Alla inlägg den 13 januari 2018

Av Heidi Månsson - 13 januari 2018 14:01

Tjabba tjena hallå. Klockan är way past lunchtime och jag sitter ff i pyjamasen/myskläderna. Jag älskar sådana helger där det bara är coola bananer och inga måsten :) Jag var iofs uppe tidigt idag (av flera anledningar) men jag har inte pallat duscha och göra mig i ordning. Ska ju ändå inte någonstans.

Dagen började med att jag vaknade och skulle ta ut hundarna på morgonrunda men min gubbe vaknade också samtidigt så då tog han ut dom då min hälsporre bråkar med mig och det är oftast värst på morgonen. Sen kunde jag inte somna om pga värken i magen. Skjut mig!

En stund senare skulle jag hjälpa en kompis att skjutsa hennes ena dotter in till stan så då drog jag bara på mig en av Linneas mössor eftersom att håret stod på alla håll. Lite pinsamt att visa sig så kanske. Istället för jacka så tog jag min gråa luddiga "fleceejacka" eller vad jag ska kalla det - tack Fredrik för att du "tvingade" mig att köpa den :) :) Jag lekte taxi och när jag kom hem var jag ju pigg så då var det ingen ide att gå och försöka somna om. Jag och Linnea tittade lite på tv och sen åt vi frukost vid 10-tiden. När vi nästan var klara så vaknade Fredrik också och kom för att äta frulle han med.


Vi spelade två omgångar Lasse-Maja och Fredrik vann båda gångerna. Efter det tog vi tacosrester till lunch och sen har jag gått ut på en promenad med vovvsingarna. Det var skönt ute men lite halt så det gäller att gå försiktigt.


När vi satt och åt lunch så kom det en liten våg med rastlöshet och sköljde över mig. Ena halvan av mig kände där och då att jag var jättesugen på att hitta på nått. Alltså inte bara sitta här hemma och uggla hela dagen... Andra halvan av mig kände att guuuuuuuud vad skönt att bara sitta här hemma och inte ha en massa måsten som kallar. Fast jag vet ju att jag skulle behöva packa undan alla julsaker. Egentligen. Jag har dock hört att julen varar ääääääända fram till påska så jag har ju några veckor på mig ;) Är det någon som stör sig på att julsakerna är uppe i fönster och bokhyllor här så varsågod och kom hit och röj! ;o) Jag skulle behöva tvätta också. Men jag får se om jag pallar. Ja så lat är jag. I alla fall idag. Jag bjuder på den.


Jag har grubblat en hel del på sista tiden hur jag ska göra med att plugga vidare eller släppa det där med skola och jag kan ju inte påstå att jag kommer fram till något vettigt. Det är 6 år sedan jag började på Flexvux och jag saknar den tiden jättemycket. Det finns lite kurser lite här och där som jag skulle vilja läsa men sen finns det också speciella program som jag kan läsa. Jag är så kluven... Ja jag tänker ju inte bestämma mig innan Rehabiliteringsmötet den 23/1 för det kanske inte är någon ide att läsa mera om jag evetuellt ska bli omplacerad. Jag vet ju inte alls mycket om framtiden när det gäller jobbet så jag ligger lågt ett tag till men grubbla kan jag ju göra iaf. Vem vet - jag kanske kommer fram till nått bra så småning om?


Nä nu ska jag gå och bygga lego med min tös som kallar på mig. Ses kanske senare igen. Ha en bra lördag!



Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards