Alla inlägg under februari 2013

Av Heidi Månsson - 25 februari 2013 20:30

Jaha då var vi hemma igen då. Dagens åtta-timmarsfärd med SJ gick helt otroligt bra! Både Linnea & Robin skötte sig exemplariskt och om Linnea ska vara såhär duktig på tågresor så drar jag mig inte för att åka igen :))  Idag blev det dessutom inte en enda liten försening som kunde ställa till det så allt har verkligen varit toppen. Förutom två saker... Ett - vi saknar våra Sundsvallsbor enooooooooormt mycket!! Längtar redan tillbaka...

Två - jag är på väg att bli sjuk. Längs med resan så har halsen börjat göra ont och sedan har smärtan bara ökat, jag har en hosta som jag inte önskar min värsta fiende för varje gång som jag hostar så hugger det i både hals och bröstkorg. INTE kul alls. Jag känner mig allmänt överkörd av en gaffeltruck eller nått. Blä! 


Jag känner faktiskt att jag inte kommer orka blogga mera. Får se om jag orkar skriva mera i morgon. Puss å kram på er!

Av Heidi Månsson - 22 februari 2013 00:08

Det är redan torsdag kväll och dagarna har bara rusat förbi. Varje dag går så otroligt fort när vi är här uppe i norrland å hälsar på. Med en treåring å en fyraåring så hålls det låda från morgon till kväll dessutom.


Idag har vi varit i pulkabacken och åkt både snowracer, pulka & madrass. Det blev korvgrillning, saft å bullar i backen. Mysigt! Nu ikväll har vi börjat kika på filmen E.T jag har aldrig sett den och inte Robin heller

I morgon ska vi till ett inomhuslekställe och sen blir det ett besök på Birsta shoppingcenter. Där har jag mer eller mindre bott en gång i tiden :) Jag var där ute väldigt mycket under Robins två första år så ett tag funderade jag på om jag skulle bosätta mig där ute nånstanns. Hade ju kunnat fått tälta utanför IKEA eller nått ;)


I morgon kväll ska vi äta på BiteLine och som jag har längtat dit!! Det är och förblir ett favvoställe för mig. Jag velar mellan om jag ska ta den goda Tacobuffén eller om jag ska äta The American Way. Den sjukt sjukt vansinnigt underbara goda köttbullepizzan. Det finns INGEN godare pizza!! Det var Robins pappa Anders som introducerade den för mig och jag bara garvade åt honom när han föreslog att vi skulle äta den pizzan. Han svor på att den skulle vara god men jag ifrågasatte det hela vägen tills första tuggan... Oj oj oj vad jag blev kär och sedan dess har den varit min favvopizza. Jag kan fortfarande telefonnumret till den restaurangen utantill, så fort jag tänker på namnet BiteLine så känner jag smaken av min älskade köttbullepizza och hade jag haft luktsinne så kan jag slå vad om att jag hade kunnat känna lukten med. Ja nu är snart längtan över för imorgon är det dax! :=)


Hannes och Linnea kommer rätt bra överrens måste jag säga. För å vara bara tre å fyra år gammla så gör dom det väldigt bra. Det kan inte vara helt lätt att få sitt hem "invaderat" av någon annan familj å bli utschasad från sitt eget rum för att någon annan ska komma å sova där inne, ta alla ens leksaker och riva runt bland alla grejjer. 

Hannes har ju fått spela en hel del tvspel med Robin å Mogge och det har ju naturligtvis varit en höjdpunkt för honom. Han ser ju upp till Robin å farsan diggar ju tvspel han med så det är ju kul att få vara med dom :)


När de små barnen har gått och lagt sig så är det för det mesta filmkväll som gäller. Vi har sett "Wreck It Ralph", "Thor" och "Rock of Ages" än så länge plus att vi då har påbörjat E.T (fick pausa då klockan blev för mycket) så den måste vi ju fortsätta se i morgon. 


Nej nu måste jag avsluta för idag tror jag bestämt. Liiiiiite trött nu. Puss & gonatt!

Av Heidi Månsson - 18 februari 2013 01:15

Ja nu går klockan både fort och långsamt på en gång. Har packat allt klart utom det som vi ska roa oss med på tåget. Dvd-spelar och plattan och mobilen ska ju laddas under natten så det är det där sista som ska ner i morgon. Kommer nog se lite roligt ut när Linnea kommer med en liten ryggsäck, Robin med en lite större och så jag med den största :)  Linneas kommer ju bara vara packad med sådant som hon vill ha med sig på resan som tex en bok att titta i, nån tablettask att tugga på & kanske nått litet gosedjur att krama. Får se om hon ens vill ta med sig någon ryggsäck, ibland så är det jätteviktigt för henne å ibland struntar hon i det.


Jag längtar så sjukt mycket tills vi är framme men håll tummarna för att hela resan får gå bra nu! Inga förseningar och inget tågstrul, inga åksjukekräkningar på tåget tack, inget tjat å gnat och "längtan efter stekjärn för å klappa till ungen-syndromet" ;)  Försöker intala mig själv att allt kommer gå bra. Försöker faktiskt att inte vara så negativ. Försöker faktiskt! Jag får börja med yoga tror jag... Eller bara åka på spa. Väldigt länge. Typ tills minsta barnet slutat försöka störa ALLA andra på tåget, eller klättra upp på tågets hatthylla, eller slutat tjata på mig var femte sekund med orden "-mamma ska vi leka?" precis när jag försöker plugga. Eller "Mamma måste du diska nu?" Eller "Mamma ska vi måla?" Eller varför inte den arga bestämda Linnea som skriker "Mamma ska borstaaaaa minaaaaa tändeeeeer! Mamma skaaaa nattaaaa mig! INTE du pappa! Mamma ska!" typ 30 gånger per dag. Nej då - resan kommer säkert gå jättebra för där har jag ju inte alla onödiga måsten. Där har jag inget diskberg att ta hand om, eller skoluppgifter att göra, eller tvätt att hänga. Där kan jag sitta bredvid Linnea hela tiden för jag kommer ju ingen annan stanns iaf. Hehe.


Dax att sova tror jag bestämt. Förhoppningsvis hinner jag blogga där uppe i norrland så ni inte glömmer bort mig helt. Vi ses!

Av Heidi Månsson - 15 februari 2013 16:15

Jag skulle ha jobbat mellan kl 07:00-15:00 idag men det blev inte så. Jag vaknade vid fyra-tiden inatt med migrän. Tack för den! Tog min medicin men det hjälpte inte. Tog en till men ingen effekt. Fick ringa jobbet och meddela hur läget var. Jättekul när man ska börja så tidigt med, man sätter ju dom andra lite i klistret ju för det är inte så lätt att få tag på någon så pass tidigt på morgonen. Hoppas att det löste sig relativt smidigt iaf...

Jag sov till 11-tiden och har fortfarande småkänningar och lite efterdoningar av attacken men det ska nog släppa helt snart. Håll tummarna!


I övrigt idag så är det innebandy som gäller. Robins lag ska ha träningsmatch ikväll och då skulle alla nykomlingar vara med för att komma in i laget, lära sig reglerna bättre osv. Tyvärr så är både Johannes och Lucas sjuka så dom kan inte vara med men Robin ska iaf dit. 

När vi kommer hem så blir det lite myskväll hade jag tänkt mig :) För min del blir det morötter, gurka och dipp.


När vi nu ändå berör det där ämnet med fredagsmys och ätande så måste jag erkänna två saker. Ett - jag har inte lyckats att hålla mig helt borta från allt godis. Det blev en fuskomgång, jag tog en kexchoklad och en cola. Lyckades inte motstå frestelsen helt men attans vad gott det va! :) Två - förra veckan tränade jag och Therese fyra gånger men denna veckan har det TYVÄRR inte blivit en enda. För det första så har det varit svårt att tajma ihop det så att vi kan båda två och för det andra så har jag varit hemma med en sjuk Linnea och för det tredje så har jag varit under en ENORM tidspress med skolarbetet. Jag ville ju vara färdig med det allra mesta innan resan norrut så att jag inte hamnar efter igen. Jag har lyckats kämpa ikapp bra trots att jag har varit hemma med en sjuk Linnea - det är inte lätt att få nått gjort när hon är hemma kan jag ju säga!


I morgon är det kalas hos Fredriks mamma. Ulla fyller 60 år idag så då blir det lite firande i morgon :)  Sen ska jag jiobba natt i morgon så söndagen lär ju gå bort till att sova efter vaken-natten på jobbet och så lite packande inför resan norrut :)


På måndag far vi!! Yes :)  Jag längtar så sjukt mycket så denna helgen lär ju gå fort. Eller väldigt långsamt. Man vet aldrig vilken variant det blir men eftersom det finns en hel del inplanerat så tror jag mest på att helgen går fort.


Nej nu är det snart dax att åka till innebandyn. Har lite ärenden längst med vägen också som vi ska hinna med. C U. Trevlig helg!

Av Heidi Månsson - 11 februari 2013 21:27

Jag har läst på ett antal hemsidor och forum osv att februari brukar kallas för vabbruari eller feberuari. Tyckte det var lite överdrivet. Sååå hemskt sjuka är man väl inte just den månaden så den skulle vara värre än nådon annan månad. Hinner knappt tänka tanken förrän tre av fem familjemedlemmar är dåliga. Naturligtvis blev Linnea dålig och Fredrik har verkligen fullt upp så jag får ta hand om henne mesta delen av tiden nu. Jag har också fullt upp - jag som skulle jobba undan allt skolarbete INNAN sportlovet hade jag tänkt. Jo jo... Sikta mot stjärnorna så når du kanske upp till tak-nocken iaf. Typ. Får väl se hur mycket jag hinner med. 


Jag klarade mig iaf. Mitt halsonda försvann igen fastän jag gick och tränade Zumba innan jag kände mig helt frisk, hehe. Jag tänkte bara att lite halsont har ingen dött av och vadå - ett Zumbapass ska jag väl orka med?! Jo tack!! Det var ju inte alls jobbigt. Nix. Det var ju inte alls så att man kunde vrida ur mina kläder efteråt för att de var sjöblöta av svett? Åååå nej då. Det var ju inte alls så att det var jobbigare än jag trodde? Nej nej ;)  Men jag kämpade på och vi hade roligt så det blir helt klart fler sådana pass :)

Förra veckan blev det totalt fyra träningspass men denna veckan blir det nog inte det. Vet inte hur jag ska hinna med nån träning alls så det blir till å klämma in det om det ska bli av :)


Förutom träningen i lördags så jobbade jag 14-21 så det hände inte så mycket mer den dagen. I går jobbade jag 17-21 och var med sjuk Linnea hela dagen innan dess så inte så mycket action där heller.

Har nog inget annat speciellt att berätta så jag får väl ha mer att skriva om i morgon :)


Nej nu ska jag försöka ta en slappstund med min karl, kan behöva stressa av lite även om jag inte har tid till det egentligen men om man ska må bra så får man ta hand om sig också. 

Av Heidi Månsson - 8 februari 2013 10:33

Vaknade idag med halsont. Nej nej det accepteras INTE! Jag ska träna Zumba i morgon med Therese och denna gången fick vi tag på biljetter till passet så jag tänker inte bli sjuk. Det känns dock bättre nu än när jag vaknade men det är rätt så raspigt i halsen. Ska proppa i mig lite C-vitamin och dricka lite honungsvatten. Det gäller att kurera sig så gott man kan :)


Igår var jag ju helt vansinnigt trött så det slutade med att jag gick och sov middag (å hur ofta gör jag det liksom??). Efter den middagsluren så var jag superpigg och fick iaf lite skolarbete gjort. På kvällen tränade jag med Therese. Det blev en sväng på löpbandet, lite armstyrka och sen crosstrainern. Ca en timmes träning. Gött :)


Nej nu ska jag plugga. Puss på er!   

Av Heidi Månsson - 7 februari 2013 10:09

Oj oj oj vad trött jag är idag... Jag gick ändå och la mig igår mycket tidigare än vad jag brukar och ändå försov jag mig i morse. Sitter här vid datorn och försöker plugga men det känns som att jag inte kommer få nånting gjort. Inte bra. Får kanske vila lite middag senare. Trött och frusen är ingen bra kombo känner jag. 


För att få med nått positivt i dagens inlägg så måste jag ju skriva lite om resan norrut på sportlovet :)  Jag börjar få lite fjärilar i magen och nu närmar det sig på allvar. 1½ vecka till avfärd och tiden har gått rätt så fort ändå för när jag började fundera på denna resan så var det en evighet kvar kändes det som. Det kommer krävas lite planering med packningen för att det ska funka smidigt på resan men det fixar sig och jag har ju en stor grabb med mig på resan som kan hjälpa till :)  Robin är och har alltid varit duktig på att fixa de långa tågresorna så jag känner mig trygg där. Det kommer nog underlätta att inte ha en vagn med sig också tror jag för då är vi inte beroende av hissar på stockholms station så det blir inte så bökigt att ta sig emellan de olika spåren. Längtar! Snart kommer vi! Se upp alla medelpadsbor :=)


Nej åter till läxorna. Kram!

Av Heidi Månsson - 6 februari 2013 21:12

En flaska vatten har varit min trogne följeslagare idag. Så fort som suget efter något annat har kommit så har jag nöjt mig med en klunk vatten och det har faktiskt funkat rätt bra. Inget annat har slunkit ner. Inte en enda godis och inte en enda klunk coca-cola. En sak som jag dock har känt av idag är att jag har smakat rutten räv i halsen typ. Tror det är när jag äter mindre socker som det blir så för det har jag märkt av förut också när jag har skurit ner på mängden socker.


Jag har ju inte haft så mycket träningsvärk idag som jag trodde att jag skulle få. Vet inte hur det har gått till för jag slet ju som en tok för att orka igenom träningspasset så jag borde ju inte kunnat röra mig idag. Det kanske kommer i morgon istället så än ska jag väl inte ropa hej...


I eftermiddag/kväll har jag frusit som en tok och jag har ingen aning om vad som är på gång, om det är nått på gång eller om det bara är tillfällig sinnesförvirring. Vem vet?!? Om jag är frisk i morgon så är det plugg som gäller. Mycket att göra nu innan sportlovet ju.


Ikväll var jag på föräldramöte på Linneas dagis. Det var trevligt och denna gången fick vi rätt mycket info om vad pedagogerna hittar på med våra barn på förskolan. Det verkar som att det de gör är lyckat och uppskattat iaf :o)


Nä nu har jag inte tid med detta mera - dax för mera plugg. Kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards