Alla inlägg den 4 maj 2018

Av Heidi Månsson - 4 maj 2018 20:55

Tjabba tjena hallå. Läget så här på en fredagkväll? Här är det i alla fall bra :) Det är ett tag sedan jag skrev nått men sm vanligt så studsar jag tillbaka som en gummiboll så ni blir inte av med mig så lätt ;)


Det har som vanligt inte hänt något superduperspeciellt men ändå allt och ingenting. Vet inte hur det går till men så är det i alla fall.


Via jobbet har jag fått gå på två heldagar med "kurs med kurt" som jag säger så fort det vankas kurs, hihi. Denna gången var det Tecch-utbildning och det var superintessant! Jag vill lära mig ännu mera. Jag är helt övertygad om att man med rätt små medel kan göra så att mycket blir bättre för vårdtagare/brukare/boende på gruppbostäderna runt om i landet. Jag har fått en del tips och trix som jag ska tänka på i alla fall. Små små steg framåt är bättre än inga alls. Förändring kan ta tid men någonstanns får man ju börja. Eller hur?


Linnea har tappat en till tand (tror att det var hennes åttonde eller något sådant) och jag kan väl säga som så att de senaste 6-7 tänderna har hon tvivlat på om tandfen verkligen finns. Den här gången gick det inte längre. Det var liksom ingen ide att försöka. Sluta växa upp så förbaskat fort unge! Det är ju liksom inte så att jag vill lura mina barn på något taskigt sätt men lite magi har väl aldrig skadat någon? Det ska liksom vara så att magin byggs upp inför julen med tomten, påsken med påskharen och så tandfen när en gadd är lös. Jag vill bevara magin... Det är tur att jag har ett bonusbarnbarn ;)

Denna gången blev dock tandfen lite extra generös för Linnea tappade tanden/pillade ut den när hon var själv hemma (med brorsan som halv barnvakt/fanns hemma om det var nått). Linnea fick 15 kr istället för 10:- och sedan var hon så generös så att hon stoppade de slantarna i familjens semestersparbössa. DET tyckte jag var bra gjort. Helt på eget bevåg (stolt mamma).


Ja visst ja - en högtid har passerat också - den där med en val i en borg. Eller Valborg om man nu ska vara korrekt och riktig :o) Vi gick aldrig till någon brasa då vi inte tyckte att det var så skönt väder ute. Vi stannade hemma och tog det lugnt och på kvällen grillade vi hamburgare och sen hade vi lite myskväll.


Nä nu ska jag bädda i ordning en extra säng. Linnea har klasskompisen Tova här och hon ska sova över i natt så det är dax att göra i ordning. Sen blir det nog lite tv-tittande eller Sims-spelande innan jag kryper ner under mitt täcke. Ni får ha en trevlig fredag kväll och en bra helg i fall att jag inte hinner/pallar skriva mer innan helgen är över. Synes!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards