Alla inlägg under april 2015

Av Heidi Månsson - 28 april 2015 20:53

Hur kan det bli så att man känner att det bubblar i hela kroppen och känslan av att man har tiotusen saker att berätta finns där men när man sätter sig vid datorn och ska blogga så bara är allt borta. Å när jag tänker efter så har jag väl inte så himmla mycket att skriva om egentligen men det känns ändå så. Skum känsla. Skumt att man kan bli så kluven.


Sen ska jag väl iofs inte säga att jag inte har nånting att skriva för en sak har jag ju iaf - sommaren är räddad! Lönekontot kommer få lite påfyllning även i sommar och jag slipper sitta hemma och rulla tummarna hela sommaren :) Sommarvikariat är fixat! Jag var på anställningsintervju igår och fick jobb på ett (för mig) nytt ställe. Jag ska ringa i morgon och boka in bredvidgång och sen ska jag börja med att hoppa in vid behov under maj månad för att sen ha schemalagt timvikariat under semesterperioderna. En stor nackdel bara - jag får ingen betald semester i sommar. Jag hade verkligen sett fram emot att få vara ledig mycket med Linnea i sommar men vi får ta vara på de lediga dagarna som vi får lite här och där istället. Det blir nog en bra sommar :o)

Jag ska även bli timmis på fler ställen nu under maj månad så att det blir lite rullning på det hela. Känns bra! Skönt att kunna slappna av lite iaf.


Jag känner att det är lite svårt att sitta still idag. Det känns som att jag har "växtvärk" i benen och jag tror att jag skulle behöva köra ett varv i gymmet. Min ena häl håller dock inte med om det alls för det gör jätteont i den när jag går. Hälsporre? Fortsätter det så får jag ignorera det onda och köra ett pass ändå för det är alldeles för länge sedan jag var i gymmet nu och det känns på alla sätt och vis. Måste dit och pumpa loss lite!!


Nu ska jag göra precis tvärtom - inta soffläge. Det ska bli gött. Sov så gott så hörs vi en annan dag.

Av Heidi Månsson - 24 april 2015 18:03

Ibland funkar inte maskineriet som man vill att det ska och då är det inte kul. Ibland kan man ignorera det och köra på ändå och ibland får man stanna upp och inse sina begränsningar. Idag är en sådan dag där jag är besegrad. Igår var det jag som segrade. Kanske därför som jag får lida av det idag - jag vet inte. Ont har jag iaf så idag har jag fortfarande inte kommit ur pyjamasen. Jag har tagit en massa smärtstillande med inget vill hjälpa riktigt ordentligt. Funderar på att ta till lite starkare grejjer men då blir jag först groggy och sen helt utslagen och det är inte så kul. Jag lever på hoppet om att det kanske går över av sig självt snart... Denna veckan har det typ gjort ont varannan dag så morgondagen kanske är bättre?

Igår drog jag med mig höggravida Nettan på promenad och hon knatade på så gott hon kunde :) Vi gick 5,7 kilometaren vid Hässleholmsgården och vi hade så trevligt så det blir nog repris på det.


Det är fler saker än hälsan som går upp och ner som en berg-och-dalbana i livet kan jag ju säga. Just nu är det inte superkul på jobbfronten men det kanske löser sig innan det har blivit allt för tungt. Jag kommer inte få fortsätta på månadsvik utan gå tillbaka till timvik igen och det var väl inte så superkul direkt. Jag drar i lite trådar och ringer runt lite och förhoppningsvis så löser det sig snart. Det borde kunna göra det iaf. Helt hopplöst kan det väl inte vara? Ja menar - jag har ju utbildning, jag har relativt bra betyg och jag har lite referenser som förhoppningsvis har nått gott att säga...? Jag tänker iaf kämpa för arbetslös tänker jag inte vara och även om det ser ut som att sommaren är typ klar så är det ju ett tag tills semestrarna drar igång. Jag tänker inte sitta sysslolös fram tills dess :=)


Hoppas att ni får en grymt bra fredags kväll och att ni får en ännu bättre helg! Kram på er!

Av Heidi Månsson - 22 april 2015 23:48

Tjabba. Jag är glad. Trots en sjujäkla smärta i axeln, nacken och ryggen som ändå inte är värre än min fot som bara bråkar med mig. Trots att jag inte vet mycket om min framtid angående jobb. Trots att jag fajtas med en hel del bekymmer. För vet ni vad? Jag är så sjukt nöjd med mitt yrkesval! Jag kanske inte alltid älskar allt och alla och jag kanske inte klickar med allt och alla men jag ångrar inte att jag pluggade till habiliteringsassistent. Jag ångrar inte mitt yrkesval. Jag kommer inte ge upp! Jag är övertygad om att någon dag så kommer även jag hitta en fast tjänst där jag förhoppningsvis kan göra ett bra jobb :) Någon gång kommer jag inte längre behöva vara vikarie men någonstanns måste man ju börja och jag är väldigt glad för att jag har gjort just det. Ibland blir jag påmind om att jag har det väldigt bra trots att det ibland känns orättvist och  jobbigt.

Idag har jag gästspelat lite på ett av de ställen där jag har varit och jobbat innan och det har varit en bra dag!


Sov gott. Hoppas att eran morgondag blir den bästa ever <3

Pöss & kräm!

Av Heidi Månsson - 21 april 2015 20:45

Jag skulle nog kunnat utlova en ganska så stor summa pengar till världens bästa kotknäckare & massör om han/hon lyckades återställa mig till "normalt" läge. Om jag nu hade haft några pengar alltså. Jag kommer nog vara rätt så desperat snart om inte detta går över av sig självt. Jag har ONT! Världens bäste make har redan försökt hjälpa mig men det gick inte över. Han fick dock ingen stor summa pengar insatt på kontot utan fick nöja sig med en puss eller två :) Tur för min tomma plånbok! Kanske får kontakta en "kotknäckare" om det inte vill gå över av sig själv. Har duschat varmt och fått massage men fördjäves. Kan knappt vrida på huvudet och höja höger arm... Jippie... Men värre kunde det vara. Håll tummarna för att det går över!!


Jag vill till Ikea. Typ omgående. Eller så fort som jag inte har ont någonstanns så att jag kan bära och kånka på grejjer iaf :=)  Mitt datorbord har gått sönder och jag vill ha tag på ett nytt (eller bättre begagnat) men jag är inte så säker på att den modellen jag har säljs längre... Jag får se vad jag får fatt i men det är inte högsta prioritet. Tyvärr. Önskar att det kunde dimpa ner lite (okej läs mycket) pengar från himmlen eller nått. Finns många hål att stoppa dom där sedlarna och mynten i. Just nu har jag en stor låda full med grejjer som inte kan vara där den ska vara och det tycker jag inte om. Förvaringskris. Nytt databord önskas.


När jag var yngre, rätt mycket yngre, så fanns det en musik-kanal på tv som hette MTV. Jo jag vet att den fortfarande finns men det är en stoooooor skillnad på nu och då. När jag var liten så spelade dom nämligen MUSIK på den kanalen istället för att visa massa skit som tex tonåringar som blir gravida och måste visa den putande magen på tv/ crazy people som måste göra massa dumma korkade pranks på tv, alternativt visa folk som blir tatuerade. Som om jag bryr mig!! Vill man kolla på musikvideos nu för tiden så får man glutta på Youtube. Jag kan ju säga så här att spana in Charlie Puth om ni gillar bra musik :) För er som tycker att ni känner igen hans namn men inte kan placera det så är det han som spelar piano/sjunger låten "See you again" som är en del av filmmusiken till Fast & Furious 7. Han har gjort en låt tillsammans med Megan Trainor och den är skitbra! Spana in den här:

https://www.youtube.com/watch?v=igNVdlXhKcI

Nä nu tror jag att jag ska glo lite på tv. Vet inte hur många gånger jag har sagt det innan men jag  Netflix. Puss på er!

Av Heidi Månsson - 20 april 2015 02:15

Men jag skulle ju bara stänga av datorn. Jag skulle inte hamna här. Ooops I did it again - typ :)  Klockan är alldeles för mycket och jag ska upp tidigt i morgon (idag) så jag borde verkligen inte sitta här men jag måste ju "varva ner" lite innan jag kan gå å slagga. Eller i mitt fall just ikväll så handlar det väl inte så mycket om att varva ner utan snarare att få bubbla av mig lite :=)


Jag kan ju säga så här - jag mår väldigt mycket bättre än jag gjorde för några dagar sedan. Jag har underbara vänner som låter mig älta och vända på saker å ting och jag får spy hur mycket galla jag vill. När tegelstenarna börjar ramla av och jag mår lite bättre så vet jag vilka som står med på min lista över personer att tacka. Ni är några stycken som betyder oerhört mycket för mig och jag hoppas att jag någon gång ska kunna återgälda alltihopa! Please let me know when you need me!! Ok? Jag vill finnas där för er så som ni finns där för mig. Puss på er - jag tror ni vet vilka ni är :o)


Vissa av mina goa vänner bor lite för långt bort för att jag ska kunna åka hur som helst för att få träffa er, vissa bor i samma stad och vissa bor en överkomlig bilfärd bort. I helgen har jag träffat Tuija och det var ett bra dygn vi fick ihop. Jag kom till henne vid 14-tiden på lördagen och vi satt å snackade bort några timmar först innan jag tillslut avslöjade vart vi skulle ta vägen senare på kvällen. Jag hade bokat bord på restaurang Bamboo i Bredaryd och jag kan ju säga så här att det är inget dåligt ställe!! Maten är så god så att man lätt kan spräcka både tröja å byxa för att man föräter sig, hehe. Efterrättsbuffén med smulpaj+vaniljsås, massor med frukt, glass, kakor, friterade bananer/ananas osv är ju inte dum den heller. Jag njöt av en Black&White (fast utan oxfilé men extra fläskfilé ist på egen begäran) och sen då denna efterrätt. Ja du - sämre kan man ju ha det...hehe.


Efter det så stack vi på bio och såg "The Gunman" och den var absolut bra men inte riktigt så som jag hade föreställt mig den. Trailer och mer info om filmen hittar ni här: http://www.sf.se/filmer/The-Gunman/?P=Forestallningslista.

Klockan var rätt mycket när vi kom hem till Tuija igen så det blev bums ner i säng rätt så omgående. Jag slaggade gott hela natten och piggnade inte till förrän strax innan 10 i morse. Hade inte Tuija varit vaken då så hade jag lätt kunnat sova rätt många timmar till tror jag för ögonen var rätt så grusiga fortfarande. Med min juniorblåsa så hade jag inget val annat än gå upp då och på väg tillbaka till sängen så stötte jag på Tuija som var väldigt pigg och hade varit vaken sedan 9. Hoppsan.

Efter en väldigt lugn morgon/förmiddag så packade jag tillslut ihop och körde hem vid 15-tiden. Tusen tack Tuija för en supertrevlig helg :)


När jag kom hem så mådde jag väldigt mycket bättre och det känns som att jag är redo för en ny vecka faktiskt. 

Hoppas att ni får en bra måndag och vecka. Delar med mig av en grej som jag hittade på facebook. Ibland så spelar det ju inte så stor roll hur man mår för det finns vissa som lyckas döda ens goda humör bara genom att titta på en. Typ. När jag träffar folk som går mig riktigt mycket på nerverna så har det hänt att jag har sett framför mig hur jag lyckas med nedanstående önskan. Då mår jag såååå mycket bättre igen :o) Spana in denna:



Okej, i morgon är det måndag och vet ni vad - det blir en jättebra måndag! Det känner jag på mig. Så remember to kick som ass ;)  Over and out.  

Av Heidi Månsson - 17 april 2015 23:56

Nu är det mitt i natten igen men jag kunde inte hålla fingrarna borta från tangentbordet ändå. Jag gick och sneglade på dataskärmen några gånger innan jag bestämde mig för att dyka ner i kontorsstolen (fastän den är så grymt obekväm...) och skriva lite trots att jag inte borde sitta uppe nu.


Paus i bloggandet. Påbörjar en shoppinglista med IKEA som rubrik. Skriver dit kontorsstol överst på listan. Nya lakan kommer som nr 2 på listan. Nytt stekjärn på tredjeplatsen. Råna en bank eller vinna på Triss kommer på fjärde plats...


Så där - tillbaka igen :)  Som ni märker så har jag nog lite mer energi än sist. Jag mår lite bättre också men jag har ju märkt att istället för att bara ta det lugnt och "göra ingenting" som jag fick som tips och råd när jag började må lite si sådär så har jag kört på i rätt högt tempo ändå. Jag har periodvis ganska svårt för att bara sitta å glo å inte göra någonting. Nu verkar det vara en sån där period där jag bara mååååååååste umgås med nån kompis på dagen och helst ha fjorton järn i elden hela dagen igenom. Pefekt ju - då slipper man stanna upp och känna efter. Det är tur att jag har helgen planerad ;)


I morgon sätter jag mig i bilen alldeles själv för att köra till Tuija och hälsa på henne. Jag lovade Tuija en överraskning eftersom att hon har slutat röka och hållt sig länge så nu ska det jag har planerat äntligen bli av :) Tuija har fått två ledtrådar (som inte sa henne så mycket, hehe). Fler ledtrådar delas inte ut förrän i morgon nån timme innan avfärd. Allt för att jäklas lite ;)

Jag sover över tills på söndag så vi hinner få rätt mycket egentid och det ska bli jättekul! Vi har väl inte träffats utan barn på typ sju år. Det är jätteroligt att träffas när vi har våra döttrar med oss också men det är inte lika lätt att fokusera på vuxensnack då och ibland behöver man det också.


Nä nu känner jag att ögonlocken börjar bli lite tunga faktiskt. Dax att gå och knoppa.

Jag hoppas att ni får en bra helg! Skriver mer när jag har kommit hem på söndag. Kram på er <3

Av Heidi Månsson - 13 april 2015 23:42

Jag har stirrat på datorskärmen flera gånger idag och de senaste dagarna. Jag har laddat upp och suttit redo bara för att inse att jag inte vet vad jag ska skriva (eller jo men inte HUR jag ska formulera det) och så har jag gått iväg och gjort nått annat en stund. Jag har loggat in bara för att direkt logga ut igen tre sekunder senare. Ja jag tror ni fattar va? Nånting sviker och mycket pga att det jag egentligen skulle vilja skriva känner jag att jag inte kan skriva här. Jag har massor som jag skulle behöva kräka ur mig men ingen mår bättre av att jag skriver det här så det är lika bra att lägga ner innan jag ens har börjat. Det är därför som det inte har blivit mycket skrivet i bloggen. Jag har kraschat och måste bara resa mig igen.


På återseende.

Av Heidi Månsson - 7 april 2015 10:53

Trött tröttare & tröttast - bättre beskrivning på mig finns väl knappt när det gäller dagens status. Har haft journatt på jobbet och inte sovit så gott men nu är jag hemma igen och ledig i några dagar så det finns tid för återhämtning :=)


I går var jag och Linnea på Skånes djurpark, årets första besök, och det var skoj! Vi hade dock alldeles för lite tid på oss för vi han inte med riktigt allt och det var lite synd men vi har ju årskort så vi kan ränna där hur mycket vi vill :) Jag är faktiskt nöjd med hur Skånes djurpark kompenserade alla som hade köpt årskort förra året när parken sedan skulle stängas för ägarbyte/renovering helt plötsligt. Jag var lite rädd för att vi skulle gå miste om nått men icke. I höstas så avslöjade parken att de som hade köpt årskort och inte kunde utnyttja det till fullo skulle få ett halvår extra så igår bytte vi ut våra kort och får gå ända tills 1/11 i år. Nice. Har ju hellre årskort över denna våren/sommaren/hösten än att vi kunde utnyttjat kortet vi hade under vintern som gått. Tycker vi gjorde ett riktigt kap!

Trots att det var lite småstressigt på slutet pga tidsbristen för att jag skulle till jobbet så hade vi en underbar dag i djurparken så det blir helt klart fler besök och det inom snar framtid :o)


Idag är det grått & mulet ute och det känns som en riktigt grå och trist söndag som bara kommer "slösas" bort på att göra så lite som möjligt. Är det ok? Känner mig inte motiverad för att göra ett dugg idag. Eller jo jag är rastlös så nånting måste jag hitta på för annars kommer jag krevera. Kluven? Nääääää då ;) Jag är trött. Skulle behöva sova. Men det gör Fredrik just nu för han fick inte heller sova nått i natt och Linnea är ledig från dagis så nån får väl ändå ta hand om henne. Så fort han har fått några timmars sömn så ska jag byta med honom och sova ikapp lite förlorad sömn jag med. Men jag är rastlöst så nu vill jag hitta på nått. Men jag orkar inte. Suck. Jobbiga bekymmer...


Nä jag ska nog gå och roa mig med att ta hand om lite tvätt. Simma lugnt så hörs vi. Hoppas att ni får en bättre tisdag än vad jag har :)  Puss & Kram!!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards