Alla inlägg den 21 februari 2018

Av Heidi Månsson - 21 februari 2018 20:28

Nu har det snart gått 2 månader sedan nyårsafton och det är helt sjukt. Nästa vecka börjar mars månad. What?? Vem snabbspolade? Jag fattar som vanligt ingenting ;)


Det gick bra att jobba i måndags och förkylningen har inte slagit ut mig (än i alla fall). Den ligger och lurar men jag tror att den tänker överge mig snart för jag tycker att det går åt rätt håll igen. Håll tummarna!


I går började jag och Linnea prata om att det var länge sedan som hon var hos frisören och att håret började se slitet ut. Hon höll med och sa att hon ville till frisören. Denna mamman var inte sen på att agera medans chansen fanns. In och kolla lediga tider och hittade en direkt som passade perfekt. Innan Linnea han reagera så var hon inne i duschen och håret var tvättat. Iväg till frisören och klippa bort allt det sletna håret. Sen fick hon det uppsatt och sprayfärgat också :) Så här fin blev hon:

   
Nu längtar jag tills jag kan gå och fixa mitt eget hår. Jag trivs inte alls i det långa (och tyvärr väldigt stripiga råttfärgade äckliga) håret som sitter på mitt huvud nu. Tror och hoppas att jag ska kunna fixa det snart. Grabbhalvan och gubben har det bra som bara tar trimmern och fixar det själva här hemma. Billigt och snabbt fixat. De behöver inte boka tid och vänta på att nån frisör har tid. Ibland är jag lite avis men bara ibland.


Idag har vi haft ännu en lugn dag. Vi åkte ut till Nettan plus barn en stund. Linnea och Tindra han leka och gosa med marsvinen lite, jag och Nettan han prata lite och Elias sprang runt och busade som vanligt :=)

Jag tycker att det är så skönt att bara ta dagarna lite som de kommer när Linnea och jag är lediga tillsammans. Ibland kan vi absolut planera in saker och det är en fördel ibland men det är så gött att bara vara eller göra saker som inte måste planeras in så noga hela tiden. Vi njuter av sportlovet!


Jag surfade runt på olika bloggar innan och fick syn på denna:

  

Den såg ju inte alls god ut... Typ ge mig NU! Jag tycker dock att det går rätt bra med vadslagningen som jag och Nettan har. Linnea frågade om jag ville smaka på hennes godis i helgen men jag var inte ens sugen så det gick väldigt lätt att avstå då. Andra dagar kan det vara värre. Mycket värre. Det är tur att vi har lite gosaker som är tillåtna så att man kan stilla sina begär med nått. Just nu så sitter jag och mumsar på vindruvor. Gott! Rätt så mycket socker i dom dock men bättre än godis iaf.


Vet ni vad - jag erkänner att jag är fullständigt knäpp! Ibland har jag NOLL (och då menar jag verkligen NOLL) koll. Här har jag suttit och längtat efter fortsättningen på en serie och varit fullständigt övertygad om att den bara gick på nån sida som man måste betala för. Jag har deppat och tjurat över att jag inte fick se fortsättningen. Jag var så säker på att jag hade uppfattat rätt så jag letade inte ens efter den nya säsongen på någon annan sida. I helgen fick jag höra av Felicia att jo då dom avsnitten fanns gratis på D-play. Gick in och tittade och mycket riktigt! Vilken lycka! Så i söndags kväll började jag titta på säsong 3 av Gåsmamman. I måndags kväll/natten till tisdagen var jag klar med alla avsnitten som ligger ute. Oooops. Det var 8 avsnitt bara så där. Sömn? Näää det är överskattat. :o)

Älskar verkligen den serien och skådisarna! Snälla gör fler avsnitt!


Nä nu måste jag gå och lägga mig. I morgon blir det en tidig morgon och full rulle. Berättar mer i morgon kväll. Sussa sött! Over and out.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards