Alla inlägg den 1 februari 2018

Av Heidi Månsson - 1 februari 2018 19:10

God kväll! Jaha då var det den första februari idag då och medans vi har vårtecken i form av snödroppar och vintergäck här nere i Skåne så är det snökaos i andra delar av landet. Oboy vad jag är glad för att jag flyttade från Sundsvall :o) Ja som ja skrev här om dagen så kommer det säkerligen komma ett eller flera bakslag innan våren är här på riktigt och innan vi kan tvätta och hänga undan vinterkläderna - det skulle ju inte förvåna mig. Men jag är ändå glad för att jag flyttade ca 100 mil söder ut :)


Som vanligt så har jag satt igång Spotify så nu är det 80-talsrock som spelas. Ni vet riktig pudelrock :=) Love it! Vad vore livet utan musik? Så fort jag är själv hemma, i bilen eller på stan (tur man har hörlurar) så spelar jag musik. Jag sover helst själv så att jag kan ha lite musik på när jag somnar också. Det är i stort sett bara när jag har migrän eller när jag kommer in i sådana där riktigt jobbiga skov pga smärtan i axlarna/nacken/ryggen som jag inte klarar av allt ljud runt omkring mig och stänger av. Det är tur att Spotify finns iaf och det är bra med det (näst intill) oändliga utbudet <3


I morse vaknade jag med lite grusiga ögon och lite halsont och det kändes som att jag hade en förkylning på gång. Sen blev jag tvungen att upp och hoppa relativt tidigt trots att jag var ledig och bara kände för att sova bort hela förmiddagen och efter att ha varit igång några timmar så försvann alla symtom på förkylning. Nu känns det superbra så jag hoppas att det fortsätter så. Jag har varken tid, lust eller ork med att bli förkyld. Not now. Not ever! :)


Idag har jag & Felicia varit ute och övningskört och det gick hur bra som helst! Hon är så duktig och det är så kul att vara handledare åt henne. Hon har nog bilkörning i blodet :)) Vi körde runt i ett ganska stort område runt omkring Fjälkinge och Ivösjön och på lite olika slags vägar med olika hastigheter, korsningar och rondeller. Vi tränade på att backa, köra om stillastående fordon och hon fick möte med en spattig häst med ryttare på ryggen så där blev det lite krypkörning och visa hänsyn och allt det där som är viktigt att tänka på. Vi fyllde på spolarvätska och gick igenom lite repetion på de olika reglagen. Felicia fick parkera i ruta (dock inte fickparkera - finliret har vi inte kommit till än) och allt hon gör fixar hon bra och det går lugnt och fint till. Det är inte ofta som jag behöver anmärka på nått hon gör. Skönt med en duktig elev :=)


På jobbet har jag fått nytt schema (igen, hehe). Denna gången är det ett tillfälligt för en kortare period och sen får vi se hur det ska bli i fortsättningen. Det bästa är att jag iaf har fått en procenthöjning så jag är jätteglad för det. Tyvärr är ju den också tillfällig men jag hoppas verkligen att jag får ha mera procent i fortsättningen också. Det hade varit så grymt bra! Snälla håll tummarna för att det blir så! Schemat började gälla idag och det finns (precis som med det mesta) för-och-nackdelar med det nya schemat. Det dumma när man byter schema så ofta är ju att det är svårt att lära sig schemat. Eller ja... ett sjuveckors-schema lär man sig ju inte utantill kanske men man kunde kanske haft bättre koll än vad jag har just nu, haha.


Igår var jag hos sjukgymnasten med min onda fot för att få hjälp med min Plantar Fasciit ("hälsporre" som det kallas men egentligen inte är). Sjukgymnasten sa att jag gjorde alla rätt när det gällde egenvården så det kändes ju bra. Efter att hon hade gått igenom allt son hon skulle så fick jag vänta en stund och sedan kom det en annan människa som skulle tejpa foten. Jag trodde att det skulle tejpas en liten bit under hälen och sen skulle det inte hjälpa ändå för det var det jag hade upplevt innan och trodde att det var så man gjorde. Fel! När man ska teja en fot så ska man tydligen tejpa ordentligt... Och med ordentligt menas (med en liiiiten överdrivt) cirka 754 lager tejp åt alla möjliga håll. Jag får knappt på mig mina gympaskor som i vanliga fall är lite lite stora... Det känns dock bättre än innan och det är VÄLDIGT positivt! Nu ska jag vara tejpad i ca en vecka och sen ska denna tejpen bort för att ny ska kunna sättas dit. När det är gjort så ska jag upprepa den behandlingen. Om tejpningen inte gör det tillräckligt bra så får vi gå vidare med andra behandlingar som antingen kortisoninjektioner eller stötvågsbehandling. Håll tummarna för att jag slipper!


Hoppsan - det blev visst ett långt inlägg. Nåja - jag bjuder på den :o) Nu har jag lite annat att pyssla med också. Ha en bra fortsättning på kvällen och sussa sött när det är dags. <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards