Alla inlägg den 6 maj 2018

Av Heidi Månsson - 6 maj 2018 21:08

Tjabba tjabba tjena hallå. Oj oj vad jag älskar helger som denna. Nu bara sprudlar hela jag av energi och jag är så lycklig och taggad och bara älskar livet :) Tänk vad lite sol kan göra :)


I går vid 9-tiden så åkte ju Linneas övernattande kompis hem och vi var lite halvtrötta och sega just då så vi tog det lite lugnt här hemma. Sen efter ett tag så bara kände jag att nä nu måste vi ut. Jag och Linnea pysslade på lite ute i trädgården och hjälptes åt att göra lite sommarfint. Det är så mycket roligare när man får assistans av en duktig hjälpreda :=)

 

När jag hade lite vattenpaus så pratade jag med Nettan på telefonen och ett tu tre så hade vi blivit inbjudna till att spendera kvällen hemma hos henne och barnen. Tindra var ju där denna helgen så hon och Linnea kunde få träffas lite. Vi åt lite grillat här hemma och sen stack jag och Linnea dit. Först var de ute och lekte lite och sen blev det filmkväll med popcorn och Elias var också med en stund innan han gick och la sig. Jag fastnade också lite i filmen (eller serien var det snarare) de kollade på. Kan väl inte rå för att jag gillar hästar heller ;) Sen helt plötsligt tog Nettan fram ett pussel och då pillade hon och jag med det en stund innan klockan helt plötsligt var supermycket och vi måste fara hem. Hoppsan - tiden går alltid för fort när man har kul!

Jag tror att både Linnea och jag somnade ovaggade i går...

 

I går bestämde vi att jag och Linnea skulle åka till Nettan och barnen idag igen. Vi vaknade betydligt senare så det blev lite sovmorgon vilket åtminstonde jag behövde.

Efter en frukost och lite andra morgonrutiner så stack vi en snabbis till affären för att köpa med oss korv och korvbröd som sen skulle bli dagens lunch.

När vi kom ut till Sösdala så tog det inte många minuter innan Linnea hade tagit av sig kläderna (hon var förberedd med badkläder under) hoppade i poolen och sen busade Linnea, Tindra och Elias loss :=)

Det blev en väldigt bra dag med badande barn, solande tanter, korvmumsande och Kubb-spel. Tack Nettan och barnen!

 

Jag kan ju dock säga så här att jag rekomenderar denna:


Överhuvudtaget så är ju AloeVera väldigt bra men mot solbränna är det helt underbart! Jag har smörjt in mig på de värsta ställena och de svalkar sååååååå skönt. Men att man aldrig lär sig. Samma visa varje år... Blir man kanske klokare efter man har passerat 40-årsgränsen?

 

I fredags fick jag reda på att det ska vara en stegräknartävling via jobbet och jag blev jättetaggad och anmälde mig direkt till chefen. Det var egentligen så att deadlinen hade passerat för att anmäla sig men chefen sa att det var okej ändå så idag var jag på jobbet och hämtade min stegräknare.

Jag ska ut och knata i morgon och jag kan ju säga så här att nu kommer det vara jag som sköter gräsklippningen varje gång. Förut har jag ju inte haft några problem med att "låta Fredrik göra det" men nu är det tävling. Game on!

 

Nä nu ska denna överkokta kräftan snart bädda ner sig i en säng så jag säger god natt här på bloggen iaf. Ha en härlig morgondag, skit i att det är måndag - låtsas att det är torsdag istället så kanske allt går bättre.

Puss och kram <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards