Alla inlägg den 7 januari 2018

Av Heidi Månsson - 7 januari 2018 23:26

God kväll i stugan. Klockan närmar sig midnatt och jag sitter här alldeles allena. Det är dock rätt så skönt med lite egentid. Jag har spotify på och lyssnar på goa powerballader blandat med lite smöriga kärlekslåtar och lite film-musik. Jag har gått igenom lite bilder, skrivit in lite tider och viktiga möten i min kalender, slösurfat, kollat lite på Netflix och bara njutit av lugnet i huset :)


Jag jobbade kväll & natt igår till idag så när jag kom hem i morse så var jag lite sleten eftersom att jag inte sover så bra när jag har mina journätter. Jag fick med nöd och näppe gå in i köket för Fredrik och Linnea hade nått fuffens för sig. Jag hade mina misstankar men jag var inte säker på vad de skulle hitta på. Jag fick äta lite frukost och sen blev jag utkörd därifrån. Jag gick och la mig på sängen, pluggade in hörlurarna och tittade på Netflix. Ett tu tre så hade jag somnat och när jag vaknade så hade världens bästa man och världens bästa Linnea bakat kanelbullar :=) :=) :=) Alla som bor på denna adressen kom rusande och så fikade vi nybakta bullar och kall mjölk. DET är gott det!! I'm in heaven! <3

 


Efter fikastunden så spelade Robin, Linnea och jag "Brått i Valleby!" Det är ett sällskapsspel som kommer från serien om Lasse-Majas Detektivbyrå. Det är ett roligt spel men idag blev det inte riktigt som det brukar. Linnea fick det rätt så bra förspänt för sig (slumpen avgör rätt mycket i början när man lottar ut vilket mysterium man ska spela och var gubbarna ska stå på spelplanen). Linnea fick det väldigt bra från början och skulle ha vunnit väääääldigt enkelt om inte vi gjorde allt i vår makt för att pajja för henne. Det slutade med att jag vann och Robin kom hopplöst sist, typ flera ljusår efter oss andra ;)

Det som är så himla skönt är att ingen utav våra barn dåliga förlorare. Linnea är ju ändå "bara" 8 år. Hon hade ju mycket väl kunnat bli helt galen/ledsen/arg osv och kunnat känna att det blev 2 mot 1 men hon bara skrattade och kivades tillbaka. Det är så det ska vara!


I morgon är det sista lovdagen på det här jullovet och sen på tisdag börjar vårterminen för barnen. Jag har dock en känsla av att det kommer säga svisch och svosch och innan man hinner blinka så är det sportlov, sen påsklov och sen sommarlov. Vi får väl se lite längre fram om det är så det har upplevts och barnen kanske inte håller med föräldrarna?? Hehe.


Nä nu tror jag att jag ska glutta lite mer på Netflix innan det är dax att sussa. Ha en bra start på veckan i morgon! Kom ihåg att måndagen kan bli fantastisk - det blir vad du gör den till. <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards