Alla inlägg under september 2013

Av Heidi Månsson - 26 september 2013 10:01

Försöker plugga till provet men naturligtvis så fick jag migrän så nu sitter jag här och försöker mota bort migränen på alla sätt jag kan. Tur att jag alltid har mina mediciner med mig (ja ja, för det allra mesta då). Har redan tagit dubbel dos så har jag tur så släpper det snart. Lite taskig tajming måste jag ju säga (fast migrän kommer väl aldrig lägligt iofs...).


På lördag är det Plagg & Tragg och jag längtar! Hoppas på att få lite sålt och kanske lyckas göra lite fynd. Tänkte börja leta lite i nästa storlek för nu växer minstingen som tusan tycker jag så det är ju bra att ligga steget före :=)


Jag tycker faktiskt att Robins läkare kan ringa idag. Proven blev ju inskickade i måndags så han borde ha fått provsvaren nu. Jag är faktiskt lite nervös och nu vill jag veta om det är något att oroa sig för/grubbla på eller om vi kan släppa det helt. Att leverproverna inte var bra var ju inte någon bra nyhet men jag vill veta mera. Vad innebär det? Finns det nått vi kan göra åt det och vad i så fall? Känns som att jag har tusen frågor.


Nej nu närmar det sig lunch så jag får väl ta och jobba på innan det är dax för paus i pluggandet igen. Trevlig torsdag önskar jag er!

Av Heidi Månsson - 25 september 2013 23:21

Ja ibland är det svårt att säga nej. För det första så vill jag inte säga nej, inte i detta avseendet iaf. För det andra så "kan" jag inte säga nej och för det tredje så är jag skyldig min familj att göra vad jag kan. Det gäller jobb. Idag så jobbade jag på ena stället där jag timvikarierar mellan kl 10:30-15:00. Han precis komma ut därifrån och skulle köra hem så får jag ett samtal från det andra stället. Dom undrade om jag kunde jobba 18:00-22:00 idag. Ja men visst kunde jag det :)  Sagt och gjort. Bara det att skolan blir lidande. Men just nu så vill jag verkligen inte säga nej till jobb för jag är timvikarie och har ju lyckats få in foten på två ställen och det vill jag inte förlora. Jag tycker att det är jättekul att jobba på båda ställena och tänker göra allt jag kan för att få vara kvar där! För det andra så är det näst intill omöjligt för mig att tacka nej till jobb när jag vet att min familj behöver pengarna. Vi är inte direkt i den sitsen att vi kan välja och vraka på jobben och pengarna behövs. Sen är det ju så att våra första år tillsammans så var det Fredrik som stod för allt slit och släp med jobb och jag var arbetslös. Nu är det min tur att göra vad jag kan för att försörja familjen. Innan kvällen var slut så hade jag fått fler timmar inbokade. Det kändes jäkligt bra!! Jag får helt enkelt ta och skärpa till mig lite så hinner jag med både skola och jobb. Har jag gjort det förr så ska jag väl kunna nu med :o)


I morgon är det råplugg på dagen som gäller för på kvällen är det prov. Shit pommes... Ingen idé att ni håller tummarna för jag kommer totalköra på det provet. Sov gott. Ses.

?

Av Heidi Månsson - 25 september 2013 09:22

Visst är det störigt? Visst är det jobbigt? Visst går tiden långsamt just då? Visst hinner man både bli rejält irriterad, kanske kommer det några svordomar ur munnen eller så hinner du iaf tänka både det ena och det andra? Kanske trycker du extra hårt på tangenterna/touchskärmen/fjärrkontrollen till tv:n osv? Vad jag pratar om? Jo när tekniken inte fungerar. Så fort den där hemsidan inte vill komma upp på skärmen eller det inte går att logga in på internetbanken eller mailet bara står och tuggar när du vill skicka iväg det omedelbart. Du har kanske lite bråttom eller är bara lite rastlös och orkar verkligen inte sitta där och vänta i en minut ens på att internetanslutningen ska skärpa sig. Det står ju att signalstyrkan är bra så varför vill den då inte samarbeta. Åååå det där klippet på youtube som du skulle visa för din polare bara hackar. Suck! Varför just nuuuuu?  Känner du igen dig? Jag gör det. Jag är så grymt otålig när det gäller sådana där saker. Jag bara tar för givet att det ska funka och när det inte gör det så blir jag irriterad rätt så omgående. Jag suckar å pustar, jag trycker hårdare på tangenterna och har lust att slänga tangentbordet eller fjärrkontrollen eller liknande i väggen. Det kan dock vara så enkelt som att datormusen/fjärrkontrollen behöver nya batterier men det tar ett tag innan jag vill inse faktum. Jag försöker några gånger till först. Ja ja, det finns väl värre saker man kan ha för sig ;)


Ska snart till jobbet. Ha en bra onsdag mina vänner! Kram

Av Heidi Månsson - 24 september 2013 13:47

Då var det snart dax att logga ut, lämna tillbaka dagens lånedator och åka hem. Har inte fått ett skit gjort och det känns inte så bra. Vi har prov på torsdag så jag vet ju vad jag ska göra ikväll och heeeeeela dagen i morgon. Kanske borde ha lite mera eld i baken just nu men näää då. Sitter här lugn och samlad (för en gångs skull) och skjuter upp alla "måsten" så länge jag bara kan. Tror att den här fjärde terminen med tre kurser som jag inte vill läsa och som är mina hatämnen inte var ett så bra beslut. Tror det är dax att söka jobb och ta ledigt från plugg ett tag. Tänker dock försöka samla ihop mig och min förvirrade hjärna igen. Det är ju bara tre kurser så visst fasen ska jag klara av dom!! Hehe.


Nu ska jag köra hem för att rasta hunden och sen är det utvecklingssamtal på sonens skola som gäller. Ikväll ska jag tillbaka till skolan för jag har mattelektion mellan kl 17-19. Jippie!! :/  Sugen på att byta? Någon? Inte det? Nähäpp. ;)


Om 29 dagar åker jag och min familj till Sundsvall. Jag längtar så att jag tror att jag blir tokig (tokigare än vad jag redan är). Ska bli så enormt kul att åka allihopa då vi inte har rest hela familjen sedan min gudson Hannes döptes och det var ju februari 2009. Ett tag sedan ju. Det verkar som att det är dop som är grejjen för denna gången är det ju Olivers dop vi ska på :)


Nej nu måste jag åka. Måste ju göra av med lite pengar på vägen hem åxå då det är dax att tanka bilen. Usch å fy. Trist sätt att bränna pengar, hehe. Synes. Ha en bra tisdag!

Av Heidi Månsson - 23 september 2013 22:32

Jag kan tycka att det finns både negativa och positiva saker med dessa studiedagar. För oss stressade föräldrar som verkligen måste plugga eller jobba eller göra både och för att det ska gå runt så kommer sällan studiedagar speciellt lämpligt in i schemat och blir ofta till ondo. Visst - vi "får" en dag ledigt med våra barn som vi kanske aldrig skulle ha tagit oss annars och det är ju trevligt att hinna umgås med sina barn. Det är bara det att då blir man stressad sedan över allt som man inte han att göra den där dagen och så ska man ta ikapp det senare. Vem blir lidande då? Jo barnen. Dom kanske måste vara långa dagar på dagis resten av den veckan bara för att det var en ledig dag som mamma eller pappa inte hade tid med. Eller så blir helgen lidande. Kanske ordnas det barnvakt för att föräldrarna måste jobba eller plugga. Hur man än vänder sig... 


Jag har lite ångest över en förlorad dag men inte så mycket som jag trodde faktiskt. Jag fick en del uträttat faktiskt och känner mig ändå hyffsat nöjd med dagen :)  Det började i morse/förmiddags med att vi äntligen kunde lämna iväg provet till labb så nu är det bara att invänta besked. Sen var det skojakt på Intersport. Inte är det billigt inte med en kille på väg in i tonåren och storlek 42-43 i skor. Får hoppas att han slutar växa snart!

Efter besöket i city så åkte jag förbi på Klockis och lämnade lite papper till enhetescheferna. Nu borde den högre lönen komma igång och jag fattar inte att jag inte har fått tummen ur tidigare men det har liksom bara slunkit ur mitt minne totalt. Bättre sent än aldrig? Här hemma har jag fått lite tvätt upphängd och en ny maskin startad, dammsugit entreplanen (igen...hunden fäller...) och så har jag lagat maten så att min man slapp göra det idag igen. Kan ju vara skönt för honom att slippa en sådan syssla nån gång. Han fixade ju faktiskt gräsmattan i helgen medans jag rensade en hel del ogräs i en av de stora rabatterna. Bara en gigantisk rabatt och tre små kvar nu då. Och lagom till man är färdig med dom så är det dax att börja om igen, hehe.


Nu på kvällen så såg jag en film med sonen. Den var faktiskt riktigt bra och inte precis som alla andra filmer. Ett tips dock är att den inte är helt rumsren så se den inte med barn som inte får/bör se sådant, hehe. Min tolvåring tog det dock på rätt sätt :o)  Hur som helst - se den!

 


Nej nu mina goda vänner så hoppas jag att ni får sova gott. Själv ska jag ta min bok och vända några sidor i den. Känner jag mig själv rätt så lär jag ju inte kunna släppa den förrän den är utläst (det är väl bara ca 100 sidor kvar). Ses i morgon :=)

:)

Av Heidi Månsson - 22 september 2013 23:20

Just nu så känns det grymt bra att det är en ny vecka som börjar i morgon. En ny dag, en ny vecka med massor av nya möjligheter - eller hur? Bort med allt negativt skit och in med massor av energi är det som gäller! Jag har tur som har en fin/härlig/underbar familj och många goda vänner. Jag har många som jag kan anförtro mig åt och som är goda lyssnare. Jag har många som ger goda råd och som tar sig tid för lilla mig. Jag har mycket som andra inte har och jag är glad för det som jag har - tro inget annat. Nu ska jag sova och från och med i morgon ska jag försöka se framåt och göra det bästa av det som sker. Låter säkert klyschigt - jag vet - men det är så jag känner nu.


Morgondagen kommer börja med provtagning på sonen och sen får vi se vad de nya proverna visar. Brevet vi fick hem i slutet på denna veckan var inte så jätteupplyftande - det blir vidare utredning då bland annat leverproverna inte var bra. Tankarna rusar runt och det är svårt att tänka på annat. Det är säkert inget allvarligt men hjärtat knyter sig så fort allt inte är 500% bra med mina älsklingar.


Det är studiedag i morgon vilket innebär att ungarna är lediga. Skönt att få en lugn måndag men det blir full rulle ändå :)  Efter besöket på Vänhem så ska jag och sonen leta skor till honom och eftersom vi får så lov att ha med oss Linnea så lär det ju bli så där lagom spännande ;)  Det får bli som det blir! Hehe. Det är väl ok att muta barn?? ;)


Efter vårdcentralen och skojakt får vi se vad som händer. Nu ska jag gå och sova. Sov gott! Kramiz :o)

Av Heidi Månsson - 21 september 2013 22:06

Först var planerna att jag skulle ha åkt till Ullared idag och jobbat i morgon. Sen blev trippen till Ullared inställd och jag fick jobb inbokat idag med. Bra tänkte jag som försökte se det hela som nått positivt. Ullared finns kvar och jobbar jag 13-21 ena dagen och 7-17 andra dagen så har jag ju ännu mera pengar att spendera där nästa gång som en resa dit blir aktuell. Men nej, varför inte vända upp och ner på allt med en omgång mag-åkomma. Vet inte om det var/är magsjuka men nått var det. Vaknade idag med kass kista och illamående som blev värre. Så fort som jag hade tömt magen på innehåll så tog en väldigt jobbig huvudvärk över. Kände mig typ bakfull men så vitt jag vet så har jag inte intagit alkohol på väääääääääldigt länge så jag borde rimligtvis inte vara bakis. Igår såg jag på tv med sonen och hans polare så det gick så lugnt och städat till här hemma. Inte förräns idag på kvällen fick jag i mig två rostade mackor men dom fick jag inte behålla. Blääää. Tycker inte om detta. Tycker inte om att behöva sätta mina kollegor i knipa på jobbet heller. Jag är timvikarien. Jag ska ta passen som dom inte kan ta. Det är inte dom som ska behöva täcka upp för mig. Avskyr att behöva ringa och sjukanmäla mig och jag hade verkligen behövt jobba de där 18 timmarna. Det var jag och Fredrik som hade oroliga magar idag så nu får vi se hur det går för resten av familjen... På föräldramötet på Linneas dagis i torsdags kväll varnade de för att magsjuka går runt på dagis. Fem stycken var tydligen dåliga på Linneas avdelning. Hoppas att det inte är någon segdragen variant som vi har fått. Håll tummarna!


Hoppas att alla andra får en bra helg. Kram kram!

Av Heidi Månsson - 19 september 2013 11:03

Läste några ord på en blogg och orden fastnade hos mig. Jag kunde inte släppa det jag läst så jag var tvungen att kopiera textraderna:


Sick of crying.

Tired of trying.

Yeeh, am smiling, but inside am dying.


Återigen så rycks mattan undan och jag faller långt ner. Jag trodde att jag skulle börja få koll på läget igen men nej icke. Känns så hopplöst just nu och jag vill bara ge upp. Varför ska jag jobba och slita när det ändå inte blir bättre. Orkar inte mer.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards