Alla inlägg den 17 augusti 2018

Av Heidi Månsson - 17 augusti 2018 12:30

Men hoppsan då. Nu rusade dagarna förbi mig så där igen. Det har gått nästan en månad sedan jag bloggade sist - helt galet ju. Jag har mååååååånga gånger tänkt att jo men idag så ska jag blogga men så har kvällen kommit och jag har fått annat för mig eller bara inte pallat. Egentligen så skulle jag bara helt enkelt kunna sammanfatta maj, juni, juli och augusti med orden "Wow - vilken sommar!!" ocn en stor fet smiley :) För alla som gillar sol och bad så har det ju varit helt fantastiskt! Ja jag vet om att det finns flera rätt så allvarliga negativa bieffekter av sommarens hetta och torka men OM vi nu bortser från dom så har det ju varit underbart för alla soldyrkare.


Jag har tyvärr varit sjukskriven en del i sommar och kroppen har inte mått helt prima när vi pratar smärtan i axlar, nacke och rygg. Jag har haft rätt så mycket problem med bortdomningar i olika kroppsdelar men om man bortser från allt det så har det ju varit kanon och vissa perioder har jag mått prima :) Jag och Linnea har ju fått mycket tid tillsammans och hon har varit ledig från fritids nästan hela sommaren. Gött!


Här kommer en lite bättre sammanfattning av vad som har hänt under sommaren och lite sedan sist jag bloggade:


Linnea och jag har badat, badat, badat och badat lite till! :) Familjen har hunnit vara på Ivö, Ölands djurpark och delar av familjen var några dagar i småland. Vi har haft övernattande gäster som vi har hittat på roligheter med, vi har passat Zacko i nästan 3 veckor, vi har plockat jordgubbar i Kvistalånga, vi har haft kalas för Gabriella, Elsa och Fredrik. Linnea har haft tjejkväll/pyjamasparty med ett gäng tjejer, vi har passat Texas och Kivvo, jag och Felicia och Elise stack på en turridning med islandshästar, vi har varit med vänner på västkusten och fångat krabbor, vi har busat i Ängelholms hembyggdspark, Fredrik och Zacko vandrade längs med skåneleden. Vi har ätit glass i mängder och njutit av lugna sköna dagar. Världens bästa sommar? Ja jag tror minsann det :)


Denna veckan har jag gått bredvid på mitt nya jobb och jag är så grymt lycklig så jag vet inte vart jag ska bli av!! Detta är ju bara för bra för att vara sant...typ :o) Vilket ställe! Vilka kollegor!! Jag säger bara WOW :) Jag börjar nu på måndag och varför mjukstarta? Nä det är för veklingar ;) Här drar vi igång med full rulle och tar fem nätter av sju möjliga. Smack badabom bah! Efter det är jag förvisso ledig i nio dagar (eventuellt inte - återkommer till det) innan jag sedan jobbar 2 nätter och sedan rullar det på så.

Jo eventuellt så har jag ganska många turer extra redan nu men det beror på om jag får timbankstid eller ej. Jag har fått några turer redan som är mina men så finns det vissa turer som är på helgerna och de får jag ju inte ta om jag inte har ett timbanksavtal. Jag ska ringa på måndag och prata med chefen på mitt nya jobb. Den nya chefen som är min föredetta chef förutom att min nuvarande chef snart blir min föredetta chef. Hänger du med? :)


På tisdag börjar skolan igen för barnen och saker och ting återgår till det normala med lite rutiner och vardagslunk. Det ska faktiskt bli lite skönt.


Nu ska jag spela lite Sims med dottern innan det är dax för andra jobbpasset för dagen. Jag har redan varit på jobb 06:00-10:00 och ska jobba 16-20 också. Det kostar att ligga på topp! Hihi.

Ha en bra dag och en trevlig helg. Puss på er! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards