Alla inlägg den 13 maj 2018

Av Heidi Månsson - 13 maj 2018 23:45

Tjabba. Visst stämmer uttrycket "borta bra men hemma bäst" väldigt bra men denna helgen susade förbi lite för fort så jag hade nog föredragit några dagar till på bortaplan. Fredrik, Robin, Linnea och jag har varit i Värnamo från fredag kväll till söndag kväll och det var trevligt (som alltid).

I fredags när vi kom dit så fick vi en trerätters middag med jättegod svampsoppa till förrätt, lammstek till varmrätt och rabarbermousse till efterrätt. Oj oj oj så mumsigt!

Som tur var så kom jag ju ut på min sena powerwalk...


I lördags blev det ju en tur i motionsspåret igen och där joggade jag till och med lite emellanåt. Jag vet inte vad som har flugit i mig men det är ju bara att smida medans järnet är varmt :)

På kvällen var jag på Rose Garden med Tuija och sedan kollade jag lite på Eurovision Song Contest med Tuija, Amanda och Niklas. Mycket trevligt :o) När alla bidrag hade framförts så var dock klockan så mycket så jag for tillbaka till kompaniet på Alfvägen och såg färdigt röstningen där. Ja ja att sluta som sjua är INTE illa. Hejja Benjamin - du är duktig!!


Idag åkte vi allihopa ut till torpet en sista gång. Det ska säljas nu så vi tog en sista fika där ute och så hade vi dessutom ett ärende till. Robins pappa Anders och Robins farfar Bengt hade en kanot tillsammans. När Anders dog så ärvde ju Robin hans del. Robin har dock aldrig haft nått intresse för att paddla så det beslutades för ett tag sedan att då skulle kanoten säljas. Om Robin fixade det som han kunde fixa så skulle han få pengarna för den dessutom. Snäll farfar har han - nått annat kan man ju inte säga om det hela. Speciellt eftersom att Bengt egentligen ägde nästan hela kanoten.

Vi hjälptes åt att tvätta av den, fotografera den och lasta upp den på taket på bilen. Vi fick låna takräcken av Carin och Bengt. Nu ska bara kanoten ut på annons och så hoppas vi att någon nappar. Det är en fin kanot så det borde inte vara några bekymmer.


När vi kom hem idag så var klockan rätt så mycket så jag funderade på att inte sticka iväg på någon powerwalk idag. Det var frestande att stanna hemma MEN jag tog mig i kragen och stack ut innan jag han ångra mig ;)

Det blev tyvärr inte någon megalång runda pga den sena timmen men nästan 9000 steg blev det iaf. Som bonus så gick jag ner till sjön och fick en "andas ut och andas in, njut av utsikten och solnedgången-stund". Ett "må-bra-piller" som inte går av för hackor :=)


Denna veckan gick jag alltså 6 utav 7 dagar. Woohoo :) I onsdags hade jag ju vilodag vilket jag behövde då. Nästa vecka blir det nog ingen vilodag. Nu har jag kommit igång. Känns bra!


Nej nu är klockan mycket och jag måste gå och lägga mig. I morgon är det APT med jobbet plus sen ska jag jobba natten. Blä. Men det är bara att gilla läget.


Sussa sött i natt. Over and out! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards