Direktlänk till inlägg 5 maj 2018

När det funkar, bra service & snygga grejjer :)

Av Heidi Månsson - 5 maj 2018 08:34

God morgon. Ja idag var jag uppe ur sängen redan kl 7 och det har nog inte hänt på eeeeeeeevigheter (på en ledig dag då ingen ska iväg till skola eller jobb då förstås). Jag vet inte vad som hände men jag vaknade och var alldeles för pigg för att somna om. Fördelen är väl att man inte sover bort dagen och det verkar ju bli fint väder så det är ju bara bra att jag kom upp ur bingen :=)


Övernattningen har gått superbra! Den har gått så bra så att vi känner att det där kan flickorna göra om snart igen och DET mina vänner - det är en skön känsla! Jag älskar när det funkar. Jag tycker att det är jätteroligt att Linnea är väldigt social och gärna vill ha med kompisar hem efter skolan, vill leka på helgerna med och gärna sover över/har övernattande kompisar - det är superroligt. Det är oftast inga problem då jag är ledig mycket på vardagar också eller slutar tidigt alternativt börjar sent på kvällen. Jag "ställer gärna upp" på att Linnea tar med sig kompisar hem. Många föräldrar tycker kanske att det är jobbigt men jag tycker tvärtom. När det då funkar och inte blir massa tjaffs eller strul så är det ännu roligare.


För några år sedan hade vi ju den enorma turen att hitta en studsmatta som skänktes bort här i Tormestorp. Vi fick en bättre begagnad och barnen var ju överlyckliga - speciellt då Linnea. Tyvärr var det inget skyddsnät eller kantskydd till den men Robins farmor och farfar var så snälla så de sponsrade oss med ett nytt nät. Nu har själva fästena där fjädrarna sitter fast i trampolinmattan gått sönder och jag började leta efter en ny. Jag visste att jag hade sett att bara trampolinmattan såldes löst som reservdel när vi skulle leta efter ett skyddsnät. När jag började surfa runt så fanns det ingenstanns. Jag började sikta in mig på att vi skulle få köpa en helt ny studsmatta vilket kändes VÄLDIGT onödigt då allt annat var helt.

Tack vare Harald Nyborg så slipper vi köpa hela schabraket. De hade en trampolinmatta till oss :=) Den var dock inte med på hemsidan men när jag kontaktade kundsupporten så tog det inte många minuter innan det var ordnat. Skam den som ger sig! Och ett stort TACK till Harald Nyborg och de som sitter i kundsupporten. Att få köpa mattan för 349:- istället för allt nytt för ca 1500:- underlättar för oss och våran plånbok. Det finns ju alltid andra utgifter och många hål att stoppa pengarna i...


Jag kom direkt att tänka på barnen och det eviga bekymret med barn som envisas med att växa ;) Nu har vi i och för sig inte längre tre ungar som växer samtidigt och som ska ha kläder och skor samtidigt. Nu är det ju mest Linnea som växer och behöver nytt. När man nu måste köpa nått så skadar det ju inte att man hittar riktigt snygga grejer :) På Kappahl hittade vi dessa tröjorna:


 

Det fanns 2 till som jag ville köpa men den ena tyckte inte Linnea om och den andra var vit...vita kläder är snyggt - så länge de är vita. Men visst var dessa också fina:


 


På H&M hittade jag mycket snyggt när jag kikade på deras hemsida i går kväll. Till min och Linneas stora lycka så fanns det en tröja med samma banantema men den var inte vit. Spana in dessa favoriterna:


         

Ja det fanns ju så himla mycket mer som var fint. Linnea har två tshirtar som passar bra plus ett par shorts. Det är allt. Jag måste ju köpa lite sommarkläder till henne och hon behöver skor med plus gympakläder. Det är INTE billigt att ha barn inte! Hehe.


Nej nu har jag lite annat att göra. Ha en bra lördag mina vänner. Puss på er <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards