Alla inlägg den 27 maj 2018

Av Heidi Månsson - 27 maj 2018 21:58

Ja men go' kväll mina vänner, bekanta, kollegor, släktingar, grannar eller totala främlingar som nu kan tänkas läsa denna väldigt alldagliga och kanske lite tråkiga blogg. Om det är första gången ni kikar in här så kanske ni kommer att ångra det och tänka "vad i hundan har jag precis slösat bort så mycket tid för...?". Jag ber då om ursäkt för att jag är så knäpp och tråkig på samma gång. Sorry! (Men det är väl ett konststycke att lyckas vara det också?)

Om det inte är första gången så säger jag bara - skyll er själva! Haha. Är ni så knasiga så att ni frivilligt klickar er in här IGEN så får ni stå för ert misstag ;)


I dag är det ju mors dag och det har varit en bra dag (förutom den helvetiska värken och den jobbiga medicinen som jag måste ta som gör att jag stundtals mår väldigt illa). Jag fick (tillslut) en bok av maken och barnen som jag har velat ha sedan jag fick reda på att den skulle komma ut. En utav mina favvoförfattarinnor Sofie Sarenbrant har skrivit en ny bok som heter Syndabocken. Först blev det lite tokigt när Fredrik skulle införskaffa boken så efter ett byte så blev det rätt :) Jag är jätteglad och ska börja läsa den när jag är klar här så nu funderar jag på att gå in på ett hotell och fråga om jag kan köpa en "Stör ej-skylt" från dom. Kan man låsa in sig i en vecka och bara plöja sida efter sida? ;)

Jag fick även två trisslotter och en eurojackpot-lott. På den ena trissen vann jag inget men på den andra var det 30 kr. Wooohooo - jag är rik! Hihi. Nä men en ny lott kan jag ju hämta ut iaf. Eurojackpotten vet jag inget om än då det är dragning den 1/6 (på fredag). Spännande!


Idag har vi varit hos Ulla och Knut och ätit gott (grillat och potatissallad plus grönsallad och sen Otto-glass till efterrätt) så nu får det bli mycket motion i veckan som kommer. Det här går ju inte på rätt håll om det ska fortsätta serveras god mat överallt ;) Hannah, Andreas och barnen var också där och vi hade trevligt som alltid.


Efter att vi hade varit i Sösdala så körde vi hem, jag släppte av Fredrik och Linnea här hemma och sen drog jag in till Maxi för att fixa några snabba ärenden. Väl hemma fick jag syn på detta:

 

När jag tittade mot Finjasjön så var det vacker solnedgång och när jag tittade åt andra hållet så var månen framme och lyste så vackert. Svårt att göra det hela rättvisa med en halvkass mobilkamera men you get the picture va?


Det känns lite si och så emellanåt när det är dagar som denna att inte ha en egen mamma att fira. Eller - ja hon finns väl någonstanns där ute och förmodligen i grannlandet i Öster. Förhoppningsvis är hon väl vid liv men vem vet? Jag vet inte om det funkar så bra så att jag får reda på om det händer henne något? Jag vet inte hur mycket jag vill veta heller men om hon lever eller ej är väl bra att veta...

Nåja jag har andra kvinnor som har betytt/betyder väldigt mycket för mig och som jag gärna skänker en tanke/ger en present vid sådana här tillfällen. MEN nu har jag kommit på att jag är förmodligen dotter till en kändis och bortbytt på BB eller nått. Ja det måste nästan vara så för jag är tokig i ananas och vet ni vem som mer är det?? Jo ingen mindre än Pernilla Wahlgren :)  Jag var på Maxi förut och fick syn på denna:

Det är en sån där silikonform för att göra isbitar i och jag var bara tvungen att köpa den! Jag fick ett väldigt stort ha-begär :=) Då kom jag att tänka på "Wahlgrens värld" och hur Bianca retar Pernilla lite för alla prydnader och "skit" som hon drar hem med ananas-motiv på. Pernilla - vill du adoptera mig? HIhi. Jag älskar ju även saften som är i konservburkar med ananas men det vet jag inte om Pernilla gör. Jag vill ha ananas på pizza, i fruktsallad, på glass, på kassler i ugnen osv. Ananas är gott! Pernilla - skicka adressen så tar jag med mig familjen och flyttar in nu ;)


Nä nu har jag inte tid att sitta här och trycka på knappar längre. Jag har en bladvändare att njuta av. Pöss på er!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards