Alla inlägg under februari 2010

Av Heidi Månsson - 1 februari 2010 12:15

Jag är sååååååå otroligt less på denna förbenade snö som bara vräker ner. Tar den aldrig slut?? Jag vill verkligen inte ha mer snö nu, jag vill ha vår. Vädergudarna bara kivas med mig...

 

Nu är Linneas dop bokat och det mesta är väl under kontroll inför denna stora dag :) Kyrkan är bokad, lokalen för "dopkaffet" efteråt är bokad, inbjudningarna är utskickade och de flesta har tackat ja. Om alla kommer blir vi 47 personer...

Dopklänning finns och nu även en rosett i fin lilafärg att fästa på klänningen. Tack Tuija för det ! Hade lite problem med att hitta en rosett som jag tyckte var i rätt färg men så kom Tuija som en räddande ängel och lånade ut en som passade mig perfekt i smaken. Lilla tösabiten har ju inte så mycket att säga till om än så länge när det gäller kläder och sådant så där får ju jag göra som jag vill. Sambon lägger sig inte heller i speciellt mycket så jag har fria händer :)

Det som är kvar att ordna är ju sådant som vi inte kan göra redan nu som tex maten och doptårtan m.m Vi ska väl bara bestämma oss för vad vi ska bjuda på. Jag har en liten lista med saker att fixa inför dopet och den stäms av med jämna mellanrum så ingenting ska missas. Ja jag har en lista för det också... ;=) Jag har listor för allt. Ni som känner mig vet att jag är en list-fanatiker.

Den 6/3 är den stora dagen så nu är det bara en månad kvar. Då vill jag INTE ha någon snö kvar. Då är det mars månad. Då SKA det inte finnas någon snö kvar i Skåne. Jag håller iaf tummarna för det!

 

I morgon ska jag och lilla Nea gå till öppna förskolan för första gången. Det finns en lokal här i Tormestorp som heter Johannesgården och dom ordnar lite olika aktiviteter så man slipper till och med att åka in till stan för att kunna vara på öppna förskolan. Nu är ju Linnea så pass liten så det är ju inte för hennes skull jag vill gå dit nu utan för min egen del. Ska bli kul att träffa lite andra mammor och kanske hitta någon som bor i närheten och som man kanske kan umgås med på dagarna. Trevligt med lite sällskap :) 

När vi var på BB så var det ett annat par där som fick en liten son två dagar innan Linnea kom till världen. Vi fick lite kontakt med den familjen och det visade sig att dom också bor här i Tormestorp. Efter ett tag stötte vi på dom på BVC och sen fick vi julkort från dom. Jag försökte spåra upp dom för att kunna ringa och tacka för kortet och kanske kolla om dom var intresserade av att träffas nått, ta en fika eller så. Jag hade lite problem att hitta deras telefonnr då jag inte riktigt var säker på deras fullständiga namn. Bara förnamn räckte inte. Men så i går ringde Matilda och frågade om jag skulle till öppna förskolan på tisdag och om vi kanske skulle träffas där :=)  Så som sagt, i morgon är det dax för ett första besök där. Hoppas att det blir trevligt och att det funkar bra för då lär det bli ett besök där varje tisdag. Synd att det bara är en gång i veckan. Å andra sidan så finns det öppna förskolan inne i stan flera gånger i veckan så man kan ju åka dit om man vill. Ska i alla fall bli väldigt trevligt att träffa Matilda och lilla Neelix.

 

Igår hade vi besök av Tuija, Niklas och lilla Amanda. Eller liten och liten är hon ju inte längre, hon är ju faktiskt snart 2½ år. Så härlig liten tjej. Hon satt i fåtöljen och höll Linnea i famnen, så mysigt :=) Det var första gången som dom kom och hälsade på oss här i Hässleholm. Vi har passat på att träffas några gånger när jag har varit i Värnamo men det var roligt att dom äntligen kunde komma hit. Det var väldigt trevligt igår. Vi åt tacos till lunch och lite senare blev det många skopor glass. Mums! :)  Vi passade på att byta julklappar (bättre sent än aldrig) för det hade vi inte lyckats ordna till innan. Alltid svårt att träffas runt julhelgerna när det är full rulle åt alla håll. Så som sagt, bättre sent än aldrig. Eller så kan vi låtsas att vi är ute i vääääääääldigt god tid inför nästa jul. Haha!

 

Det har hunnit bli februari månad och snart är det dax för nästa koll på BVC. Jag är nyfiken på hur lillstumpan har växt. Det börjar hända lite nu med hennes utveckling tycker jag :=)  Ibland så "pratar" hon tillbaka jättemycket när man pratar med henne. Linnea har också ett väldigt speciellt skratt som jag önskar att jag kunde dokumentera med en filmkamera men någon (fungerande) sådan äger vi inte. Min kamera kan man ju filma med men den har ingen mikrofon... jättetabbe av mig att inte kolla det innan jag köpte den. Men jag är så supernöjd med kameran annars så jag får stå mitt kast. Det kanske är dax att införskaffa en liten smidig filmkamera helt enkelt. Det lär ju hända en hel del framöver som man kanske vill filma...

 

Nehej nu ska jag få nått vettigt gjort också. Typ som att gosa med min dotter :0)Kram på er !!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards