Alla inlägg den 4 februari 2018

Av Heidi Månsson - 4 februari 2018 20:06

Halloj! Det är söndag kväll och jag blev sugen på att skriva lite. Jag har ju inte så mycket annat för mig så jag kan väl lika gärna sitta här en stund :)


Jag sitter här med lite bakfullekänsla men jag har inte en droppe alkohol i kroppen. Nej vill man ha den känslan så kan man testa att jobba natt, sova alldeles för lite, ha massor med värk i kroppen, komma hem från jobbet och ta lite diverse piller mot smärtan och gå och lägga sig för en powernap. När man sen vaknar några timmar senare så vet man knappt om det är natt eller dag, om man blev piggare eller tröttare av powernapen och man vet inte om man ska skratta eller gråta. Typ. Har en känsla av att jag kommer krypa ner under täcket relativt tidigt ikväll.

Den där förkylningen som var på väg att bryta ut i torsdags ligger och lurar lite fortfarande. Lite svag huvudvärk, lite småsnuvig, lite nysattacker då och då, lite halsont men inget av det vill liksom bryta ut ordentligt. Tycker att bacillerna kan vända i dörröppningen. Har INTE tid, lust eller ork med en förkylning. Men peppar peppar - jag har hållt mig på benen heeeela januari så det är ju positivt! :o)


I fredags var jag och Felicia ute och övningskörde igen. Nu har hon kört på 21:an en liten bit också. Felicia fick även testa att tvärnita i 50 km/h på en grusväg. Nyttigt! På körskolan kommer hon få testa göra det i 70 km/h så detta var ju bara lite uppvärmning, hehe. Vi körde till Ivö så hon fick testa att köra ombord på en bilfärja och sen körde hon lite på ön med. Vi ska förmodligen ut och köra på tisdag igen och då ska jag grilla henne lite, hehe. Jag har lite nya moment på gång och så duktig som hon är så kommer Felicia säkertligen fixa det lika galant som allt annat. Hon har nog körningen i blodet :=)


På vägen hem från Kristianstad i fredags så började det snöa och temperaturen droppade ganska snabbt från 4 plus till nollgradigt och sen någon minusgrad. Snön ligger kvar fortfarande och jag tror att det kom lite mer under gårdagen eller natten till idag. Visst är det lite vackert och lite mysigt men jag längtar ju så otroligt mycket till våren så just därför kan detta lappmögel som ramlat ner från himmlen ta och försvinna illa kvickt! Jag vill ha vååååååååååår!! Nu tack!


Alla ni som inte jobbade igår kväll satt väl bänkade framför tv:n och gluttade på Melodifestivalen? Eller? Jag hörde av en

kollega i morse att det inte var nått att ha. Själv han jag bara se en liten del av sista bidraget så jag funderade på att kolla på SVT play men jag vet inte om jag pallar. Det brukar inte vara så mycket att hänga i julgranen och det är inte alls samma grej att sitta och titta på det själv. Nä jag tror att jag ska slå mig ner i soffan och kolla på en film innan jag börjar på mitt nattskift på sågverket.


Puss & god natt. Over and out <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards