag helt slut i skallen. Det var otroligt skönt att komma hem till ett tyst hus. Jag känner dock att jag skulle må rätt så bra av att få komma iväg och doppa mig fler gånger inom snar framtid men inte på ett lov när ?alla andra? också är där?

I morgon ska jag och Linnea höstpyssla lite och eventuellt/förhoppningsvis får vi sällskap utav Nettan och hennes 3 goa ungar :) Ju fler desto roligare! Eventuellt så händer det även lite annat skoj i morgon men jag vågar inte lova nått redan? Det är så mycket som hänger på hur dagsformen blir. Håll tummarna för att jag inte är helt utslagen ? det har ju hänt förut...

Nä nu tänker jag gå och slänga mig i sängen. Sussa sött! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards