Alla inlägg den 18 februari 2018

Av Heidi Månsson - 18 februari 2018 20:27

Halloj. Har ni haft en bra söndag? Här är det verkligen slappesöndagarnas slappesöndag... Hela familjen sitter i soffan, alla har fortfarande pyjamas på sig och alla har sängruffset kvar i håret. Linnea och Fredrik roar sig genom att spela Minecraft. Jag slösurfar och gör mitt bästa för att roa mig själv  då de övriga är sååååååå tråkiga när de bara sitter där och spelar och spelar ;)


I fredags hade jag ju lönesamtal och vet ni vad - det gick superbra  :)  Det samtalet inledde ju dessutom min lediga fredag (och min lediga helg) så det kunde inte börja bättre! Jag firade lite med att ta en frukost på espressohouse och bara njuta. Ibland är livet gött!


I går kom Felicia och Gabriella till oss på förmiddan. Jag och Linnea fick passa lilla G när Fredrik och Felicia var ute och övningskörde. Sedan bytte vi så att jag och Felicia var ute och körde lite. Felicia är duktig så det är så roligt att träna med henne.

På kvällen firade vi Fredriks mamma Ulla som har fyllt 65 år. Fredriks lillebror Pälle med familj var där (tyvärr saknades ett barn), Fredriks lillasyster Hannah med familj var där och så vi plus Felicia då förstås. Ullas sambo knut var naturligtvis också med :)

Vi träffades på Zuperbowl och så började vi med att rulla lite klot. De 5 stora kusinerna Linnea, Nils, Elsa, Eeli och Sami hade en egen bana. Felicia, Fredrik, Andreas, Knut och jag hade en bana. Ulla, Lisa, Hannah hade en bana. Det var roligt men lite rörigt då vi dessutom hade de två småttingarna Alfred och Gabriella att tänka på men de åkte från famn till famn och var så duktiga så :) De lite större barnen ville emellanåt ha lite hjälp så de vuxna sprang fram å tillbaka för att hjälpa till när det behövdes. Lite smått kaosartat emellanåt som sagt men finns det hjärterum så finns det stjärterum :=)

Efteråt högg vi in på buffen som serverades där. Det var helt okej men det hade varit bra med nått mer alternativ på maten. Hur som helst så var det en väldigt trevlig kväll. Jag hoppas att födelsedagsbarnet tycker att det var bra :o) Synd att inte alla syskonen Månsson kunde komma så att man fick träffa alla och då hade ju alla kusinerna fått träffas för där finns det ju fem kusiner till.

Efteråt så följde Felicia och Gabriella med oss hit en stund. Vi åt ostbricka och tittade på tv och hade lite myskväll. Det var alltså en väldigt bra dag.

      


Idag var jag väldigt sugen på att scrappa men jag saknar lite grejjer till en layout som jag vill göra. Jag började kika runt på olika scrappsidor och efter att ha kikat runt ett bra tag så slutade det med att jag hamnade på Kristinas Scrappbooking. Det är en väldigt bra sida med stort sortiment men ändå lätt att hitta det man söker. Eftersom att jag väldigt ofta ändå slutar där när jag letar efter nått så kan jag lika gärna börja leta där nästa gång... hehe. Jag la en beställning och sen höll jag på med lite annat. Efter några timmar så kom jag på att jag hade glömt några småsaker. Jag skulle komplettera ordern men det blev en till order istället. Eftersom de bjuder på frakten om man handlar över ett visst belopp så ville jag ju slå ihop de 2 ordrarna. Jag chansade och slängde iväg ett mail. Det tog inte lång tid så hade jag svar om att de självklart skulle slå ihop dom till en och ta bort fraktkostnaden. Snabb och bra service - på en söndag. Tack! Nu längtar jag till paketet kommer för det innehåller sååååå mycket fint :)

  


Nä dax att ladda upp inför morgondagen. Det blir en tuff dag! Jag har en förkylning i kroppen som ligger och lurar lite i bakgrunden. Min ork går lite upp och ner & fram och tillbaks. Halsont, nästäppa och lite känsla av att bihålorna kommer börja bråka och emellanåt känns det som att ögonen vill ploppa ut ur huvudet, jag är lite ljuskänslig och känner hur förkylningshuvudvärken ligger å lurar. I morgon ska jag jobba 9-23... Det är bäst att jag håller ihop! Sen är jag ledig i 4 dagar så då får jag vila lite.


Simma lugnt! Ha en fortsatt trevlig söndag kväll och hoppas att ni får en bra kommande vecka. Over and out <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards