Alla inlägg den 16 januari 2018

Av Heidi Månsson - 16 januari 2018 08:29

God morgon! Vaknar och tittar ut. Vintermögel har ramlat ner från himlen och täcker marken. Jag hinner tänka "skit också". Dottern vaknar. Tittar ut och ger ifrån sig ett glädjetjut. Jag blir åter igen påmind om att försöka se saker och ting ur barns perspektiv ibland. Visst är det lite mysigt med snö men vuxna (ja de flesta vuxna iaf) tänker ju bara "Å nej - snöskottning och trafik-kaos" medans barnen tänker "Jaaaaa pulkaåkning, snögubbar och snöbollskrig" :)

Ja jag är inte helt emot att det kommer lite snö för det kan ju vara roligt och fullständigt underbart också meeeeeeen OM det nu ska komma så behöver det ju inte börja med att det blir snöslask och töväder direkt. Ska skiten ramla ner från himlen så kan det ju få vara nån minusgrad så att det snöar lagom mycket, sen hinner man skotta undan och så ligger det snö där det ska ligga snö och vägarna är fria. Tänk så perfekt det hade varit. Linnea var som sagt iaf glad för hon fick åka pulka till skolan :o)

Vyn från vardagsrummet i morse:

Jag håller tummarna för att det inte är väderkaos i helgen bara...Det blir inte så kul att försöka ta sig till Malmö annars...

  

Jag hittade denna bilden på Facebook och eftersom att jag har en ledig helg framför mig där det dessutom finns lite roliga planer så känns det verkligen som att fredag är alldeles föööör långt borta just nu. Jag har ju dessutom tre lite halvjobbiga dagar framför mig så just nu längtar jag väldigt mycket till fredagen är här!

På lördag ska jag och Linnea gå på Disney On Ice med Nettan och company och sen på kvällen ska vi förmodligen passa Gabriella och hon ska nog sova över här för första gången utan sina föräldrar :o) Eventuellt så får jag och Fredrik dessutom kanske till det med ett biobesök på fredag kväll så det kan ju bli en riktig toppenhelg! Håll gärna tummarna!


Nä nu funderar jag på att försöka sova ikapp några timmar. Jag sov alldeles för lite i natt igen (somnade vid 02:30-03:00 typ och så upp innan 7) och så ska jag ju jobba kväll/natt i natt så jag vet ju att där blir det ju inte mycket sömn. Natten till i går var ju ännu värre för då somnade jag strax efter 3 och så upp 06:20... Det kan nog vara klokt att försöka ladda batterierna. Ska dock äta frukost först så att jag inte vaknar bara för att jag är hungrig. Känner hur det kurrar lite nu.


Ni får ha en bra tisdag. Kör försiktigt ni som ska ut i trafiken. För er som åker med tåg - jag håller tummarna för att tågen går som de ska, hehe. Puss på er <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards