Alla inlägg den 14 januari 2018

Av Heidi Månsson - 14 januari 2018 20:37

Någon där ute som vill komma hit och vända upp och ner på vårat hem? Mer än vad vi redan har gjort själva? Jag har letat febrilt efter min älskade vetekudde men jag hittar den inte och jag kan verkligen inte förstå vart den har tagit vägen... Just när man behöver den som mest så är den puts väck! Jag tror att jag måste hota med att köpa en ny för då har försvunna saker en förmåga att dyka upp igen. Om det inte funkar så köper man en ny och när man kommer hem så dyker den gamla upp och då kan man returnera den nya. Funkar varje gång :) Nä men skämt åsido så hade det varit väldigt skönt att ha den där vetekudden på magen nu... Kanske får ställa in siktet på en ny Ullaredstripp snart så jag kan köpa en ny vetekudde?


Idag har dagen gått jättefort. Jag har ju hittat på lite mer saker än igår så det är klart att då går tiden lite fortare men det var väldigt skönt att ha den där superslappa dagen igår. Det behövs sådana med!

Jag och min vän Jennie tog en liten promenad med hundarna vid lunchtid och sedan stack vi till Kristianstad ett tag. Det var mest bara för att ha nått att göra och denna lilla hålan är ju stängd och igenbommad på söndagar. Vi åt lite lunch och kikade lite i affärer och snackade skit :) Det blev en bra söndag helt enkelt :o)


Vårt X-box gick sönder för ett tag sedan men Fredrik lyckades hitta en "nytt" (bättre begagnat) för en rimlig summa så då var det värt att köpa det. Jag hade först lite lösa tankar på att vi kanske skulle försöka hitta någon annan lite nyare konsol till vettigt pris men då är det ju det där med alla spel som bara finns till en viss konsol och så kan man inte spela de gamla spelen som man har hemma redan utan måste köpa en massa nya och så kostar det en mindre förmögenhet. Nu blev Fredrik lycklig för nu kunde han och Linnea spela Minecraft tillsammans :o) Det är roligt att de har hittat en grej som de tycker är roligt att göra tillsammans. Med den nya konsolen han köpte så fick vi ju också två trådlösa handkontroller och massor med spel varav ett bilspel som jag gillar så nu vet ni vad jag kommer göra på mina lediga dagar. Hehe nej så tokig i det är jag inte men det är kul att köra nån gång då och då.


I går såg vi Ice Age 2 och Linnea hon skrattade gott åt den tokiga ekorren som jagar sin nöt och råkar ut för allt möjligt tok längs med vägen. Det där är ju liksom egentligen en väldigt liten del av filmen som inte hade behövt vara med alls men det är så roligt så det blir en stor del av filmen ändå. Dom som har gjort Ice Age-filmerna måste ha haft väldigt roligt under tiden :=)

När Linnea fick filmerna så var hon väldigt skeptisk och ville inte alls titta på dom. Första kvällen som vi var hemma och lediga tillsammans efter julfirandet i Värnamo så frågade Linnea om vi kunde ha filmkväll. Jag föreslog att vi skulle titta på första Ice Age-filmen men nääää  det skulle INTE Linnea göra. Nähä. Sen visade det sig att vi inte hade någon fungerande DVD eller X-box så då fick vi ju vänta lite, I fredags hämtade ju Fredrik ner en gammal DVD-spelare från vindsförrådet och till vår stora lycka så fungerade den. När vi skulle välja film så fick vi fortfarande övertala Linnea lite och nu har hon skrattat gott till både 1:an och 2:an. Tänk att hon ska vara så svår att övertyga..


Nä nu tror jag att jag ska ta och värma mig genom att dricka lite te och svepa in mig i en fleceefilt i soffan. Kanske glutta lite på Netflix och varva ner lite. Sen blir det en natta-kiss med hundarna innan det sen är dax att gosa ner sig under täcket och sussa sött. Förhoppningsvis får jag sova bättre i natt än de 2 senaste nätterna...

Sov så gott i natt. I morgon är det en ny vecka med nya möjligheter. Pöss och kräääääm! 

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards