Alla inlägg under mars 2017

Av Heidi Månsson - 29 mars 2017 15:15

Så där ja. Då var snart mars månad också slut och april kan börja. Det går på rätt håll! Den underbara våren är här på allvar och jag njuter. För det mesta håller sig tempen runt 10 grader men i helgen ska det bli 17 grader och vet ni vad det bästa är? Jo jag är ledig hela helgen - wihi :o) Jag hoppas att det blir sol eller åtminstonde uppehåll så att man kan vara ute lite men just nu förutspås det regn. Håll tummarna och dansa soldansen tack!


På lördag är det första april mina damer och herrar. Vad har ni för skämt eller practial jokes på gång? Jag kommer aldrig på nåt bra och skulle jag för en gångs skull komma på nått som kanske möjligtvis duger som skämt så lyckas jag inte hålla masken. Såååå typiskt. Jag får träna lite på det där, hehe.

På lördag är det även Robins dopdag. Tänk att det är 15 år sedan Robin låg som ett litet knytte i famnen... Ja tiden den går fort.


Ja just det - jag har ju glömt att berätta om fredagskvällen. Innan showen lämnade vi Linnea hos barnvakten (tack Jennie och Michael med familj!) och sen for vi till Kristianstad. Vi skulle hinna äta nått innan och det var lite halvtajt med tid så en pizzeria blev lagom avancerat. Det var ju ändå löningshelg för många så det blev nog med folk som var ute och skulle äta ändå. Vi tittade in på en lite finare pizzeria först men där hade vi fått stå i kö i typ tre år så det blev en lite enklare variant. Mätta blev vi iaf..

Sedan var det då äntligen dax för Stand Up med Johan Glans och jag kan ju säga så här - det var en rejäl skrattfest! Jag ångrar inte att jag gav Fredrik det i julklapp, hehe.

 

Som sagt så börjar April månad på lördag men jag är redan framme vid sommarplaneringen. Jag har börjat kika på olika alternativ med saker som vi kan hitta på utan att det kanske kostar så förbenat mycket. Sen har vi ju Stockholmsresan som vi gärna vill ska bli av så att Linnea äntligen kan komma iväg till sitt efterlängtade "dinosariemuseum" som hon säger. Det är en utmaning att få en resa till huvudstaden att bli så billig som möjligt men ändå kunna ha roligt och njuta av den. Det är lite pysslande och trixande för att få till det så vi får väl se om det kan bli av eller ej. Det största bekymret just nu är väl att vi inte vet hur det blir med jobb för Fredrik så har han jobb så har han kanske inte semester. Har han inte jobb så har vi mindre inkomst och beroende på hur länge han blir utan jobb så kanske vi måste avboka alltihopa pga pengar men då har han tid... Lite moment 22 det där... Jag planerar och drömmer mig bort men spikar inget och så får vi se vad det blir.


Nä nu ska jag snart åka till jobbet så det är dax att avrunda och plocka ihop lite grejjer. I morgon har vi ju den stora dagen D. Jag längtar efter morgondagen för att sen är det hela över. Förhoppningsvis. Hehe. Samtidigt så har jag riktig ångest över grupparbetet och att vi ska redovisa inför alla andra plus alla enhetschefer som ska sitta där och titta på oss. Varför varför varför måste det vara redovisning?? Kan det inte räcka med att vi skickar in arbetet?? Suck. Paniiiiiiiiiik.


Håll tummarna för mig och min grupp i morgon tack! Ha de så gott. Pöss & kräm <3

Av Heidi Månsson - 21 mars 2017 22:10

Tro det eller ej men ett stort antal tegelstenar har lyfts bort från mina axlar. Jag fick tillslut ihop något som kanske eventuellt med mycket vilja skulle kunna kallas för examinationsuppgift i CM-utbildningen och jag lämnade in i tid. Hela 50 minuter innan deadline var den slutgiltiga versionen inne. Woooohooo :=) Marginaler är för mjukisar ;)
Nej jag skulle inte vilja påstå att jag är nöjd med mitt arbete. I ett annat liv, i en annan tid där jag hade MYCKET mer tid att lägga på den här utbildningen så vore läget annorlunda. Jag förtjänar nästan inte att få godkänt på denna kursen för jag har inte lagt ner så mycket tid och själ i detta som jag hade velat och önskat. Jag ångrar det. Det är dock inte mycket som jag hade kunnat göra annorlunda med de förutsättningar som jag har haft under denna kursen. Jag kan dock känna att jag har inte gjort mitt allra allra bästa till 1000% hela kursen rakt igenom och DET ångrar jag. Ja jag ska sluta banka huvudet i väggen snart - jag lovar :o)
Okej nu har jag lämnat in uppgiften. So far so good. Nu är det bara redovisningen av grupparbetet kvar och det sker den 30/3 så håll tummarna då! Min grupp är iaf en kanongrupp och vi har redan lämnat in vår del av det skriftliga arbetet så nu får det bära eller brista - vi har gjort så gott vi kunnat :))
Den 30/3 när vi har examinationsdagen så får vi reda på om vi klarade det eller ej så jag kommer nog vara en smått aning nervös. Som sagt - håll gärna tummarna!

I övrigt har jag inte jättemycket att blogga om. Ja jag vet - mitt liv är inte så jättespännande. Ni får hålla till godo med det jag har eller skit i att läsa ;) Haha.

I morgon är det studiedag så ungarna är lediga. Jag och Linnea ska med Nettan och Elias till Familjens hus för att busa lite på öppnis och sen efter det får vi se vad det blir. Nått ska vi nog kunna roa oss med. Jag hoppas på bra väder så att vi kanske kan busa lite i hembyggdsparken eller nått annat skoj.
I morgon jobbar jag kväll och på torsdag jobbar jag kväll (extra på Bjärnumsgatan) och sen är jag ledig på fredag. Jag längtar grymt mycket till kvällen då det blir Stand-Up och jag hoppas på att få garva loss ordentligt. Gör mig inte besviken nu Johan! Okej? ;)

Nä nu ska jag glutta lite på tv innan det blir dax att stänga gluggarna. Ha en fortsatt trevlig kväll och sussa sött när det är dax att sova. Puss & kram <3

Av Heidi Månsson - 13 mars 2017 23:06

Jag blinkade till och vips så var det mitten på mars. Helt otroligt hur en och en halv månad bara kan susa förbi så där... Sist jag bloggade så längtade jag ju till det skulle bli februari och nu längtar jag tills det blir april. Det går lite fram och tillbaka med den där våren. Den knackar lite försiktigt på dörren men har inte vågat kliva in fastän jag håller värsta välkomstpartyt varje dag. Jag till och med håller upp dörren och jag har rullat ut röda mattan. Vad mer kan man göra? Haha. Nä men våren är på väg, sakta smygandes. Den ligger runt hörnet och lurpassar :) I lördags var det ca 10 plusgrader, fågelkvitter hördes och jag njöt. Det har ploppat upp vintergäck och snödroppar i gräsmattan och nu börjar det synas lite vårblommor i rabatterna med. Jag har sett tre stycken tranor på en åker i närheten. Ja då - sakta men säkert kommer den underbara våren. Det finns hopp om livet :=)

Mina tre små söta lurviga vänner har hunnit fylla 4 månader ( i lördags den 11/3). Jag har två projekt på gång när det gäller marsvinen. Jag vill dels ha en större bur till dom här inne och funderar skarpt på att fixa till en själv utav en bokhylla. Jag har sett många som har byggt bur utav en gammal Billybokhylla tex och det kan bli väldigt bra. Dock så tar det ju stor plats så jag velar lite. Dom har ju ändå en rasthage att vara i och den är stor.
Sen har jag tänkt att jag ska försöka fixa en utebur till dom så att jag får den så som jag vill ha den :=) Jag ska bara klura lite på hur man bäst och smidigast bygger en sådan och vad för material som kan vara lämpligast. Sen är ju inte jag så duktig på sånt att bygga saker så jag kanske kommer behöva en hel del hjälp men det löser sig säkert :o)

Just för tillfället så har jag egentligen fullt upp. Den 30/3 är sista tillfället på Case Management-kursen och då är det examen. Den 20/3 (alltså om en vecka) ska vi ha lämnat in ett skriftligt arbete som vi ska göra själva och så ett grupparbete. Grupparbetet ska vi även redovisa på examensdagen... Jag har EN VECKA på mig att skriva 3-6 A4-sidor på mitt enskilda arbete och jag har bara fått ihop en halv sida. Jag sitter liksom fast. Jag får ingen ro överhuvudtaget till att sitta med arbetet heller. Antingen så svävar tankarna iväg på allt annat eller så nickar jag till hela tiden. Eller så bara måste jag ta disken/tvätten/städa lite/ringa viktiga samtal (och mindre viktiga också men säg ingenting ;)) Jag är så kass. Hur svårt kan det vara egentligen? Just do it! Ja det är jag som tar nya tag i morgon.

Nä nu får jag ta och skutta i säng. Klockan är mycket och om jag ska få nått vettigt gjort så kanske jag ska sova lite nu. Sussa sött. <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards