Direktlänk till inlägg 10 december 2017

Home sweeeeeeeet home :)

Av Heidi Månsson - 10 december 2017 21:31

Jag är hemma! Det är så underbart :) Svensk sjukvård är helt fantastisk (visst finns det undantag där allt inte har funkat helt bra men i det stora hela) och jag ska absolut inte klaga på den hjälp som jag fick när jag var inlagd meeeeeeen det finns väl en anledning till att man alltid säger "borta bra men hemma bäst" :o)

Jag kände mig lite osäker på om jag hade åkt hem förtidigt eller ej men jag har tagit det lugnt, druckit mycket och ätit skonkost och så himla mycket mer än så hade de inte kunnat göra för mig där inne på infektionsavdelningen ändå. Jag tror på att om själ och hjärta mår bra så återhämtar sig kroppen snabbare också. Nästa jobbpass jag har är natten mellan onsdag och torsdag och det tror jag att jag ska fixa.

Idag är det andra advent och om 2 veckor är det julafton. Ja om man ska vara riktigt noga så är ju julafton nästan över då... Jisses - vart tar tiden vägen? Nu är jag glad för att jag har varit ute i god tid med de flesta julklapparna så det stöket nästan är klart. Sen så underlättar det ju att vi inte firar julafton hos oss i år för nu har ju två hela veckor sprungit iväg för mig tack vare vinterkräksjukan så då hade jag/vi haft rätt så mycket mer att göra. Jag är inte ens färdig med allt adventspyntandet och det brukar jag ju ha fixat till första advent/första december eller alternativt den helgen som mitt födelsedagsfirande är för det brukar infalla typ där omkring. Nu är det rätt mycket kvar att göra men det får ta den tid den tar och det får bli som det blir. Det blir jul ändå :=)

Nä nu ska jag glutta lite på tv innan jag ska krama kudden (åh lycka - min egna sköna kudde!!!). Sussa sött och kom ihåg att i morgon börjar en ny vecka. Ny vecka = nya tag! Pöss på er <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards