Alla inlägg den 28 februari 2018

Av Heidi Månsson - 28 februari 2018 21:59

Ja jag hade lite tråkigt så det fick bli lite glitter och glamour för att försöka förgylla tillvaron :)


 

Av Heidi Månsson - 28 februari 2018 19:41

Tjabba. Jag är uttråkad. Rejält uttråkad. Jag har varit hemma hela dagen och inte fått nått vettigt gjort alls (hade inte kunnat/orkat även om jag hade velat) och nu när kvällen kommer så känns det liksom i hela kroppen. Rastlösheten kommer krypande under skinnet och samtidigt som den finns där så känner jag mig väldigt trött och orkslös. Som en degklump med myror i brallan...

För det första så är jag sjukskriven på grund av att jag har ont i axeln igen. Jag har tyvärr kommit in i ett skov och jag vet inte hur länge det tänker hålla i sig denna gången. Förhoppningsvis så lättar det snart så att jag kan jobba nästa vecka.

Jag har ju haft/har fortfarande en förkylning i kroppen ett tag nu. Förkylningen vill inte bryta ut utan den ligger bara och småbubblar lite i bakgrunden och ungefär samtidigt som den kom så ökade smärtan i axeln. Jag är helt övertygad om att det hänger ihop för varje gång som mitt immunförsvar bryts ner så ökar smärtan i nacken/axlarna/ryggen. Det är inte så roligt alls. Idag har jag fått lite tungt att andas och det gör ont i bröstkorgen och även ut i sidan mot ryggen. Det känns som att jag skulle ha sprungit ute i alldeles för kall luft så att det gör ont i luftvägarna. Typ. Ja jag har faktiskt sprungit (frivilligt dessutom) en gång i tiden så jag vet hur det känns :o) Nåja alla krämpor går väl över snart och så är det full fart igen. Ja menar det är ju dessutom sista dagen på Vabbruari idag så nu får det ju vara bra!


Ja tänk att i morgon börjar mars månad. Snart (hoppas jag) är våren här!! Det har ju varit lite si och så med det där vårvädret nu, det har ju snarare blivit december igen. Med relativt många minusgrader, lite snöyra till och från och väldigt lokalt dessutom så känns det som att det precis har blivit jullov istället för att det precis ska ha varit sportlov/februarilov. Jag hoppas verkligen att kylan släpper sitt grepp och att det kan bli många plusgrader, vårblommor i rabatterna och fågelkvitter i luften. Våren får gärna komma NU!


Nä nu ska jag slappa lite i soffan innan det är dax att sova. Ha en fortsatt trevlig onsdagkväll och sov gott när det är dax. Over and out <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards