Alla inlägg under december 2016

Av Heidi Månsson - 16 december 2016 21:48

Go kväll. Jaha då var det fredags kväll och hela Sverige ägnar sig väl åt fredagsmys :o) ?! Själv har jag precis lämnat familjens 7-åriga bandit hos bästisen Tindra och det blir övernattning igen (ja jisses vad Linnea fick smak på det!). Vi var på Hemmakväll och laddade upp med lite godis innan och jag tror att de två töserna har det rätt så mysigt själva med godis och film medans Nettan nattar busbanditen Elias. Ja ja Nettan får fullt upp och vi får lugn och ro - rättvist va? Njaaa men jag är tacksam. Jag är sleten...

För min del blir det soffläge med film eller så ägnar jag lite tid åt mitt pussel för det är nog för mig för ikväll. Jag går på rätt starka mediciner just nu vilket gör att jag kan röra mig lite bättre men jag blir också väldigt mycket tröttare.

Jag har väl alltid tyckt att jag har varit rätt så medveten om att smärta/sjukdomar/diagnoser osv inte alltid syns på utsidan och att man inte ska döma boken efter dess omslag och innan man vandrat 1 mil i någon annans skor. Typ. Tydligen så har jag inte haft riktigt så bra koll... Nu efter godisköp och bilkörande så säger nacke/axel/rygg god natt! Tänk så lite det krävs...och det syns inte utanpå.

C U 2 morrow ??

Av Heidi Månsson - 15 december 2016 23:30

I must admit one thing... idag bloggar jag fast jag typ inte har lust. Eller jo det har jag men ändå inte. Och jag känner mig "pliktskyldig". Jag känner på nått sätt i hela kroppen att det var alldeles för länge sedan jag (nu igen...) och hela dagen har jag känt att jag mååååååste blogga. Jag har egentligen inte så mycket att förtälja (inget spännande iaf) och jag vet att jag har sagt/skrivit förut att jag aldrig tänker blogga för någon annans skull och det tänker jag inte göra nu heller. Jag bara kände ett enormt behov av att "prata/skriva" av mig lite. Får väl se vart detta leder...håll i hängslan - nu åker vi :)

 

Sedan jag skrev sist så har jag hunnit fylla 37. Inget märkvärdigt direkt. Nått firande har det ju inte direkt blivit då jag har haft sådan underbar tajmning med först rejäl förkylning så att vi fick ställa in kalas nr ett och sedan bokade vi om men då skadade jag nacken/ryggen (återkommer till det senare) plus fick en ny förkylning så vi fick avboka det kalaset med. Ja ja ska man bara bli gammal så är det ju inte så mycket att fira ;)

 

Felicia fyller 17 idag så hon (och Gabriella) kom till oss en sväng igår kväll. Vi åt god mat och myste med Gabriella i soffan :o) Stolta moster Linnea fick hålla sin systerdotter - behöver jag säga att det var tur att Linneas öron sitter där de gör så att leendet inte gick runt hela huvudet, hihi.

 

December månad har gått så otroligt fort! Det känns som att det är slutet på november fortfarande men i söndags var det ju tredje advent... På lördag är det en vecka kvar till julafton och jag/vi har massor kvar att göra men det får bli som det blir.

Jag varken kan eller orkar fixa med allt som är kvar men det får som sagt bli som det blir. Det var ju inte meningen att jag skulle bli sjukskriven och inte kunna göra nått. Taskig tajmning som sagt.

 

Onsdagen den 30/11 var jag på jobbet och på kvällen skulle jag hjälpa en boende med lite kvällsrutiner när det helt plötsligt smäller till i nacken. Sedan dess har jag haft ont i nacke/axel/rygg och eventuellt är det ett diskbråck som ställer till det. Jag har varit hemma i två veckor redan och idag blev det en ny sjukskrivning på ytterligare 2 veckor, Jag "klättrar på väggarna" och längtar tillbaka till jobbet. Jag tänker ju dock inte riskera nått med min hälsa genom att gå tillbaka för tidigt så att jag gör illa mig mera heller. Det är en fin avvägning det där. Just nu kan jag knappt ta hand om mig själv så hur ska jag kunna ta hand om nån annan?

För att ytterligare göra saken ännu bättre så lyckades jag snubbla och när jag skulle parera för att inte ramla handlöst framåt så klev jag snett med vänsterfoten så den blev lite blå och svullen. För att ytterligare göra min tillvaro lite sämre så tappade jag min telefon så att skärmen spräcktes. Tack för den! Vad har jag gjort för ont?? Eller förresten - svara inte på det ;)

 

Nä nu tänker jag gå och lägga mig. Sussa sött!!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards