Alla inlägg den 15 februari 2018

Av Heidi Månsson - 15 februari 2018 23:51

Just precis i detta nuet så går jag igenom 2 jobbiga saker... Sak nummer ett avskyr jag verkligen och det hände mig precis. Du vet när man somnar på soffan och sover riktigt hårt, vaknar till och inser att "Å nej jag måste gå på toa, borsta tänderna och lägga mig i sängen...jag pallar inte..." men så gör man det ändå för att sedan inse att när du väl har hamnat i sängen så är du pigg. DEN är INTE rolig. Det är stört omöjligt att somna om! Jag har provat typ allt nu. Nä men då kör vi väl en "Sömnlös i Seattle" (Tormestorp - liiiite mindre spännande nattliv. Typ.)


Grej nummer 2 - jag ska på lönesamtal i morgon. För det första så avskyr jag verkligen att sälja in mig själv och sitta och "skryta" om vad jag är bra på osv. Sedan tycker jag att dessa lönesamtal sällan leder till nånting ändå. Det känns som att cheferna ändå redan har bestämt hur mycket vi ska få så vi har inte så mycket att säga till om iaf. Nä men jag får väl samla ihop mig och gå dit. Le och se glad ut. Typ.


Förutom lönesamtalet i morgon så är jag nu ledig i tre dagar. Gissa om jag ska njuta av en långhelg :=) Det finns roliga planer för lördagen men i övrigt är det fritt fram. Måste säga att det känns bra!


Trevlig helg! Sov gott i natt. Over and out!

Av Heidi Månsson - 15 februari 2018 18:32

Nu är det dax att snacka allvar. Jag hoppas att jag kan få låna era öron en stund. Jag hoppas att ni som läser/"lyssnar" förstår allvaret i det hela. Jag vill ha nolltolerans! Vad det gäller? Jo mobbing.


          

Det borde vara så självklart att alla är snälla mot alla. Det borde vara så självklart att vi alla är allas medmänniskor. Jag skulle önska att ALLA barn och vuxna kunde behandla alla medmänniskor med respekt.

Dessutom så skulle jag önska att ALLA föräldrar och vuxna tar sitt ansvar och lär sina barn vad som är rätt och fel i detta allvarliga ämne. OM och NÄR du får reda på att dina barn har retat någon så är det ditt ansvar att vara med att reda ut det hela. Ta tag i ditt barn, sätt er ner och prata om vad som har hänt, visa med hela kroppen, själen och hjärtat vad som gäller. Sätt ner foten!

Det som dessutom borde hända VARJE gång men som allt för sällan händer är att du som förälder tar tag i ditt barn och går/kör hem till den drabbade och tvingar ditt barn att be om ursäkt. Har man utsatt en annan person för mobbing så ska man åtminstonde stå för vad man gjort och be om ursäkt för sitt idiotiska beteende.

Något annat som vore bra är om alla som ser på när någon blir mobbad vågade stå upp för den utsatta och hjälpa till istället för att bara stå tyst. Den som ser att mobbing sker men inget säger borde också be om ursäkt till den drabbade.


Idag var vi med om att ett barn ringer och ber om ursäkt för att hon sett att något hänt med inte ingripit. En stund senare så hörde en mamma av sig och då hade hennes flicka varit med och retat våran flicka. Den mamman tvingade sin dotter att komma hit och öga mot öga be om ursäkt och förlåtelse. Äntligen en förälder som har förståndet att tvinga sina barn att stå för vad de gjort!


Ingen mobbing! Noll tolerans! Visa att ni är vuxna, föregå med gott exempel och behandla alla med respekt och värdighet. Over and out!! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards