Alla inlägg den 20 november 2017

Av Heidi Månsson - 20 november 2017 00:03

Gokväll i stugan.
Nu är det sista dagen på min halvtidssjukskrivning så i morgon är det back to usual som gäller. Halva jag jublar
och är glad för att allt går tillbaka till det normala och andra halvan är lite skraj för hur det ska gå. Det känns som
att kroppen borde hålla men jag vet ju inte. Det finns ju inga garantier. Diskbråcket, förslitningsskadan och artrosen
kan ju allihopa gå i skov så jag vet ju aldrig hur länge jag får må bra och om jag går tillbaka till jobbet för tidigt eller
om det är ok. Det är väl bara till att fortsätta med sjukgymnastiken och träningen och jobba på så länge det håller :)

Det har ju inte direkt gått åt rätt håll när det gäller allt runt omkring jobbet och det påfrestar rätt så bra på psyket.
Jag har lust att byta jobb. Jag har ingen aning om vad jag ska hitta på istället men emellanåt så känner jag att det är lite
väl bra och lusten att begära omplacering är stor. Jag är bara så sjukt less på allt negativt som sker runt omkring. Det står
mig upp i halsen. Det är tur att det finns goa kollegor som hjälper till när det hela blir för mycket.

I övrigt har väl veckan innehållit lite allt möjligt som den brukar. I torsdags var det dags för Robin att få spruta nr 2
i pollenbehandlingen. Det gick bra denna gången med - skönt.

I fredags skulle jag bara träffa Jennie L och äta lite smörgåstårta och snacka lite skit hade vi bestämt men det slutade med
att Jennie H också kom förbi en stund (tyvärr han vi inte prata så mycket innan hon rusade vidare). Dessutom när jag ringde för att prata med Niklas om lite fackliga saker på morgonen och bad om ett möte så slutade det med att han också kom till Lövet så att vi kunde gå igenom allt. Jag hoppas att han kan hjälpa mig!

På kvällen var jag på bio med "kollegorna"/vännerna Jessica och Mari. Vi såg den svenska komedin "All inclusive" och den
var jättebra! Efteråt började vi snacka om allt möjligt mellan himmel och jord och vi fastnade liksom kvar där. Tillslut stängde bion och vi var tvungna att gå på olika håll. Det kanske var tur det för annars hade vi kanske varit kvar där ännu ;)

I går hade vi ett litet kalas här hemma för Robin och Linnea som har fyllt år och för mig som snart fyller år. Felicia fyller ju
18 i år så hon ville ha ett eget firande och det kan jag ju förstå :=)
Det var inte så många gäster som kunde komma men Felicia med familj, Robins farmor & farfar (Carin och Bengt) och
farfar Hasse kom i alla fall :=) Det blev ett trevligt kalas och Fredrik lagade som vanligt suveränt god mat!
Tack till er som kom för att ni kunde vara med och fira oss och förgylla vår dag!

I dag stod Felicia och jag på en loppis och sålde grejjer. Det gick inte så himla bra men vi gick inte back i alla fall. Det var lite dum dag när det är dagen före barnbidrag så det var inte så många barnfamiljer där. Vi som hade mest barnsaker att sälja lyckades ju inte bli av med så mycket. Vi ska dock testa igen snart och då kanske det går bättre.
Efter loppisen så fick Felicia testa att övningsköra och det gick hur bra som helst. Hon är duktig!! Vi började inne på en
parkering på P2 och sen fick hon testa på småvägarna där för att så småningom köra i Sjörröd och sedan till Tormestorp.
Sen körde hon dessutom från Tormestorp till stan. Bra jobbat!!

Ikväll skulle jag och Louise ha gått på en konsert med Takida men så blev det inte. Jag som alltid har varit så noggrann och
haft koll på mina saker hittade inte biljetterna. Jag letade överallt men de fanns ingenstanns. Det skulle vara e-biljetter så jag letade igenom mina mail och mina sms men de fanns inte där. Efter att ha letat och letat så fick jag tillslut ge upp. Det känns riktigt surt att ha "lurat" Louise på en Takida-konsert. Jag har naturligtvis inte gjort detta med flit men jag känner mig jättedum... Jag hoppas att Takida kommer tillbaka snart igen och att vi kan gå då i stället. Förlåt Louise för att jag är så kass! Jag hoppas att du inte hatar mig alltför mycket!

Nä nu är klockan mycket och mitt huvud orkar inte mer. Dags att gå och sova. Puss på er mina vänner. Sov gott. Over and out!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards