Alla inlägg den 30 mars 2018

Av Heidi Månsson - 30 mars 2018 23:25

Glad påsk! Ja det är ju faktiskt påsk och idag är det långfredag men man kan snarare tro att vi är någonstanns i närheten av Trettonhelgen och att det är slutet på jullovet istället för slutet på påsklovet. Ute är det fortfarande snö och ganska kallt (runt nollan sisådär). Inte kan man tro att det är lite mer än 2 månader kvar på denna terminen i skolan och då ska barnen kunna ha sommarkläder på sig...


Vet ni vad? Vet ni vad jag har skaffat? Jag är numera en lycklig ägare till en "ny" dator! Äntligen! Jag har ju varit utan rätt länge och kikat runt lite men eftersom jag inte kan något om datorer så vet jag ju inte vad jag ska titta efter när det gäller specifikationerna på datordelarna och sånt. Jag tog lite hjälp från sonen (16 år och datanörd ut i fingerspetsarna så han kan mycket) och så tog jag hjälp från gubben min som också är datanörd men han och sonen kan olika saker så de kompletterar varandra bra. Tillslut så hade jag några alternativ på stationära datorer (kom fram till att det var det jag ville ha mest trots att laptop har sina fördelar). Dock så slutade det med att de alternativen jag hade på att köpa ny dator var liiiiite över min budget och det funkar ju inte. Skulle det vara en vettig dator så var priset oftast över 5000 och ibland lite mer än så. Plånboken skrek och sprang och gömde sig...

I tisdags morse så hittade jag en dator begagnat på en av alla facebook köp-och-sälj-grupper. Jag skickade lite frågor till tjejen som skulle sälja och skickade info till både Robin och Fredrik och de tyckte den såg bra ut/verkade bra. Efter lite chattande fram och tillbaka så tillslut så kunde jag och gubben min åkta och hämta den i tisdags kväll. Wiiiiiihiiiii :=)


Vet ni vad jag äntligen kunde göra i tisdags kväll?? Som jag inte gjort på flera år... Jo spela Sims!! :) :) :) Nu är det ju till och med Sims 4 som gäller och det är såååååååå kul :=) Jag har inte gjort mycket annat än att jobba och spela Sims 4 sedan i tisdags. Hehe. Lyckan är total!

På tal om Sims så fick jag lite flashbacks från det att jag väntade Robin och var handikappad pga en fotskada så jag hoppade på kryckor och kunde inte tamig runt så bra. För att jag skulle ha nått att göra på dagarna så köpte jag Sims 1 och började spela. Det har hänt en del med spelet sedan dess.

Linnea tycker att det är jätteroligt att sitta med och titta och vara med och bestämma hur min Simsfamilj ska leva sina liv. Nu har jag kanske gjort något dumt för jag lovade att inte spela mer ikväll för hon ville inte att jag skulle spela vidare utan henne. Vad ska jag nu roa mig med resten av min vakna tid?


Nu ska jag bara skaffa ett par vettiga högtalare till datorn med så jag får vettigt ljud. Det är lite trist att bara ha en tillfällig lösning med en liten bärbar högtalare till mobilen. Den ger inte ifrån sig så där jättebra ljud. Jag har ju som vanligt Spotify igång och det låter inte bra men jag har ju iaf musik. Alltid nått och ibland får man vara glad för det lilla :)


Nähä nu tror jag faktiskt att jag ska läsa lite innan jag måste gå och sova. Jag jobbar 10-18 både i morgon och på söndag så det gäller att ladda upp med lite energi.


Simma lugnt. Sussa sött. Får se om jag hinner/orkar/blir sugen på att blogga mer denna månaden. Det är första april på söndag så sannolikheten är inte jättestor. Vi ses i april :)  <3


Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards