Alla inlägg under november 2016

Av Heidi Månsson - 27 november 2016 22:22

Som ni alla vet vid det här laget så är jag medlem i Buzzador. Det betyder att jag testar olika produkter (gratis och/eller köper för bra pris) mot att jag sedan betygsätter/skriver recensioner om produkterna, pratar om dom och gör reklam för dom hos vänner och även skriver om dom i sociala medier. Nu har jag fått prova produkter (från Bambino) som underlättar för barn som ska lära sig äta själva. Eftersom att min minsting är sju år redan och första barnbarnet inte riktigt är där i utvecklingen ännu så testade jag på min ena gudson som snart är 18 månader. Perfekt.

 

Produkterna bestod utav en mugg som är droppsäker och lätt att hålla i och bestick som är anpassade för små barnhänder.

Elias som gudsonen heter verkade gilla både muggen och besticken så de får bra betyg utav oss. Muggen har en pip som gör att den är droppsäker även om man dänger den i golvet och det allra bästa är att den faktiskt är lätt att hålla ren för pipen går att ta bort och diska. Woooohoooo :=)

 

Här kommer lite bilder på charmtrollet när han provar produkterna:

 

     

     

 

Ska ditt barn lära sig äta själv eller precis har lärt sig att äta själv så kan det underlätta med bra grejer. Bambino är för mig likamed kvalité. Kan absolut rekomendera dessa produkter :)

 

#bambino_nordicbuzz #bambino_nordic #buzzador.

Av Heidi Månsson - 25 november 2016 19:15

Nä ibland ska man bara inte göra upp några planer för det blir inte alltid så som man tänkt. Jag skulle bara ha jobbat 9-14 idag och sedan varit ledig resten av helgen. Ikväll skulle jag ha haft tjejmiddag här hemma och i morgon skulle vi ha sonens farmor & farfar på besök och på söndag skulle vi haft kalas. Det blir ingenting med det. Jag är sjuk. Surprise!!... Febern kom igår och halsont, ont i öronen, ont bakom ögonen, ont i bihålorna plus huvudvärk kom som bonus. Behöver jag nämna att jag är frusterad?

 

På söndag är det första advent och jag är glad för att jag var ute i god tid med att börja pynta inför advent. Det mesta av julgardiner och ljusstakar är redan uppe. Resten får komma när det kommer - just nu orkar jag inte putsa fönster och stryka. Å världen går inte under om det inte är färdigt tills på söndag heller för den delen... Det är bara min jul-ande som kommer lägga sig på golvet och sprattla och skrika som ett litet barn som inte får godis i mataffären. Eller nått. Mina barn har aldrig gjort så men ni vet - så där som man ser framför sig när småbarn trotsar och skriker "dumma mamma" och alla andra glor...

 

Nej nu får det räcka för ikväll. Det är ju trots allt fredag och det är väl dax för lite kvällsmys. Puss på er och ha en trevlig helg och en mysig första advent. <3  

Av Heidi Månsson - 17 november 2016 16:05

Tjabba. Har ni också helgfeeling och sjyssta vibbar? Jag vet inte varför men idag känns det som att jag kan fixa vad som helst. Idag är en sån där dag då jag har "flow" och när jag spelar musik så kan jag knappt sitta still. Jag vet inte exakt vad det är som gör att jag har har sån bra feeling idag men det tänker jag ju inte "rota" i. Nä har man en bra dag så är det ju bäst att passa på och njuta av det :)

Förutom mitt senaste inlägg som handlade om Buzzador så har det hunnit gå en vecka sedan jag skrev sist. Jag hade ont i axeln då och var rätt så nervös för hur jag skulle klara av en hel jobbehelg med två nattpass men det gick bra. När jag vaknade på fredagen så hade jag nästan inte ont alls och jag kunde jobba båda nätterna utan större bekymmer. Det var ju första gången jag sov på ett nytt ställe så första natten blev det inte mycket sömn alls. Andra natten sov jag betydligt mer :)

På söndagen åkte jag direkt från jobbet till Nettan & Elias (och Sebbe). Det är ca ett år sedan Elias döptes så nu var det dax att hämta ut hans dopängel och jag fick den stora äran att vara med där <3 Vi var i Norra Mellby kyrka och det var en fin gudstjänst/ceremoni som vi var med på.
Efter det så följde jag med hem till Nettan och vi hade en heldag med massa bus, glada skratt och lite filmtittande. Vi såg Blood Father och den var bra. Helt klart sevärd.

I måndags fick jag vara hemma med Linnea som hade feber och var allmänt krasslig. Jag kunde dock jobba på kvällen i alla fall så när Fredrik hade kommit hem stack jag. Skulle jobbat 12-21 men nu blev det åtminstonde 17-21. Tisdagen fick jag vara hemma igen på dagen men så fort gubén kom hem så stack jag till Nettan :=) Vi kollade på Djungelboken men den var inte jättebra. Jag blev faktiskt lite besviken. Skulle ni nån gång välja mellan att se den nya Tarzanfilmen eller den nya Djungelboken så rekomenderar jag Tarzan.

I går var jag ledig och jag mådde lite olustigt på morgonen/förmiddagen så det blev mest viloläge igår. Förmodligen var det så att sömnbristen knackade på och meddelade att om inte jag vilade upp mig lite nu så tänkte den strejka.. Bäst att lyda! Det är ju viktigt med återhämtning och jag tycker att jag ändå är rätt så duktig på att hitta tid för just återhämtning men tydligen behövdes det lite mer. Efter en lugn förmiddag så mådde jag mycket bättre igen och tur var ju det för på kvällen var det dax för restaurangbesök. Det var dax att "tacka av" Agneta som har gått i pension så gänget på Bjärnumsgatan käkade på Cats. Vi hade en jättetrevlig kväll och hade kunnat fortsätta länge till men när restaurangen skulle stänga fick vi ge oss, hehe. Det är kul när man är ett gäng kollegor som trivs så bra ihop :o)

Idag har jag varit ledig och morgonen/förmiddagen spenderade jag hos Nettan, Elias & Sebbe. Fyra knasbollar under samma tak - ja kan det bli nått annat än ett härligt kaos? Hihi. Efter massor med skrattattacker och kramp i magen fick jag bege mig hem och plocka upp tre stycken flickor i skolan. Idag är det planeringsdag på fritids så det är "stängt" så jag tog över verksamheten. Haha näää då - det har gått jättebra idag. De tre töserna har lekt så fint så jag var nästan tvungen att kolla om de var kvar på Linneas rum, det var nästan så jag misstänkte att de hade rymt fältet. Tänk att det kan vara så olika. Vissa dagar vill man ta den ena och bunta ihop de andra två med och sen kan det gå jättebra nästa dag...

I morgon är det slut på ledigheten för då börjar min jobbehelg. Iofs så har jag ett kort 9-14-pass i morgon och sen på kvällen ska jag ut med kollegorna från Stjärngatan då vi ska fira en som ska fylla 50. Det blir käk och standup så det blir nog en rolig kväll :)
Lördag och söndag behöver jag inte fundera så mycket på vad jag ska hitta på för då jobbar jag 9-21 båda dagarna... ZzzZzzzZ. Monsterpass... Nåja det går bra när man väl är där men det är ju inte så att man längtar efter de arbetspassen direkt.

Nu ska jag bara passa på att njuta av min dag med flow! Ni får ha en fortsatt bra dag/kväll och jag hoppas att ni får en kanonbra helg också. Puss & kram! Over and out <3

Av Heidi Månsson - 12 november 2016 14:29

Som ni vet så är jag ju medlem hos Buzzdor och får då testa lite olika saker. Nu är snart en testperiod med Nextory slut och jag ska betygsätta/säga vad jag tycker. Nextory får bra betyg av mig. Helt klart 4 av 5 stjärnor! Nextory är en app som man kan ladda ner gratis för att sedan läsa e-böcker eller lyssna på ljudböcker. Utbudet är stort och det finns något för hela familjen :) Det går att spara tre stycken böcker i "min lista" och det är ju smidigt men det är här som jag hittar mitt "negativa" med appen. Det går bara att spara tre böcker. Jag hade velat ha möjlighet att spara fler. Vi är en familj med tre barn i olika åldrar och med olika intressen och en mamma plus en pappa. Tre böcker räcker inte långt om man ska kunna samsas :=) Det kanske inte är meningen heller i och för sig men jag lyssnade på en barnbok tillsammans med yngsta dottern som godnattsaga och då togs ju en plats upp av hennes bok. Jag kände att tre platser var lite snålt bara. I övrigt funkar appen bra. Den kraschar inte, den är lättöverskådlig och bra utbud som sagt. Bra jobbat Nextory! :o)

Tack #Nextory och #Buzzador för en bra kampanj!

Av Heidi Månsson - 10 november 2016 23:22

Aj aj aj vad det bultar och det bankar. Inte fick jag någon kortisonspruta på vårdcentralen heller så det känns faktiskt lite hopplöst. De smärtstillande och de muskelavslappnande tabletterna som jag har hemma hjälper inte jättemycket heller så nu vet jag inte vad jag ska göra. Kul när jag vet att jag har två journätter framför mig...På söndag morgon när jag kommer hem från jobbet så kommer jag nog vara lite väck i kolan... Nåja - det går väl över nån gång. Hoppas på förr istället för senare!

Ibland undrar jag hur barn är funtade? Nästan varje gång som jag hämtar Linnea så frågar hon om det går bra att ta med sig en kompis hem och det är inte så sällan heller som kompisarna kommer fram till mig och frågar om de får följa med hem till oss. Det är inte ofta som jag säger nej så Linnea leker ofta med nån här hemma. Oftast går det bara bra och de leker fint men ibland är det precis som att så fort de kommer hit och börjar leka så ska de börja tjaffsa och bråka om sådana småsaker så man får dåndimpen..! Det verkar verkligen vara svårt att vara fler än två också. Suck. Varför är det så? Och vad är vitsen att följa med hem till nån om man sen bara ska tjaffsa? Och vad är vitsen med att ta hem kompisar om man bara ska tjura så fort de säger nått? Jag förstår inte riktigt... Nåja - jag höll säkert på likadant när jag var liten så jag ska väl inte säga så mycket. Jag önskar bara att jag kunde få plugga in hörlurarna och "stänga av" allt oljud runt omkring mig men när jag är ansvarig för Linneas klasskompisar så får nog öronen vara riktade åt deras håll. Musik får jag lyssna på när det är lugnt i huset :)

I morse väckte vi Linnea med lite hopplöst kraxande "Ja må hon leva" och sen blev det paketöppning. Linnea fick två askar med pokemonkort, två pokemonalbum och ett My Little Pony-hus utav modell större. I förskott har hon dessutom fått en begagnad mobil så att hon kan spela Pokemon-Go :) Linnea hade en av våra gamla mobiler innan men så gjorde någon som är ansvarig för Pokemon-appen så att det inte gick att spela Pokemon på lite "äldre" modeller av mobiler så det fick bli en begagnad (men inte supergammal modell) i jättefint skick för billig peng. Nu kan dottern fånga fantasifigurer igen :o)

Vi har ju som tradition att den som fyller år får välja mat på sin dag. Jissa vad Linnea valde? Jo pannkaka :) Så ikväll har vi gluffsat i oss av det goda och sen började vi sortera in kort i Pokemonalbumen.
Jag tror att Linnea är nöjd med sin dag. De hade sjungit för henne i skolan med och så är det ju några som har ringt och sjungt för henne under kvällen också. Nått paket har kommit på posten som hon blev jätteglad för. Släktkalas tar vi lite längre fram.

Nä mina vänner. Nu tänker jag dra mig till soffan en stund innan det är läggdax. Ett avsnitt Greys Anatomy och en kopp te får avrunda detta dygn. Ja en jäffla massa smärtstillande med om jag ska klara natten... Kul... Byta axel? Någon? Inte? Tack för den! ;)

Puss & godnatt. Over and out <3

Av Heidi Månsson - 9 november 2016 22:50

Nä men hallå hallå :) Ja jag vet - visst är det helt otroligt? Man skulle ju kunna tro att jag hade blivit såld för två kameler till nån turbannisse i Saharas öken men nej då - riktigt så kul ska vi inte ha det :=) Nej jag har bara inte pallat med att blogga när datorn inte funkar men bara för att jag bloggar nu så ska ni ju inte tro att jag har en fungerande dator inte. Nä nä. Som sagt - så kul ska vi inte ha det ;) Nej jag gav upp med att vänta och köpte ett tangentbord till min surfplatta istället. Det är premiärtestning utav det i skrivande stund och det verkar funka helt okej. Det är ju inte riktigt samma sak som ett fullstort riktigt tangentbord men det är betydligt bättre än att hålla på och meckla med knapparna på en touchskärm... Detta får duga.

 

Jaha hörrni - det har ju förmodligen hänt en hel del men ändå ingenting sedan jag skrev sist. Jag vet inte riktigt hur mycket jag ska skriva om för det kan ju bli ett väldigt långt inlägg (även om jag inte tänkte ta datum för datum utan mera en sammanfattning om varje grej liksom). Ber om ursäkt i förväg. Hehe. Ni som inte pallar läsa kan ju sluta här. Ni övriga - håll i hängslan :o)

 

Jag skrev ju sist att jag precis hade börjat på mitt nya jobb och nu har jag varit där i lite mer än två månader. Det känns bra för det mesta men ibland dyker det upp nått som man kanske känner att man hade velat ändra på eller ja jag vet faktiskt inte hur jag ska förklara det. Jag tror inte att det finns så många människor som är helt 700% nöjda med sitt/sina jobb hela tiden, alltid, varje dag, året om. Nej vi känner väl alla lite frustration över olika aker ibland. Men i det stora hela så trivs jag bra :=)

Det här med timbankstimmar nämnde jag ju också sist. Jag är inte alls lika nervös för att jag inte ska få ihop mina timmar längre. Jag ligger absolut på plussidan och det känns bättre och tryggare nu än när jag skulle börja med detta. Saker och ting rullar på. Sen ska jag ju inte sticka under stol med att det naturligtvis hade varit superskönt att tillräckligt hög procent på min egna tjänst så att jag slapp pussla ihop det och "alltid vara tillgänglig" för att kunna hoppa in. Ja ja det blir nog bra.

Jag går på CM-utbildning via jobbet nu och det är väldigt mycket att tänka på, mycket att läsa och ganska tufft att få in allt i skallen tycker jag men det är väldigt intressant! Jag är jätteglad för att jag har hoppat på detta. Hoppas verkligen att vi kommer kunna ha användning av detta med Stöd- och vårdsamordning i våra jobb framöver så att vi inte går och läser nått som sedan inte kan användas. Det är iaf utvecklande så jag känner att jag inte står och stampar på samma ställe hela tiden för det om något kan ju vara frustrerande! 

 

Den 10/9 var det dags för Gabriellas dop. Det var ett jättefint dop och jag kunde ju inte hålla ögonen helt torra... Jag är en riktig softis jag. Linnea fick hälla upp vattnet i dopfunten och den här mamman var nog lika stolt för det som Linnea själv var :) Hihi.

 

Det har varit skolfotografering både på Linneas och Robins skola och jag beställde bilderna här om dagen så nu längtar jag jättemycket tills de kommer hem i brevlådan.

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * paus * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

Det är några stycken som har fyllt år nu under hösten som tex Lena, Carin, Bengt, Nils, Jenny Lind, Hannes, Nico, Nettan, och Robin. Den sistnämnda fyllde ju 15 år. 15 år!! Näääää det kan ju inte stämma? Nyss höll jag ett litet 2665 gram "tungt" bylte i famnen. När Robin kom till världen var han bara 46 cm kort. Det är lite skillnad mot nu då han är ca 177 cm över havet och drar strl M/L i kläderna och strl 46 i skor. Ja jisses ja.

I morgon är det dax för nästa unge att fylla år. För sju år sedan satt jag i duschen på BB och hade rejäla värkar. Strax innan midnatt var vi nere på förlossningen och "det riktiga" förlossningsarbetet hade startat. Kl 04:27 den 10/11 kom hon äntligen. Våran prinsessa Linnea Erika Fredriksdotter Månsson. Ja tänk att hon fyller 7 år...

I morgon blir det bara lite kraxande utav nått som ska föreställa Ja må hon leva och så en liiiiiiten stund med paketöppning på sängkanten innan alla ska stressa iväg till sina förehavanden. Efter skolan får hon öppna resten av paketen och sen så har vi ju som tradition att den som fyller år väljer kvällsmat den dagen. Linnea har valt pannkakor. Nån som känner henne som är förvånad? :) Firande med släkten ska vi ta en annan gång för vi ska slå ihop Robins, Linneas, mitt och Felicias firande tänkte vi. Vi kan inte ha fyra kalas så här nära inpå julen då jag dessutom jobbar varannan helg. Nej det funkar inte så bra.

Kalas med klassen har Linnea redan haft. Linnea och Tova gick ihop och tog ett halloweenparty och det blev lyckat :=) Linnea har redan börjat planera för nästa års firande med klassen...

 

På tal om Halloween så var i i Trelleborg hos Fredriks lillebror Pälle och hans blivande fru Lisa på Halloweenparty nyligen. De hade gått all in med dekorationer och mat och alla var utklädda så det var verkligen jättekul. Alla de fyra syskonen Månsson (Ja nu heter ju vissa Kendrup, Klementsson och Mandelkonvalj numera men de döptes till Månsson en gång i tiden) med sina respektive plus alla barn var bjudna. Våra två tonåringar kom inte men annars var de flesta där.

Pälle och Lisa har förlovat sig och ganska nyligen avslöjat att de ska gifta sig nu till sommaren och vi är så glada för deras skull!! De är så gulliga ihop och verkligen som skapta för varandra.

På detta party blev det även bestämt att Pälle och Lisa kommer och firar jul med oss och det är första gången så där har vi ytterligare nått att se fram emot :)

 

Utöver alla kalas och firande pga födelsedagar och annat så kan jag berätta att jag och Fredrik har varit ett par i 9 år så nästa år får det väl vara lite firande av årsdagen kanske. Utan att det ska vara nåttt negativt så kan jag ju säga att det känns som att vi har varit tillsammans mycket längre än så. Ja ja - än har han inte kastat ut mig så förhoppningsvis står han ut med mig ett tag till ;)

 

Nä hörrni vänner & bekanta - nu får jag ta och ge mig för ikväll. Jag har fått (vad jag förmodar är) en inflammation i ena axeln så för att överhuvudtaget klara mig så tar jag maxdosen av alla smärtstillande jag kan kombinera plus att jag smörjer med salva plus att jag äter muskelavslappnande. Nu är jag jättetrött och sleten så nu får jag se mig besegrad. Jag vet ju vad som står på morgondagens "att-göra-lista" och det är nämligen ringa vårdcentralen och förhoppningsvis så har de nån tid till mig så att jag kan få hjälp. Förra gången som det var så här så fick jag en kortisonspruta och lite starka piller och sen släppte det rätt snabbt efter det. Hoppas att det blir lika bra denna gången för i helgen ska jag jobba två extra nätter. Håll tummarna!

 

Puss & godnatt. Over and out <3


Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards