Alla inlägg under april 2011

Av Heidi Månsson - 23 april 2011 13:00

Tjaba. Läget är rätt bra här måste jag ju säga. Har haft besök av Robins farmor och farfar i ett par dagar och det har varit supertrevligt. Dom kidnappade ju med sig Robin till Värnamo för en vecka sedan och sen så kom dom tillbaka med honom i onsdags. På onsdagen kom dom så pass sent så då han vi han bara äta kvällsmat och spela lite spel sen var det läggdax.


Torsdagen tillbringade vi ute i Vedema och jag förstår nu varför Fredrik och Felicia har talat så varmt om det stället :=)  Det är supermysigt där ute ju. Vi hade med oss korv + alla tänkbara tillbehör så vi grillade och fikade där ute. Sen gick vi på en liten promenad och en del av gänget stannade kvar med Izzie och Linnea medans den andra delen av gänget klättrade i berg. Typ. Det var en stig som ledde upp till Vedema Hallar som det hette men stigen var så brant så man hade rep till hjälp för att klättra... Det var läskigt när vi skulle ner igen för då såg man ju hur brant det var. Det var helt klart värt besväret att ta sig upp för det var ju jättefint där uppe! Vilken utsikt!

På kvällen var det dax för Felicia att rida och eftersom Carin och Bengt aldrig hade varit med och tittat så följde dom med dit. Jag stannade hemma med Linnea eftersom hon inte har så jättemycket ut av att följa med dit. Efter det att alla kommit hem igen så var det dax för kvällsmat och då hade C o B med sig en rätt som var förbered och klar, bara att värma på + slänga in potatiskroketter i ugnen. Supergott var det!


Fredagen blev även den en toppendag. Vi tog en promenix på förmiddan. Lagom till eftermiddagskaffet bakade jag och Carin en sockerkaka och så satt vi ute och njöt av den :) På kvällen grillade vi och satt även då ute på altanen och njööööt i fulla drag! Ca 20°C och strålande solsken på dagarna gör ju inte livet sämre direkt...  Som på beställning kom glassbilen igår så vi fick efterrätt åxå och så passade jag på att köpa lite xtra glass så vi ska nog kunna mysa till det resten av påskhelgen med :=)


Dax att gå ut och njuta av solen. Ha de så gott. Pöss på er!!

Av Heidi Månsson - 18 april 2011 20:45

Om man verkligen vill så kan man ju hitta negativa saker med det mesta. Jag är nog inte ensam om att konstatera att det är inte så bra alltid när det är föööör fint väder... Man får ju inget gjort ju. Inte inomhus iaf. Visst - vi behöver lägga väldigt mycket tid i trädgården osv så det finns utomhusarbete för oss, absolut. Men jag är så dålig på det där med att jobba i trädgården. När det är fint väder vill jag hitta på något roligt så då gör jag det. Å så blir allt jobb inne lidande. Men jag har gärna fint väder!! Det får bli lite skitigt här inne och det får växa i tvättkorgarna för att jag inte är hemma och tar hand om tvätten. Har ändå ingen fungerande torkvinda så det hjälper inte mig att det är fint väder när det gäller tvätten. Å än så länge så har jag inte hört talas om någon som har dött av lite smuts i hörnen :=)


Har varit ute och flängt med Linnea, Annelie, Josephine och lille Feliks idag. Jag köpte lite underkläder till mig själv och så hittade jag en t-shirt till mig själv. Det behövdes, dom jag har är vääääääääl använda. Linnea fick håret klippt också - det var på tiden! Jag ska snart också till frisören och det är verkligen också på tiden. Längtar!


Hittade ett par ursnygga sandaler till Linnea idag men jag ska spana lite mer först innan eventuellt köp. Har ju ett par Kavatsandaler efter Robin men de är nog för små innan sommaren har börjat på allvar... Dom är dessutom rätt så täta och varma så det vore bra med ett par alternativa dojjor i sommar.


Nej nu måste röjja lite mera. Får gäster på onsdag så det måste städas lite, får ju passa på nu när det är svalare ute så inte finvädret lockar... :)

Ha de gott. Kram!

Av Heidi Månsson - 17 april 2011 16:00

Fredrik, Linnea och Izzie sover. Jag har en stund för mig själv. Nice! Hörlurarna är på, musiken flödar från Spotify. Jag njuter. 

Det var ett tag sedan jag sist skrev så här kommer en rapport :


3/4  Dax för Plagg och Tragg (barnklädesauktion). Jag blev av med en del och köpte lite nytt. Gick plus 400:-. Trevligt :) Tycker dock att det är fel att folk släpar dit både det ena och det andra som inte har ett dugg med barn att göra. Det hela började med barnkläder och barnskor. Sedan utökades det till lite leksaker och övriga babyprylar. Där tycker jag det ska stanna. Det ska väl inte säljas vuxenkläder, prydnadssaker och annat krimskrams! Sådana saker får man ta med sig till någon annan loppis. Denna gången gick det ut ett mail några dagar efter loppisen om detta ämne och jag hoppas att alla tog åt sig av det som stod där. Kläder och saker till barn ska man kunna köpa på en barnklädesloppis, inte kristallskålar, taklampor och prydnadssaker.


8/4  Felicia och Robin var på Cirkus. Vi fick tag på billiga biljetter (25:- st via erbjudande från Ica) och skulle från början gå allihopa men så kom jag på att det kunde ju vara lite roligt för dom att få gå själva. Fredrik skjutsade dit dom och sen ringde dom när dom ville hem. Dom tyckte det var roligt att få gå själva men dom var besvikna på cirkusen. Det var en rätt liten cirkus och det var väl inte så imponerande nummer helt enkelt. Dom börjar ju bli stora de där två...


9/4  Vi var på dop i Limhamn. Fredriks goda vän Göte & hans sambo Sissi döpte sin lille son Filip. Det var ett fint dop och det var ännu trevligare efteråt. Alla våra barn skötte sig superbra! Linnea vräkte i sig av maten så nu vet vi att rostbiff, potatissallad, kyckling och diverse tillbehör går hem hos den unga damen :)


16/4  Igår. Bengt kom hit på förmiddan, stannade för en kopp kaffe och en allmän pratstund sedan packade han in Robin och lite av Robins saker i bilen och så stack dom till Värnamo. Robin är på semester hos sin farmor och farfar helt enkelt :=) Han kommer hem på onsdag igen. Det är tomt utan honom men det är roligt att han vill åka iväg sådär och få umgås med dom lite själv och framför allt - slippa sina jobbiga parasiter till föräldrar ;)  Dom kommer hela bunten på onsdag så att vi ska hinna umgås ett par dagar allihopa. Ska bli trevligt.


Påsklovet börjar i morgon. Det märks ute att det är vår nu. Det ploppar upp massor med nya blommor i rabatterna varje dag, humlorna surrar och fåglarna sjunger så vackert. Jag njuter!


Körkortet - ja det går framåt men i lite ojämn takt. Ibland är jag jätteduktig och pluggar massor. Sedan kommer jag in i en energisvacka och så går det inte så mycket framåt alls. Men jag har kört några gånger till sedan jag bloggade sist och jag tycker dock att det går bättre och bättre. Längtar dock tills jag kan köra hemma med Fredrik för det är så dyrt att köra på körskolan så jag måste kunna varva lite. Den 14/5 ska vi till körskolan tillsammans. Håll tummarna för att han blir godkänd som handledare!


Izzie - den lilla valpen är nu en stor valp. Hon är snart uppe i 20 kilo. Ska väl sluta någonstanns på 35-40 kilo. Spännande :)


Linnea - fullt ös - medvetslös gäller på den lilla damen! Hon är snart 1½ och jisses vad det händer saker nu. Varje dag lär hon sig något nytt och hon är så framåt, så nyfiken på allt, vill vara med där det händer saker, ska hjälpa till med ALLT. Sova? Vad är det? När det gäller nätterna så sover hon jättebra men middagslur...njaaa. Det är ett under att vi fick henne att sova idag. Man kan ju missa nått roligt om man sover...


Nej nu måste jag sluta. Ses! Kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards