Direktlänk till inlägg 6 juli 2018

Lite plus och lite minus, lite upp och lite ner.

Av Heidi Månsson - 6 juli 2018 09:03

Sommaren är en underbar tid och jag njuter så mycket det bara går även om jag stöter på en del problem och tillfälligt slås ner. Det gäller att försöka vända allt och se det från den ljusa sida men det är f*n inte alltid så lätt. Jag känner att jag har varit rätt så negativ och gnällig på sistonde meeeeeeeen jag har ju haft lite olika anledningar till det. Bilen är iaf lagad nu och den rullar. Det kostade mucho pengar så jag har fått sälja min biljett till konsterten med Ed Sheeran som jag verkligen verkligen verkligen ville gå på... Ibland är det inte roligt att vara vuxen och ta ansvarsfulla beslut. Blääää!

Jag blev stucken/bränd av någon slags insekt och eftersom att jag är överkänslig så åker jag naturligtvis på problem. Området där bettet är svällde upp så mycket så huden blev så spänd så såret brast tillslut. Eftersom det är lilla jag detta gäller så blev det ju naturligtvis inflammation så jag fick gå till doktorn igår. Nu ska såret skötas om efter alla konstens regler och jag ska ha koll för har jag otur (ha ha ha) så kan det bli rosfeber. Kan bli. KAN bli... Håll tummarna pliiiiiis för att jag slipper mer skit!


Men mitt i alltihopa så vänder det. Vår "sommarhund" Zacko kom igår och det är så roligt att han är här :) Vi njuter av hans sällskap och önskar att dessa 2 1/2 veckorna går vääääääldigt långsamt så att vi hinner gosa mycket med Zacko :=)


Vädret ser ut att bli fint hela helgen och det är ju trevligt när det nu ska badas med hela familjen :) Det var inte direkt igår som alla var samlade för sol och bad.


Det finns ju tyvärr en annan sida av myntet när det gäller det fina vädret - jag vet... Jag är fullt medveten om katastrofen för alla djur och för alla bönder/djurhållare i Sverige (och massor av andra länder som är drabbade av torkan). Drabbas bönderna så drabbas ju också vi som vill ha kött att grilla och mumsa på. Att det redan stödmatas och att alla djurhållare får nödslakta för att de inte har mat till sina djur ät hemskt. Om man nu får "skoja" lite trots det allvarliga ämnet så har jag den ultimata lösningen. Det kan regna på nätterna så att grödorna får vatten och grundvattnet inte blir för lågt och så kan det vara sol på dagen så att alla som har semester får ha fint väder. Tänk om det kunde vara så enkelt...


Nej nu ska jag och Linnea äta lite frukost. Jag skriver nog mera i helgen. Om jag hinner. Semestern ska firas med familjen och jag kanske "loggar ut" helt istället. Jag har inte riktigt bestämt mig. Nån bild på instagram blir det väl kanske. :)


Puss och hej!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards