Alla inlägg den 6 december 2017

Av Heidi Månsson - 6 december 2017 22:50

Men go kväll i stugan. Ja jag lever - jag lovar. Jag har haft lite andra saker för mig -  både roliga och tråkiga så det blev en liten paus i bloggandet. Nu är jag här :)


Jag har börjat jobba fullt ut igen och det känns väldigt bra! För tillfället har jag nästan ingen smärta alls i nacke, axlar eller rygg så jag försöker njuta av det så länge det varar. Jag har kommit igång med sjukgymnastiken och det hjälper verkligen. Nu ska jag bara lyckas stärka upp muskulaturen runt lederna så att det ökar stabiliteten och bromsar upp artrosen lite. Det gäller dock att göra rätt så att jag inte förrvärrar förslitningsskadan eller diskbråcket. Inte helt lätt balansgång det där.


Robin har fortsatt med sprutbehandlingen och det går hyffsat än så länge. Han fick en rätt så "kraftig" reaktion förra gången så vi får se hur det fortskrider. Blir det allt för allvarliga reaktioner så kan han inte fortsätta med behandlingen och det vore ju inte så bra så håll tummarna!!


Den 23/11 skulle alla som är anställda inom vården i kommunen få gå på gratis Stand-Up på kulturhuset och då bestämde vi i personalen på mitt jobb att vi skulle ut och äta innan. Tyvärr så blev allt inställt i sista stund då Ståupparen hade tappat rösten och då sköt vi upp vår middagsdejt. Lite tråkigt att det blev så men förhoppningsvis så får vi chansen att gå på Stand-Up en annan gång.


Den 25/11 hade jag och Jennie våran 75-årsfest :) Jennie fyllde 37 och jag 38 så det blev ju 75 :=) Festen hölls på TiF-huset och världens bästa man Fredrik Månsson lekte pizzabagare hela dagen! Han slängde ihop 5 olika pizzor och jag och Jennie gjorde en salladsbuffe med pasta, kycklig, skinka och alla möjliga grönsaker plus oliver och fetaost m.m Fredrik rörde dessutom ihop dressing och vinegrett och så hade vi baguetter också. Det fanns mat så det räckte till alla iaf :)

Det var en lyckad fest och jag vill passa på att tacka alla som kom :o)


Tisdag den 28/11 fick jag hämta hem Robin från skolan då han hade fått magsjuka. Inte skoj. Jag lyckades naturligtvis åka på det så natten till onsdagen sov jag inte så mycket. Kul att vakna på sin födelsedag med magsjuka....


Onsdagen den 29/11 - Fredrik och Linnea sjöng för mig iaf och jag fick en present som jag verkligen ville ha. Jag hade spanat in 2 vattenfyllda lyktor som är som såna där snöglober som man ska skaka på fast dessa ska man inte skaka utan man tänder de med en knapp på undersidan och sen åker liksom snön runt plus att lyktan lyser jättefint. Den ena hade en jultomte i sig och den andra är det en snögubbe i. Jag fick en av varje... Lyckan är total!!!


På torsdagen blev Fredrik dålig. Linnea sa på kvällen att hon hade ont i magen så hon fick vara hemma på fredagen för vi vågade inte chansa. Som tur var så bröt det aldrig ut för henne.

På fredagen var jag lite piggare men ff inte symtomfri så det blev inget jobb i helgen pga 48-timmarsregeln.


I måndags kunde jag äntligen få gå utanför husets fyra väggar och det var en härlig känsla. Fy farao för magsjuka säger jag bara!!


I söndags var det första advent och jag har inte hunnit/orkat städa och pynta särskilt mycket kan jag ju säga. Magsjukan kom väldigt otajmat där... (säg när den kommer tajmat...?) Jag har satt upp några ljusstakar nu men jag har rätt mycket kvar innan det är färdigpyntat här. Jag tar det lite pö om pö så blir det nog bra.


Nä nu har jag lite annat att pyssla med innan det är dax att krama kudden. Sussa sött så ses vi kanske i drömmarnas land. Puss & kram! ♡


Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards