Direktlänk till inlägg 13 juli 2018

Vad ska man tro?

Av Heidi Månsson - 13 juli 2018 23:32

God kväll! Det är snart slut på denna fredagen och det är ju skönt det. Det är ju inte vilken fredag som helst utan det är fredag den 13:onde. Jag vet inte vad jag ska tro om det här med vidskeplighet, föremål som kan ge tur, speciella dagar som kan ge otur och så vidare men... Jag vet att jag är klumpig och lyckas med det mesta som ingen annan lyckas med men idag kanske numret på dagen hade något med det hela att göra i alla fall? Jag bet på en godis efter att först ha sugit länge på den och så var det bara den där sista lilla biten kvar så jag började tugga på den. Det skulle jag inte ha gjort. Kras sa det så var det något som gick sönder - men det var inte godisen... Nej det var en (relativt) stor bit av min enda kindtand som gick sönder. Jippie!

Eftersom att det hände på en fredag eftermiddag så var det ju rätt så kört att få tag på en tandläkartid så jag får snällt vänta tills på måndag. Det gör lite ont i tanden så jag misstänker att det är ett hål rakt in till nervtrådarna eller rötterna på nått sätt. Jag får ta lite alvedon/ipren och stå ut tills måndag morgon. Håll tummarna för att jag får en akuttid snabbt och smidigt. Men plånboken den gråter redan efter bilreperationen så håll tummarna för att detta inte blir allt för dyrt!


I dag blev det en lugn dag hemma då det blev två långa dagar efter varandra med roliga utflykter. I onsdags var vi ju iväg och fiskade krabbor ute på västkusten. I går blev det en tripp till Ängelholms hembyggdspark och det är ju så mysigt där :) Har ni inte varit där så åk dit!

(Bilder kommer, jag måste bara gå igenom dom)


Det var nog rätt så bra att vi var hemma idag för jag han göra lite sådant som släpat efter här hemma plus att det har regnat och åskat en del och sen har ju inte min kropp fungerat speciellt bra idag. Jag har haft jätteont och jag tror att det är fästena där benen sitter ihop med resten av kroppen typ. Jag vet liksom inte riktigt hur jag ska förklara det men jag tror att det är där. Det är mest högerbenet som bråkar och emellanåt gör det förbenat ont så det var nog på sin plats med denna "vilodag".


I morgon blir det baaaaaaad och det är ju på tiden! Jag har inte fått/kunnat bada sedan i söndags och nu SKA jag bada i morgon - så är det bah! :=) Det blir Luhrsjön och badväskan är redan packad :o)


Nä nu ska jag gå och sova lite tror jag för ögonen vill ramla ihop så det är lika bra. Jag har blivit tröttare och tröttare på sista tiden tycker jag men jag tror att värmen sliter lite mer på en än vad man kanske vill inse. Ni får sova gott i natt och ha en bra helg :) Puss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards