Alla inlägg under augusti 2011

Av Heidi Månsson - 12 augusti 2011 06:45

Men hallå på er. Vaknade halv sex och kunde bara inte somna om så nu sitter jag här å bloggar. Finns ju inte så mycket annat vettigt att göra så här tidigt på morgonen och varför inte passa på när man får hålla på ostört :) 

Gästerna våra har åkt hem för länge sen men tiden har ändå inte funnits till att sitta här. Snart börjar dock dagis och skola och därmed allvaret igen. Vi kommer komma tillbaka till rutinerna och jag hoppas på att tiden, orken och lusten ska infinna sig :)


Linnea växer så det knakar och OJ vad det händer saker med hennes snackande nu. Det fullkomligt bubblar ur henne och hon härmas rätt mycket. Det kommer nya ord varje dag och det är såååååå härligt att iakta henne när hon ska prata i telefon. Hon artikulerar, hon gestikulerar och hon verkar tro att allt hon säger är fullkomligt självklart för alla andra fastän det mest låter som gallemattias.

Hon gillar verkligen att prata i telefon. Ja hon gillar telefoner överhuvudtaget. Råkar någon i familjen glömma sin mobiltelefon framme så är hon där på två röda och norpar den. Igår snodde hon Robins mobil och lyckades gå ut på nätet med den... Det räcker inte alltid med att lägga upp saker högt heller för hon är en redig klätterapa, det gäller att lägga sakerna ett snäpp högre upp än vad man först hade tänkt. Hehe.


På tisdag den 16/8 börjar dagis igen. Vi längtar! Det är jättemysigt att ha henne hemma men hon är så pass aktiv och så pass krävande så det är skönt när hon får leka av sig ordentligt på dagis. Det är rätt lagom med de där 15 timmarna per vecka för då har vi ändå lite fritid tillsammans om man vill hitta på nått med henne, typ åka till badhuset, öppna förskolan mm.

Jag får dessutom tid att plugga på teorin när hon är på dagis. Det finns inte en chans att hinna med det när hon är hemma. Dom små luckorna som jag får när hon sover räcker inte till. Det finns ju så mycket annat här hemma som ska göras och på kvällen är jag för trött. Jag har inte kört så mycket nu i sommar heller. Fredrik har jobbat med glassvagnen på stadens torg och eftersom det är den enda handledare jag har så blir det inte mycket gjort när han inte har tid. Fast iofs så är det inte körning med automatare som jag behöver träna på nu heller. Den biten sitter ju redan. Nej jag måste träna på att köra mer manuellt så jag får nöta in det där med att det finns en växelspak också... Någon som vill låna ut en gammal skruttig bil som inte är automatare? Någon som vågar? Hehe.

Fredrik tycker att jag kör bra (säger han iaf till mig...) och ibland tycker jag att han slappnar av förmycket. Då blir jag irriterad på honom. Sitter å leker med mobiltelefonen, surfar på facebook å sånt med den när jag kör. Gillar jag inte alltid. Jag beklagade mig lite på körskolan å då sa dom bara att jag skulle ta det som ett gott tecken. Mmm jo visst men han ska ju ändå vara på alerten... Ja ja det är kul att han tycker att jag är duktig! :o)


Robin har sprungit mellan kompisarna och det har varit ett evigt ringande på honom i sommar. Han har fyra stycken som han umgås mest med och alla dom fyra ringer på honom heeeeeelaaa tiden. Kul att han har så mycket kompisar! Dom har sovit över hos varandra och vi har emellanåt undrat om Robin har flyttat för ibland har vi knappt sett röken av honom på flera dagar. Men som sagt - det är bara roligt att det funkar så bra!


Felicia är typ lyckligast igen - hon har fått börja rida igen!! Hennes snälla farfar betalade en termin som tack för att hon har hjälpt till lite i glassvagnen i sommar. Sicken snäll farfar hon har! Felicia hade ju ställt in sig på att det inte skulle bli någon ridning då vi inte har råd nu och så bara löser sig allt :)) Jag är så glad för hennes skull. Jag ser ju hur bra hon mår av att få rida. Å är man hästtokig så är man :o)


Den 27/8 är det dax för Plagg & Tragg igen. Längtar! Dax att uppdatera garderoberna till barnen och bli av med allt som blivit försmått. Dom slutar ju aldrig att växa heller... Kan inte någon uppfinna "stop&väx" som man penslar på dom när man tycker att dom ska stanna i växten lite? Eller jaha det är redan uppfunnet och har kanske inte riktigt den funktionen... Attans ;)


Dax att sluta. Dax att ta tag i allt annat som måste göras. Hoppas att ni får en trevlig fredag! C U :=)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards