Alla inlägg den 23 maj 2018

Av Heidi Månsson - 23 maj 2018 21:23

Ibland är det tydligen omöjligt att få tid eller ro till att blogga. 6 dagar sprang förbi som att det var tjurrusning i Pamplona. Jag förstår inte hur det går till men då är väl allt som vanligt då ;)


Ja som vanligt så har det väl egentligen inte hänt något superspeciellt men ändå allt och lite till. En himla gott & blandat-påse har det varit. Jag ska försöka sammanfatta/återberätta lite.


Jag har hunnit med ett utvecklingssamtal med Linnea och hennes underbara fröken Marlen och där var väl det mesta bra. Det fanns några småsaker som kunde bli bättre men det var liksom inget att oroa sig för direkt. Skönt. Sen har jag äntligen fått tummen ur och varit hos frisören med min egna kalufs. Nu är håret en aning ljusare och rätt så mycket kortare. Nice! Jag ska se om jag kan få till en bild. Kanske till och med innan det har vuxit ut igen ;)


En jobbehelg har svoschat förbi och den var lite småtuff. Två långa dagar med både övertid och ingen rast... Det tar på krafterna! Nåja - shit happens och jag har iaf ett jobb så jag menar inte att gnälla allt för mycket. Men det är skönt att den jobbehelgen är förbi iaf.

Ja dessutom så "offrade" jag min sovmorgon för att hjälpa Fredrik komma söderut och få hämta sin nya glassbil hos Hasse & Lotta. Skjutsa ner Fredrik å Linnea, hinna säga hej och kramas lite och sen kasta sig in i bilen för att köra direkt till jobbet. Puh! Det är skönt att kunna hjälpa honom nu när han jobbar som mest :o)


Det har hunnit gå ett år sedan Izze försvann till Nangijala och det känns så fruktansvärt tungt. Det är så tomt här utan Izzie och jag kan inte förstå hur det redan kan ha gått ett år. Känns som att hon har varit borta jättelänge men ändå känns det som igår när vi tog farväl. Älskade Izzie...du är saknad! <3


Ett antal promenader och powerwalks har det ju blivit också. Ibland går jag med Nettan och ibland själv. Det är ju helt klart roligare med sällskap men ibland är det skönt att bara plugga in lurarna och lyssna på goa låtar och traska på i sitt eget tempo. Det är så skönt att komma ut på antingen en morgon eller en kvällsrunda nu när det är sådant underbart sommarväder. Inte för att jag klagar men det är kanske lite väl varmt att ta en powerwalk när det är 25-26 grader varmt. Det fina vädret får dock gärna fortsätta vara så här heeeeeela sommaren. Speciellt på min semester :)


Nä nu ska jag glutta lite på tv innan det är dax att sussa kudde. Ha de gött! Over and out!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards