Alla inlägg under mars 2009

Av Heidi Månsson - 31 mars 2009 11:49

Då var man förkyld då... När våren kommer så får jag mig alltid en omgång. Lagom kul. Men men sånt är livet.


Snart är det påsklov för barnen :) Det börjar på måndag, eller ja på fredag när dom slutar skolan blir det juh. Ååå så skönt det ska bli. Förhoppningsvis så får vi besök hela vägen från de djupaste mörkaste skogarna i norrland :=)  Vi håller tummarna här allihop för att min gudson Hannes och hans föräldrar ska komma och hälsa på oss. Det vore sååååå underbart. Saknar dom juh !  I övrigt händer det inte mycket, har inte mycket planerat. Rätt skönt.  Funderar på att köpa lite pysselgrejjer så att jag och barnen kan påskpyssla lite. Får se vad det blir.


I morgon är det första april, passa er! Jag är så lättlurad så jag lär väl få mig en omgång men när man minst anar det så slår jag tillbaka sörru :=)


På fredag ska barnen på disco på skolan :=)  Det blir Robins första disco. Kul ! Får se om jag kan få stajla till honom lite i håret då, men man får ju knappt röra hans hår. Vill aldrig ha nått klet i så det blir lite tufft å spretigt, vill inte ha färg i luggen som är så gulligt på småkillar :=)  Nåja, det löser sig. 


Nej nu är det kanske dax att hoppa ur pyjamasen, ta sig i kragen och hoppa in i duschen. Ses !

Av Heidi Månsson - 26 mars 2009 20:39

Jag kan vara en riktig velpotta ibland... Jo det är sant. Men dom som känner mig ser nog ingen velpotta framför sig när dom tänker på mig, hehe. För det mesta så bestämmer jag att en sån vill jag ha å då ser jag till att skaffa det. Det är mp-3spelare, nya mobiltelefoner, teknikprylar över huvudtaget, kläder å det mesta andra. Men sen kommer vi till en grejj som man ska vela på. Man ska inte springa iväg och köpa en så fort man är lite sugen, då blir det oftast inte bra... Vad tänker jag på nu? Jo vovve !!

Jag är så suuuuuugen. Å sen tänker jag att nä det kanske inte blir bra. Men jo varför skulle det inte bli det? Fast nä, fast jo... så där håller jag på. När ska detta gå över? 


I morgon är det fredag å så helg igen, skööööönt! Jag vill ha sovmorgon. Vill sova. Nanna kudde. Är såååååååå konstant trött. SKa gå å lägga mig snart faktiskt. Jag som brukar vara en sådan nattuggla...jag börjar nog bli gammal, måste vara så va ;)


Robin var hemma från skolan på tisdagen och onsdagen. Han vaknade på tisdagen med en väldig värk i nacke, axlar och rygg. Han måste ha sovit som en korvstoppning och fått nackspärr eller nått. Han fick alvedon som inte hjälpte speciellt mycket under tisdagen men under onsdagen så kom han igång lite igen. Idag var han i skolan och allt har gått bra så det var väl att han hade legat fel. Skönt att det inte var värre än så, blev lite orolig ett tag när han inte ville röra sig mycket alls. Idag hade dom till och med haft gympa och han var med utan problem så nu är han sitt vanliga jag. Den hoppiga och skuttiga Robin ! :=)


Igår var jag hos frisören och blev av med lite hårtussar. Nu ser det betydligt bättre ut igen. Jag ska INTE ha nått annat än kort hår, det bara är så :0)


I morgon kommer min älskling hem igen! Jag har varit gräsänka hela veckan, bläääää för det. Visst, jag och Robin har haft det rätt så lugnt och skönt men så himmla kul är det inte när min sambo försvinner en hel arbetsvecka och dessutom så har ju Felicia varit hos mamma sin men hon kommer till oss i morron :=)


Jag har äntligen köpt gardiner till vårt kök. Stänger har vi men nu har jag tappat bort dom där krokarna som stängerna ska sitta fast i istället. Suck. Alltid är det nått som försenar mig i mitt pyntande här. Vill ju ha ordning nu juh ! Men men, jag vet att vi har sånna liggandes i en kartong nånstanns så jag ska väl snart lyckas finna dom. Skönt när man får lite mer hemtrevligt lixom.


Nää nu orkar jag snart inte hålla ögonen öppna längre. Bäst att gå å knoppa. Vi ses !  

Av Heidi Månsson - 23 mars 2009 10:30

Vaknade högst motvilligt idag. Ville INTE kliva upp. Måndag morgon...inte min favvostund i veckan direkt... Tog mig i kragen tillslut, klev upp och levererade en stycken sju-åring till skolan. Kom hem igen och kände att jag inte orkade hålla ögonen öppna så jag gick å la mig en stund. Det var såååå skönt att få en liten power-nap :)


Nu sitter jag och funderar på vad jag ska hitta på idag. Är lite sugen på att göra nått och har väl lite alternativ men jag har inte bestämt mig riktigt ännu.

Just nu lyssnar jag på Kelly Clarksons nya skiva. Mmmm. Njuter ! :=)

Är så grymt godissugen också men jag SKA inte ha nått och det är tur att vi inte har nått hemma för annars hade jag nog gluffsat i mig det nu, hehe. Karaktär.. vad är det för nått? Hmmpff, har aldrig hört talas om ;)


Denna helgen som gick var en av de segaste på länge. Vi gjorde verkligen ingenting. Hela helgen gick utan att vi skruvade ihop nån möbel, jag packade inte upp speciellt många kartonger heller.. Robin hade sin simskola igår och det var väl det mest spännande som hände :=)


Nu ska jag göra lite re-search på cyklar. Sonen behöver en med växlar nu och jag är osäker på vilken storlek så jag ska kika runt på internet på utbud å så. Sen får vi ta en tur han och jag så han får prova ut en bra. Får se hur det är med tösabitens cykel, tror hon kan ha sin om vi höjer sadeln lite kanske. Hon får väl prova i helgen när hon är tillbaka hos oss. Det är ju dax att fixa allt sånt där nu för nu börjar cykelsäsongen närma sig :)


Nä hörrni, ha de gott ! Höres

Av Heidi Månsson - 20 mars 2009 11:14

Rubriken på dagens bloggning är rätt intressant tycker jag. Det är nämligen så att många som har blivit vuxna slutar vara barn. Vad är det som säger att det ena måste utesluta det andra? Finns det någon osynlig regel som säger att om man har fyllt visst många år så får man inte "leka" längre ? I så fall måste jag ha missat den regeln helt. Å vet ni vad? I don´t care ! ;)  Jag har alltid haft en väldigt stor barnslig sida och den tänker jag inte trycka undan. Jag gör det jag känner för när jag känner för det, så enkelt är det. Sen är det lite extra kul när man riktigt kan se andras blickar och se hur dom tänker att dom skulle vilja göra likadant :) I´m lovin it !


Denna början kommer sig av gårdagens aktiviteter. Efter skolan ville barnen att vi skulle utforska lite av Tormestorp så vi gav oss ut på en tur. Dom tog sina nya sparkcyklar (som är välanvända redan) och jag lånade Felicias gamla och sen gav vi oss iväg. Jösses va kul det är att åka sparkcykel !!! Vi riktigt flög fram emellanåt och det var länge sedan jag hade så kul på ett så enkelt sätt :=)   Emellanåt mötte vi andra personer som var ute, både barn och vuxna, och alla tittade lite på den knäppa mamman som körde rally med sina barn...på sparkcykel... hihi. Finns det sparkcyklar i vuxenstorlek ?? I så fall ska jag ha en :=)


Igår kände jag att jag saknar en hel del personer som det är länge sen jag fick träffa. Jag har tre stycken vänner i Värnamo som betyder mycket för mig och det är alldeles för länge sen vi sågs. Skulle det vara så att vi hinner träffas så blir det aldrig tillräckligt lång stund iaf. Måste göra nått åt detta... :)

Sedan har jag vänner i Västerås som det var fruktansvärt länge sen jag träffade... Jag har vänner i Gävle som jag saknar så jag blir tokig... Jag har vänner i Halmstad, vi har iofs träffats detta året iaf men ändå... När ska man hinna med allt och alla. Dax att göra upp en plan på hur umgänget ska underhållas med lagom långa mellanrum :)  Sedan ska vi ju inte tala om mina vänner i Sundsvall....det är nästan 100 mil till dom... och min gudson... Du och jag Hannes ! Du och jag !


På tal om Hannes så fick vi ett tack-kort från dopet igår :) Det sitter på kylen nu och jag njuter när jag får se min Hannes. Det var lite roligt åxå att jag har tagit den bilden som valdes ut. Oooo på tal om det...jag skulle ju skicka upp fler bilder som jag tog.. fy på mig, det hade jag helt glömt bort. Ska maila A.S.A.P ;)   Gudmor sköter sig dåligt...hehe.


Idag är det fredag igen och det innebär helg sköna helg. Tror att vi får slå till med lite fredagsmys här hemma. Känns som att det är tajm för det. Är sugen på våfflor. Mmm kanske ska käka det ikväll.


Nej nu är det dax att göra sig klar, har mycket att göra men först ska jag maila bilder. Hoppas ni får en skön helg. Kram på er alla !

Av Heidi Månsson - 18 mars 2009 21:46

Idag hade sonen med sig en kompis hem efter skolan så tösabiten och jag var själva en stund idag. Vi passade på att baka en sockerkaka och den blev lyckad och uppskattad :) Kul att kunna överraska lite med hembakat, det är INTE ofta det, hehe.


Solen har lyst hela dagen och det är sååååå underbart. Synd att det ska blåsa så kallt bara. Ska bli +9°C i helgen :) Håller tummarna för att våren kommer på redigt nu !


I tisdags var jag ju på stan med barnen efter skolan. Vi började med att ladda upp inför shoppingen med lite fika. Mums ;)  Ni ska tro att det är mysigt med två sånna mysungar som vi har !!  Sen gick vi till den första skoaffären och tjitjing så blev det jackpot på en gång ! Första paret som sonen provade ville han ha :) SÅ smidigt tror jag aldrig att det har gått innan...  Tösen provade några par gympadojjor innan hon bestämde sig för ett par. Sen hade hon sådan tur så att det var ta tre-betala för två just då. Hon hittade nämligen ett par lite finare skor att ha på kalas och så i sommar. Typ "ballerina"-sko fast med liiiiiiten klack på. Jättefina var dom !


Efter skoinköpen så blev det en tur till Intersport. Där blev det en varsin sparkcykel och en basketboll. Klart ungarna ska ha lite vårleksaker :) Det är så skönt för sedan vi flyttade till huset så vill dom vara ute väääääldigt mycket mera. Vi hinner inte komma hem från skolan så börjar dom prata om vad dom ska leka ute osv. Det är så superkul att se denna förvandling :)

Men så är det ju mycket lättare att springa runt i ett villaområde, dom är friare här, man vågar släppa dom lite mer. Speciellt när dom är två och dom då har varandra.


Jag har tagit lite bilder i trädgården idag. Det är lite spännande att se vad det är som kommer upp i rabatterna här, vi har ju inte planterat nått själva så allt är en överraskning =)  Det finns lite alla möjliga blommor på tomten som ploppar upp nu. Fina vårtecken !


Nej nu ska jag göra mig en kopp te och sen avnjuta den framför tv:n en stund innan det är dax att sova. Vi synes ! Kram :)

Av Heidi Månsson - 17 mars 2009 09:42

Vaknade högst motvilligt idag. Tycker INTE om att behöva kliva upp tidigt, före 09.00 borde vara kriminellt :=) Hehe. Nej men klockan 06.00 som larmet stod på idag är inte roligt...

Det var dock inte så mycket att göra nått åt för barnen ska upp halv sju och då bör jag vara klar för att hinna med det jag tycker är allra viktigast på morgonen, nämligen att alla sitter samtidigt vid frukostbordet. Jag vet inte om jag är fel ute där men jag tror att det är bra att familjen är samlad så gott det går både vid frukost och kvällsmat. Naturligtvis finns det tillfällen då det inte hinns med och så men idag han jag vara med barnen, skönt att få en lugn start på dagen :)


Idag ska jag hämta barnen direkt när dom slutar skolan och sen ska vi in till stan. Det är dax att köpa vårskor så det lär väl bli någon typ av gympasko. Kanske nått annat åxå, beror på vad vi hittar och hur mycket deras fötter har växt sedan i höstas. Felicia har ett par "stövletter" med liiiiiiiiiiten klack och jag vet inte hur dom är i storleken nu...har en känsla av att hon har dragit ifrån med fötterna med för hela ungen växer som ogräs just nu.

Till å med sonen har växt ur byxor på bredden nu :=) Det måste vara första gången som han inte växer ur dom på längden...


När vi är på stan så kanske vi svänger inom ett fik åxå :) Får väl se vad barnen säger. Sen så tänkte jag att vi skulle kika på en varsin ny sparkcykel åt dom åxå. Kan vara nice med en ny och lite bättre än dom som dom har. Robins är för liten för honom och Felicias är ändå lite ranglig så vi får väl se vad vi hittar.


Ikväll är det Desperate Housewifes på tv !! Äntligen :) Tisdag, I just love that day ;)


Igår var jag på stan en sväng med Nettan, Daniel och deras busfrö Tindra. Vi käkade lite lunch, kikade lite i butiker och sen han vi med en fika åxå innan jag skulle iväg för att hämta barnen. Längtar tills det är vår på redigt för då är det mycket roligare att vara ute. Det blåste kallt som tusan på stan när vi var där. Nåja, det blir väl bättre snart.


Nej nu ska jag nog försöka få nått vettigt gjort. Har ett helt hus som måste städas och underhållas. Får se om jag pallar... hehe. Kanske sover en liten stund först. Kram !

Av Heidi Månsson - 13 mars 2009 18:57

då var det fredag igen och jag tyckte nyss att det var helg.. hmm, konstigt det där hur tiden kan gå båda sakta och snabbt på en gång :)


Idag kom tösabiten tillbaka till oss igen. Hon är iväg med sin pappa nu och hämtar hit henne. Spännande :) Tror det är första gången som hon har någon kompis som sover över. Iaf när hon är hos oss, vad som händer hos hennes mamma vet jag inte :=)


Det ska väl bli lite myskväll sen med chips och dip framför tv:n. Det är ju "så ska det låta" på tv :)


I morgon ska Fredrik och jag skruva ihop en stor garderob som vi inköpte i onsdags på Ikea. Det var inte det enda vi kom hem med..hehe. Typ, vi tömde hela butiken ! Vi köpte skrivbord till tösabiten, en bokhylla till tösabiten, en bokhylla till pojkvaskern, en bokhylla till mitt "kontor/pysselhörna", en sovrumsgarderob till oss - med skjutdörrar å allt, ett vitrinskåp till köket (det var det dyraste av alltihop, hela 125:-), en varsin matta till barnens rum, en ny matta till vardagsrummet, två stycken lampor som står på golvet, två stycken lampor till våra nattduksbord, ett varsit överkast till barnen, golvskydd att ha under kontorsstolarna och så en hel del annat kollijoks som alltid följer med hem från Ikea. Tack vare att min bokhylla och vitrinskåpet fanns på fyndet så kom vi under 10000:-... :)

Ni ska tro att sambons skåpbil var full med prylar, hehe.


Jag har redan skruvat ihop Felicias skrivbord och bokhylla plus Robins bokhylla. Tänkte att jag kanske ska ge mig på min bokhylla, får se om jag orkar. Det är ju inte så lång stund kvar tills tv:n lockar. Jag ska väl ha nått att göra i veckan som kommer åxå va ? ;)  I morgon ska vi ju som sagt ge oss på garderoben så man måste väl spara på energin, hehe.


Nej, dax att call it a night. Kram på er alla och ha en trevlig helg ! :)

Av Heidi Månsson - 11 mars 2009 08:44

Ja men tja. Det var visst länge sen jag skrev nått, hmm nu får det bli skärpning på mig...


Vad har då hänt sedan sist? Hmm, funderar.. Jo på fredagen kom sonens farmor och farfar hit på besök. Dom kom så pass tidigt så vi kunde hämta sonen på skolan när han slutade, sen åkte vi till en pizzeria och åt lunch.

När vi kom hit till huset så hjälpte Carin och Bengt mig att beskära ett äppelträd som står på tomten. Det var första gången som jag gjorde något trädgårdsarbete tror jag och det var faktiskt rätt kul. Speciellt svårt var det inte och nu när jag vet hur man gör så tror jag att jag ska kunna klara av det själv nästa gång :) Jag har verkligen INTE gröna fingrar och borde bara ha plastväxter men jag får väl lära mig. Hehe. En sak är iaf säker, vi kommer inte medverka i någon tävling om vem som har snyggaste trädgården iaf ! Tsss.


På kvällen gjorde sambon mat, det blev Flygande Jacob. Jag hade aldrig ätit det förut vad jag kan minnas. Det var riktigt gott, iofs blir det alltid det när Fredrik lagar maten :=) Det är tur att man har hittat en karl vars familj har ägt och drivit restuarang !


Efter maten tittade vi på tv - "Så ska det låta". Det är ett riktigt roligt program tycker jag.

När sonen gått och lagt sig så spelade vi lite sällskapsspel också. Det är såååååååå kul :=) Om ni aldrig har spelat Blokus så måste ni testa det! I´m in loooooooooove med ett spel om man nu kan vara det ;)


På lördagen efter frukost så åkte Carin och Bengt hem. Vi pysslade på lite här hemma med allt möjligt och sen på kvällen så kom Fredriks storasyster Jenny med familj hit. Vi bjöd på tacos och sen sprang alla barnen ner till tv:n och tittade på film medans vi vuxna satt och snackade sent in på kvällen. Jag tror att klockan var över 23.00 innan familjen från Stoby åkte hem igen. SÅ tycker jag det ska va, det är ett bra bevis på att man har trevligt :=) Barnen leker ju så himmlans bra åxå så det är svårt att skilja dom åt för att dom ska gå å sova. 


På söndagen hände det inte så mycket förutom att Robin hade simskolan. Lugn och skön dag.


Igår var jag med Annelie och hennes kompis på Ikea i Älmhult. Det blev en hel del spanande på möbler som vi behöver men vi hade inte plats för nått stort i bilen så jag passade på att köpa småsaker som vi behövde. Sen visade det sig att Fredrik ska jobba i Växjö idag så på vägen hem svänger han inom Älmhult och jag tar tåget dit. Så möts vi upp där, plockar det vi ska ha och lastar in det i hans tjänstebil, där finns det plats :) En rätt smidig lösning. Då slipper vi åka dit i helgen åxå. Så vi får väl se hur mycket det blir shoppat idag. Tösabiten ska ha ett skrivbord, barnen ska ha en varsin bokhylla, vi behöver en garderob till sovrummet, jag behöver en bokhylla till min pysselhörna, vi ska köpa skydd för golven som man lägger där man rullar mycket fram och tillbaka med kontorsstolarna. Sen måste vi ha nått system för vår sophantering... Det blir mycket detta. Ses kanske sent ikväll när vi har tömt hela varuhuset, hehe :)


Ha de gott ! Bajj.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards