Alla inlägg under september 2016

<3

Av Heidi Månsson - 4 september 2016 23:54

Nej jag har inte försvunnit från jordens yta eller nått annat sådant skumt. Det finns nog inga utomjordingar som vågar ta med mig till sin planet ändå...hehe :)

Nej det är bara det att det är jobbigt att blogga utan dator. Min dator är ff kapputt och jag räknar inte med att den nånsin kommer funka igen. Jag kan inte laga den själv och jag har inte några pengar att lägga på reparation av den så det får bli nån gång när min man och min son har tid/ork/lust att hjälpa mig. Som grädde på moset (om jag förstod det hela rätt) så ska de ha tid/ork/lust samtidigt så att de kan slå sina kloka huvuden ihop.... Ja ni förstår ju dilemmat. Antingen så kommer jag aldrig mer se min dator igång igen eller så byter jag yrke så att jag kan tjäna mer pengar som jag sedan kan köpa ny dator för. Typ. Hehe ;)

Jag tycker iaf att det är såååå mycket bättre att skriva  på ett riktigt tangentbord ist för de där små som dyker upp på skärmen när man ska skriva nått på mobilen. En stor skärm så att halvblinda jag kan se nått och så riktiga knappar att trycka på - det ska vara rejäla grejjer ;)

 

Ja ja nog tjatat om det. Vad har hänt sedan sist? Jo jag har ju börjat på mitt nya jobb "på riktigt" nu och det känns kanon :o) Jag jobbade där i torsdags och fredags och nu har jag haft en ledig helg. Veckan som kommer är en väldigt lugn jobbevecka så jag får lite mjukstart och det känns rätt bra.

 

I går var Linnea på kalas hos en kompis dotter och sen på kvällen var det kräftskiva hos Fredriks storasyrra med familj. Jag pallade inte följa med då det var kaos i mitt huvud så jag hade en väldigt lugn kväll med lite återhämtning. Välbehövligt!

 

Idag fick hela familjen sovmmorgon i kvadrat (typ) och det var skönt! Efter en lugn morgon med en väääääääääldigt sen frukost så stack jag och Linnea in till hembyggdsparken för att fånga lite Pokémon. Tjohooo! :) Det är så bra när man kan kombinera lekparksbesök med Pokémonjakt för då får vi båda som vi vill!

 

Under kvällen så har Linnea snörvlat en hel del och hostat ännu mera så hon blir hemma från skolan i morgon. Vi får väl se hur länge det håller i sig. På lördag är det dop så det vore ju trevligt om alla är friska då.

 

Nä nu ropar kudden på mig. Sussa sött! <3

Av Heidi Månsson - 1 september 2016 00:05

Bring it on! Let the race begin! Det här ska jag väl fixa va? Eller?¿ Jag får lite eeeeeh typ smått panik emellanåt och det känns som att detta kan både bära eller brista och vad gör jag om det brister??.... Jag pratar om mina "timbankstimmar" som jag ska få ihop varje månad. Det racet börjar i morgon...qmum Det är ca 3 och 1/2 timme per vecka som jag ska få ihop utöver mitt schema. Man får ligga lite plus och lite minus men hamnar man föööööööööör mycket minus så får man betala tillbaka utav lönen. Tänk om allt kraschar? Tänk om detta inte funkar... Tänk om jag nästan bara får jobbförfrågningar som krockar med det schemat jag redan har. Gaaaaaah! Jag vill INTE bli återbetalningsskyldig.... Äh - detta fixar jag va? Plättlätt?!?
"Hej - jag heter Heidi. Jag är en försökskanin. Neeeeej då jag är inte alls nervös"....

Min dator är sönder och tills jag vinner nån miljon eller så på lotto så får jag klara mig med surfplattan och mobilen. Bloggen blir lidande som ni kanske märkt för det är ju inte alls lika smidigt att skriva mycket på ett låtsastangentbord.

Nä nu går jag och lägger mig. Sov gott! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards