Alla inlägg under februari 2011

Av Heidi Månsson - 5 februari 2011 13:30

Jaha då var det lördag igen och som vanligt så bara susar dagarna förbi. Sitter i pyjamasen, har inte slängt in mig själv i duschen än... Borde kanske ta å göra det men först får jag passa på att blogga medans familjens minsta medlem sover, hehe. När hon är vaken och terroriserar allt och alla runt omkring sig så är det inte lätt att sitta framför datorn inte. Det är inte lätt att få speciellt mycket gjort över huvud taget!


Just nu är en kompis till Robin på väg hit, det ska sovas över :=) Skönt att han har så mycket kompisar och att dom han har är så bra vänner också. Man behöver liksom inte vara orolig för att dom ska ryka ihop och slå ihjäl varandra eller nått. Vi märker knappt av dom när dom umgås med varandra :o)


Ikväll är det Melodifestivalen del 1. Ska man titta eller ska man inte? Har inte bestämt mig än. Det lär ju bara vara skitlåtar som vanligt och om det för en gångs skull råkar finnas nån låt som är bra - ja då kommer inte den vidare... Av någon anledning så ska det liksom vara så konstigt som möjligt. Ett år var det ju brandmän som sjöng nån kass låt, i år är det väl poliser som sjunger nån kass låt. Näää det är bara ett stort spektakel alltihopa - å ändå lär man väl inte kunna hålla sig borta från tv:n ikväll...


I morgon ska vi på dop. Denna gången är det Fredriks lillasysters son lilla Nils ska döpas ute i Tjörnarps kyrka :)  Hoppas att det inte blåser halvt storm i morgon också för det blåser rejält idag. Inte så roligt om man får dåligt väder på en sådan viktig dag. Regn, snöstorm och blåst kan ju hålla sig borta. Solen kan skina och termometern får ju gärna visa samma härliga temp som idag - den står nämligen på +7°C  :)))


På måndag börjar inskolningen på dagis igen. Vi ska börja om från början och se hur det går. Hoppas att Linnea får hålla sig frisk denna gången... Nu hostar hon nästan ingenting om man jämför med innan så på måndag kanske hon är helt ok. Håll tummarna!


I torsdags var jag på Arbetsförmedlingen och anmälde mig som arbetssökande. Bläää. Hoppas på att få ett jobb nu så att jag slipper ha nått med dom å göra för det är inte roligt alls... Har sökt ett gäng jobb som jag tror att jag har chans att få så vi får väl se hur det går. Det är ju många som slåss om jobben...


Nu är det bara 11 dagar kvar tills jag, Linnea och Robin ska åka till Sundsvall!!! Ååå jag längtar så jag blir galen juh. Eller just det - man kan inte bli något man redan är... ;)


Dax att gå till tvättstugan. C U. Kram!

Av Heidi Månsson - 3 februari 2011 09:45

Jag undrar varför jag gör upp planer i förväg när jag har en liten tös på ca 15 månader här hemma... Varför lär jag mig aldrig? Så fort som det finns någon slags plan på hur morgondagen ska bli så omkullkastas den av den lilla tösen L. Hon verkar tycka att det är hon som bestämmer. Det värsta är att det är nog så...hehe. Ja men ska jag in till stan med en speciell buss en speciell tid så kan man ju ge sig tusan på att det precis just 2 minuter innan vi ska klä på oss och gå sprakar till i blöjan. Jag må vara en bitch ibland (eller hela tiden - jag vet inte) men så hjärtlös är jag inte mot Linnea så att jag placerar henne i vagnen med ytterkläderna på när hon har gjort sådana presenter i blöjan. Nä som sagt, taskig kan jag säkert vara ibland men man har ju faktiskt medresenärer på bussen att tänka på också... ;)

Idag så skulle vi ju då ha inskolning på dagis i ca 2 timmar och sen skulle jag in till stan för att uträtta viktiga ärenden som ett besök på arbetsförmedlingen tex. Dagis kommer vi inte iväg på iaf. Linnea har hostat och hostat och hostat heeeela natten lång. Det verkar riva till i halsen på henne varje gång och snorig är hon ju. Ute är det sånt där mittemellanväder så risken att hon står still ute på dagisgården och fryser är rätt stor. Det blåser kallt. Inne slickas det på leksaker och har man redan nedsatt immunförsvar så verkar det dumt att utsättas för så mycket mer bacillusker just nu. Vi vill hemskt gärna komma igång med inskolningen men inte till vilket pris som helst. Nu får Lilla L vara hemma hela helgen så får vi se om hon hinner krya på sig helt och så börjar vi om på måndag igen!


Nu har visst lilla busfia vaknat :)  Hon kom trippandes så försiktigt, spanade runt här på övervåningen tills hon hittade mig - då sken hon upp som en sol :=) 

Det är så mysigt när L kommer och sträcker armarna mot en, skiner som en sol och sen när man tar upp henne så får man en bamsekram å en puss! Snacka om njutning på hög nivå :)


Om jag ska hinna in till stan i vettig tid för att gå till arbetsförmedlingen så kanske jag skulle ta och göra mig klar, typ hoppa in i duschen å sånt där. Skönt i sånna här lägen att Fredrik kan vara hemma med L så jag får komma iväg iaf.


Hoppas att ni får en bra torsdag. Kram!

Av Heidi Månsson - 1 februari 2011 23:15

Nu är det redan februari och det börjar närma sig vår, jag vet det kan vara svårt att tro när man tittar ut och det fortfarande finns lite snö kvar på marken, tempen håller sig runt några minusgrader eller kanske några få plusgrader, det blåser snålblåst och man byltar på sig och barnen varma kläder... Dock så är det så att helt plötsligt så smäller det till och värmen kommer, vinterkläderna kan hängas undan och de sköna lite lättare vårkläderna kan komma fram ur sina gömmor :)  Behöver jag säga att jag längtar??


Idag var det dax för inskolning på dagis igen, Linnea han ju bara gå en dag och sen har det varit uppehåll i två veckor pga sjuk personal och sen sjuk Linnea. Hon är fortfarande lite snorig och hostig men som dom sa på dagis - ska barnen vara helt snörvelfria så får dom ju aldrig komma hit... Det är ju den tiden på året nu där flest är sjuka. Hoppas det blir varmare ute så vi slipper detta kalla ruggiga jobbiga klimat som är nu.

Idag så fick Linnea vara ute i en hel timme tillsammans med de andra barnen - det var roligt det!! Som hon njöt, oj oj oj. Det var ju halt på dagisgården men Linnea gick runt där och tittade på allt, hon åkte lite Bobbycar, hon cyklade lite och så fick hon gunga. Bara där är ju lyckan gjord  . Överhuvud taget så verkar Linnea tycka väldigt mycket om att få gå omkring själv och sitta i vagnen är en onödig grejj som man måste göra ibland... Funderar på att skaffa en sele och ett koppel till henne för att släppa henne lös och samtidigt behöva ha koll på en barnvagn...hmm inte alltid det lättaste...


Efter inskolningen så blev det en tur till stan. Vi lunchade med Nettan, gjorde lite ärenden på stan och sen hämtade vi Tindra på dagis och tog bussen hem.

Linnea sov länge i vagnen så jag tror att det gjorde henne gott. Friskluft är bra!


Nu är det bara 15 dagar kvar tills jag, Robin och Linnea åker upp till Sundsvall  . Nedräkningen kan börja! Jag är faktiskt lite nervös innför tågresan för Linnea är ju mer vild än tam. Hon vill inte sitta still för det är ju dumt, hon vill inte sitta i vagnen om hon kan undvika det, hon älskar att låta - högt också - så hon kommer störa alla andra som åker på det tåget... Jag får helt enkelt tejpa igen munnen hennes med silvertejp + att jag packar ner henne i en resväska . då blir det lugnt :))


Nu e jag trött. Dax att sova. Natti natti :=) 

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards