Alla inlägg under maj 2016

Av Heidi Månsson - 30 maj 2016 10:31

God morgon! Ja sämre än jag har det just nu kan man ju ha... Jag sitter i solstolen i bikini (tur att vi har höga buskar så jag kan gömma mig lite!). Bloggar, lyssnar på spotify och lapar sol. Nä det är inte synd om mig och enligt väderprognoserna så är det en bra vecka att bara ha två jobbpass på schemat på hela veckan :o) (Jag sa ju att vädret skulle hinna ändra sig och nu ser slutet på veckan betydligt bättre ut).

När ja kom hem efter att ha lämnat Linnea på skolan i morse så var det en stor vovve som ville leka apport med tennisbollen så jag kastade ett par ggr men det märktes ganska så snabbt att det var lite för varmt redan då. Såhär söt är hon iaf när hon väntar på att matte ska kasta:

Ha en bra dag goa vänner. Nu ska jag znarka i solstolen :)

Av Heidi Månsson - 29 maj 2016 21:50

Heeeeeeej. Det är söndag kväll och jag överlevde heeeeela jobbehelgen ;) När jag kom hem så stod maten färdig på bordet så det var bara att sätta sig och hugga in. Tack mina älsklingar för det!!
Jag fick även en blomma, tre trisslotter och en bok som jag verkligen verkligen ville ha så jag blev jätteglad =)

Nu ska jag kolla på Suits innan det blir några kapitel i nya boken :)
Hoppas att ni har haft en bra helg. Ni som misströstar för att det är måndag i morgon får tänka på att måndag betyder bara att vi kommer en dag närmare nästa helg :)
Over & out.

Av Heidi Månsson - 29 maj 2016 11:39

Först så tyckte jag att det var lite orättvist att det skulle bli så fint väder när jag ska jobba hela dagen men sen så kom jag på att jag är ledig rätt så många dagar nästa vecka och då var jag inte så besviken längre. I morgon när alla andra går till jobbet så sätter jag mig i solstolen :) Gött!

Nu börjar jag bli lite nervös faktiskt... Eller jag vet inte om nervös är rätt ord egentligen. Vi har rätt så mycket som händer i juni månad och det är ju snart dax för Felicia & Nico att få sin lill* krabat :) Den 23/6 spår barnmorskan att bebben ska ploppa ut men sen vet man ju aldrig... Den 10/6 tar Nico studenten. Den 13:onde fyller gubben min 40 bast. Den 18:onde är det först min gudsons 1-årskalas (han fyller den 19/6) och sen 40-årsfest på kvällen. Sen har vi midsommarfirandet. Vi står ju lite i standby hela tiden för man vet ju aldrig... Tänk att Fredrik ska bli morfar och jag blir bonusmormor. Rätt häftigt! :)

Ha en fortsatt fin söndag och en extra kram till alla mammor på mors dag :=)

Av Heidi Månsson - 29 maj 2016 00:49

Nej jag har inte börjat samarbeta med "The Riddle" eller "Gåtan"... Jag gör smiley-gubbar men tydligen så funkar dom inte när jag bloggar via mobilen för så fort som blogginlägget postats så är det frågetecken lite här & där ist för mina söta smajlisar. Jag får väl sluta sätta dit glada gula gubbar så att jag inte verkar så frågande...

Keep on smili'n :)

Av Heidi Månsson - 29 maj 2016 00:02

Do I need to say more? En bild säger mer än tusen ord! (Fast torsdagen kommer hinna ändra sig till soooool den med - ha tålamod ?)

Av Heidi Månsson - 27 maj 2016 21:32

Så där ja. Dagens arbetspass avklarat. Nu är jag hemma igen och ska avsluta dagen med kostymnissarna på Netflix ?. En lugn hemmakväll med andra ord. Skönt.
Har ni inte sett Suits så gör det!! Fasiken va bra den är ?.

Avslutar med att fortsätta tjata om vår underbara utsikt genom att posta denna härliga bild:

Av Heidi Månsson - 27 maj 2016 08:20

Min dag började inte så jättebra men blev snabbt bättre trots allt. Allt kan man inte styra över och huvudvärk från helvetet hade jag gärna valt bort men den attackerade mig iaf. Jag sov så länge som det bara var möjligt och därför fick Linnea och jag skynda på lite extra så att hon skulle komma i tid till skolan. Men vi han! :)

Kom hem för en liten stund sedan och kände direkt att det var lika bra att ta tag i en syssla som måste måste måste göras (helst för några veckor sedan). Gissa tre gånger vad jag gör:

Av Heidi Månsson - 26 maj 2016 14:05

Kommer ni ihåg leken? Man tog upp lite stenar, la dom på händerna och så skulle man säga "-hur många barn får jag när jag blir stor" samtidigt som man höjde och sänkte utsträckta händer upp och ner (svårt att förklara så jag hoppas att ni fattar ?). Jag går oftast ner till skolan för att hämta ett barn och kommer oftast hem med fler. Idag gick jag ner för att hämta två men kom hem med tre ?. Underbart! Det är så kul och skönt att det är en sådan bra klass! Hoppas att det fortsätter så ?.

Idag är det nåååågot svalare än igår (ca 10 graders skillnad bara, hehe) men 18 grader och strålande sol är inte fy skam :) Det blev lite väl bra igår när det var 28 grader men jag vet - det är synd att klaga så därför ska jag låta bli. Jag har varit ute och påtat lite i trädgården och vet ni vad? Det är fågelkvitter, surrande humlor och fjärils vingars slag som omger mig. Kan det bli bättre? Jag äääääälskar denna årstiden.

Nu ska jag fortsätta jobba med ogräsrensandet. Ha en fortsatt bra dag!

Bjuder på några bilder från gårdagens fotorunda i trädgården:

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards