Alla inlägg den 22 juli 2018

Av Heidi Månsson - 22 juli 2018 23:04

Jag skulle kunna ha fullständig panik, vara jättenegativ och "hata livet" just nu men nu är det verkligen ett sådant där perfekt tillfälle att ta fram sitt inre lugn, vända saker till det positiva och ta kontroll över känslorna. Om jag lyckas? Hmmm nästan :) Jag försöker verkligen mitt bästa och jag tror att jag lyckas rätt så bra - för att vara jag... Vad handlar detta om nu då undrar ni kanske. Med en suck kanske ni kommenterar "jaha nu är hon den där dramaqueenen igång igen" ;) Hehe. Jo det handlar om att semestern är slut. Idag var/är sista dagen så nu får man vänta ett år till det är dax nästa sommar. MEN jag har som sagt försökt vända det hela och ser det så här:

1. Jag jobbar "bara" 66% - inte bra för plånboken MEN det innebär mycket ledighet när det är sommar och sol så jag kan njuta mer av sommaren :)

2. Jag börjar med en 2 väldigt lugna och sköna jobbveckor så jag får en riktigt mjukstart.

3. Jag kan inte börja på mitt nya jobb i augusti om jag inte först jobbar de kommande fyra veckorna på mitt nuvarande jobb. Jag kan ju inte (hur mycket jag än skulle vilja) spola förbi den tiden...

4. Jag har fortfarande roliga saker att se fram emot som jag vet kommer hända inom snar framtid så då har jag lite nya minnen av roliga saker att skapa innan höstmörkret är här. (Mer om det vid ett annat tillfälle).


Vad har hänt sedan sist då?

I torsdags var vädret fint igen efter regnomgången som kom på onsdagen. Linnea och jag hade dock ingen ork att göra nått alls. Jag hade migrän hela natten och sen superont i nacken och hela höger sida av kroppen så vi blev hemma. Vi svalkade oss med luft istället för vatten och det funkade det med men det var inte lika roligt dock, hehe. Är dock glad för att vi har våra fläktar här hemma. Ska nog köpa en till innan nästa sommar så man slipper springa och flytta runt den vi har på entreplanet hela tiden.


I fredags badade jag och Linnea i Luhrsjön och vi hade det riktigt gött som vanligt. Luhrsjön är helt klart med på min lista över "smultronställen"!

På kvällen blev jag hämtad av Nettan som numera har körkort och kör omkring stolt som en tupp :) Vi drog till Kristianstad för att käka lite gott och gå på bio för att fira att hon äntligen tagit det där kortet. Vi såg på

Ocean´s 8 och den var jättebra tycker jag. Jag har sett Ocean´s 11 och Ocean´s 12 men inte 13 så det måste jag nog göra för det var vissa småsaker som de pratade om som verkade komma från den filmen.


I går var jag, Fredrik och Linnea och badade i Bosarpasjön med halva smala släkten :) Hannah och barnen var med (Andreas jobbade tyvärr), Pälle & Lisa med barnen var med och så svärmor Ulla plus Knut var med. Efter badet så körde vi hem till Hannah och company och så bjöds det på grillat där. Det hela var MYCKET trevligt med trevligt sällskap och mycket god mat. Mätta och belåtna körde vi hem mitt i natten. Typ :=) Klockan går fort när man har det bra.

Jag måste ju bara berätta en grej. Hannah tycker att det är roligt med släktforskning och har hållt på en del med det ett tag nu. Igår fick jag ett startkit med dna-test av Hannah och hon sa att jag skulle höra av mig om jag ville ha hjälp med nått. Jag som har velat och funderat och velat lite till men aldrig kommit mig för att ta tag i saken. Jag vet ju att jag innerst inne vill veta mer. Rädslan har övertaget och det tycker jag INTE om. Detta var ett tecken. Jag ska ta tag i detta. Jag vill ju veta mer... När jag sedan har gått från att tro till att veta så kan jag ju bestämma mig för vad jag ska göra med informationen då. Inte nu. Inte innan jag ens försökt.

Tack Hannah! <3


Idag tog jag mig friheten att vara fullständigt egoistisk ända ut i fingerspetsarna. Jag fick liiiite dåligt samvete en kort stund men sedan sa jag till mig själv att skärpa mig och njuta i stället. Och det gjorde jag!

Jag har för första gången på 16 år stuckit iväg till stranden själv. Inga barn att ha koll på. Jag kunde ligga ner och sola och lyssna på musik om jag ville. Jag behövde inte spana ut över vattnet hela tiden, jag kunde bada när jag ville och behövde inte titta på samma konster och trick för sjuhundrafemtiofjärde gången. Jag behövde inte sätta plåster i öronen för att de var söndertjatade. Jag fick egentid och jag fick återhämtning. På bästa sätt!

Det låter kanske som att jag inte alls uppskattar och älskar mina barn och min familj men tro mig - det gör jag!! Över allt annat!! Meeeeeeeen även jag har mina gränser för hur mycket jag orkar med, hehe. Jag kände bara att nu var det dax för mig att ta hand om mig själv lite med. Och vet ni vad? Jag kommer göra om detta fler gånger - den saken är klar. Det var helt ljuvligt underbart <3


Nu ska jag gå och lägga mig. Skriver kanske mer i morgon. Puss på er! Over and out.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards