Alla inlägg den 29 januari 2018

Av Heidi Månsson - 29 januari 2018 21:19

God kväll. Då var snart måndagen över så ni som har haft en tuff sådan kan pusta ut :) Själv har jag haft en rätt bra dag. Det har varit tråkigt väder hela dagen med regn och blåst och det blåser rätt så rejält fortfarande MEN jag har sett 2 vårtecken idag. På promenad med hundarna så såg jag först snödroppar och sedan i vår trädgård såg jag vintergäck :=) Inte illa alls med tanke på att januari inte är riktigt slut ännu. Jag vill gärna ha vår och det NU så jag protesterar inte!


Idag har jag varit på utbildning i "Tidiga Tecken" som är ett steg i demensutbildningen. Jag har relativt nyligen blivit demensombud på jobbet och på Flexvux läste vi lite (med betoning på lite) om detta med demens. Det finns dock så otroligt mycket mer att lära sig och att tänka på när man jobbar inom vården och kommer i kontakt med personer som har utvecklat demens. Detta är bara toppen av isbeget och jag ser fram emot att få lära mig mer.

Efter utbildningen så han jag vara på jobbet 2 1/2 timme så jag han inte uträtta så mycket men dagen gick fort iaf.


I morgon ska jag ringa till vårdcentralen och hoppas på att få en tid så att jag kan få hjälp med min "hälsporre". Jag misstänker att jag har Plantar Fasciit (inflammation i en sena under foten) men det finns några olika problem med typ liknande symtom som alla för det mesta felaktigt kallas för Hälsporre. Jag har haft ont lääääänge men nu har smärtan tilltagit och jag har gjort allt som jag kan göra själv nu så nu måste jag få hjälp från proffsen. Jag hoppas att de kan hjälpa mig med antingen kortisoninjektion eller stötvågsbehandling. Jag vet bara att nu börjar jag bli desperat. Håll tummarna för att jag kan få hjälp.


Nä nu ska jag glo lite på tv innan det är dax att sussa sött. Ha en fortsatt trevlig kväll och sov gott när det är dax! <3 

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards