Alla inlägg under juli 2016

Av Heidi Månsson - 31 juli 2016 07:02

God morgon. En vecka har passerat då jag har varit tillbaka i verkligheten - dvs jobbet och lite vardagsrutiner - och jag har överlevt det med, hehe.

I morgon börjar augusti och jag undrar - är det bara jag som tycker att denna sommaren har gått fort? Shit vad snabbt fyra veckors semester sprang förbi men en hel sommar är ju snart över... Den 23/8 börjar skolorna igen men sommarlovet började ju nyss...

Jag och Linnea har några saker kvar på våran "bucket list" för sommaren så vi får väl jobba på så vi hinner med allt vi ville göra :) Väldigt angenämt bekymmer dock :) När nu måste jag pyssla med annat. Bloggar nog lite mer ikväll. Ha en trevlig söndag! Pöss & kräm ;) ?

Av Heidi Månsson - 24 juli 2016 10:11

Men god morgon god morgon :) Jag har precis vaknat men alla andra familjemedlemar ligger fortfarande och trynar. Det är så underbart med rejäla sovmornar så jag skulle kanske kunna tänka mig att ha semester i fyra veckor till. Haha - det hade varit gött :=) Men bara utav den anledningen såklart ;) Eller....? Nä det hade verkligen inte varit dumt med lite längre semester men lets face it - idag är sista dagen för denna gången. Jag är dock väldigt nöjd med hur den avslutas. Ja menar bättre avslutningen än fem dagar i rad med sol och bad och mellan 23-30 graders värme kan man ju inte ha! Jag och Linnea har badat och badat och badat lite till och igår fick vi till och med med oss gubben ut till Luhrsjön så det var riktigt skoj. Idag ska vi till Jennöööö och Klemman (Fredriks storasyrra & man) plus deras busfrön och det blir sol och bad. I´m löööööövin it!


Nä nu ska jag packa lite till dagens utflykt och se om jag kan få upp familjen. Det är ju dax för frukost kanske innan lunchdax? Hehe. Puss på er. Ha en skön söndag! <3

Av Heidi Månsson - 20 juli 2016 23:54

Men hallå hallå bloggen. "Nedräkning pågår" - mina sista semesterdagar är tyvärr här MEN lyckan är total för vi har äntligen fått bada!! Wiiiiiihiiiiii :) :) :) Tänk att det skulle bli så pass fint väder tillslut så att jag och Linnea kunde få oss ett dopp i Luhrsjön! Och det bästa av allt är att det fina vädret verkar hålla i sig så det blir bad fler dagar. Nice nice nice! Håll nu tummarna för att det blir så för då avslutar jag min semester på topp :=) Fyra dagar kvar. Det är bara att konstatera - fyra veckor går fort...


I fredags kväll åkte jag, Linnea, Robin och Fredrik (och Izzie) till Värnamo för att hälsa på släktingar och speciellt då Robins faster Lena som äntligen skulle komma hem till Sverige för några dagars vistelse. Himla tur att vi kunde pricka in de dagarna så att vi fick ses lite :)

Vi åkte upp på fredag kvällen efter det att gubben min kom hem från jobbet. På lördagen kom Lena och glädjen var stor! På söndagen var alla utom jag och Izzie på Vandalorum där de har olika utställningar. Jag var inte riktigt sugen på det så jag stannade hemma hos vovvsingen och så överraskade jag gänget med att fixa en blåbärspaj som slank ner direkt. Härligt!

På måndagen åkte vi på utflykt till Store Mossen och det var hur mysigt som helst. Lite picnic och ut i skogen så kan det bli hur bra som helst :=) Efter utfärden så tog Fredrik tåget hem då han skulle jobba på tisdagen men vi andra stannade kvar för att få träffa Lena så mycket som möjligt.

På tisdagen blev det hemfärd för mig, Robin, Linnea och Izzie. Vi han vara hemma några timmar innan Lena sen kom med tåget för att övernatta en natt för att underlätta hennes kommande resa. Idag på morgonen körde jag och Linnea henne till tåget. Lena skulle dock inte hem ännu utan till USA. Vi är inte alls avundsjuka...inte det minsta ;)


Efter det att vi hade droppat av Lena på tågstationen så stack jag och Linnea som sagt till Luhrsjön och där fick vi en bra dag!!


Jag och Linnea har idag börjat spela Pokemon Go. Det trodde jag aldrig när jag först hörde talas om det - ja jag hade väl en hel del förutfattade meningar - men shit vad kul det är, hihi. Det är ju kanon med allt som lockar till rörelse istället för stillasittande :=) Fram för mera sådant!!


Nu på kvällen har jag umgåtts med Jennie och Rebecca. Vi har haft en riktig tjejkväll med mycket skratt och det är två goa vänner jag har. Tack för helkvällen tjejer! Det blev god mat på Steakhouse och sen bio. Vi såg Tarzan och den får tio poäng av tio möjliga!! Shit pommes vad bra den var (och inte bara för att en viss manlig skådespelare visade sig lite avklädd, hehe).


Nä hörrni nu ska jag gå och knoppa. Sov gott - pöss & kräm :o)


Av Heidi Månsson - 17 juli 2016 11:13

Jag tror knappt mina ögon! Det ska bli badväder nästa vecka! Min sista semestervecka och äntligen ska vi få badaaaaaaaa ????????. Nu hoppas jag att denna väderprognos stämmer... Håll tummarna! Pliiiiiiiiiz ?

Av Heidi Månsson - 16 juli 2016 23:04

Ja det är tur att det finns andra som kan det jag inte kan! Ja det är iofs väldigt mycket som jag inte kan men en utav de sakerna som jag är riktigt dålig på är att sjunga. Räddningen är Spotify med alla spellistor med vaggvisor och andra lugna låtar som är sövande att lyssna på :) Jag läser gärna saga för mina barn så länge de bara vill höra men sjunga ska jag för allas skull hålla mig borta ifrån, hehe. Älskar Spotify!!

Idag blev det en lekplatsturné. Tre stycken han vi med innan regnet kom.
I morgon blir det kanske en utflykt men vart vet vi inte riktigt än. Det finns lite alternativ men det beror lite på väder och vind.

Nu blir det spelkväll så ni får ha det så gott! Sussa sött i natt. Puss!

Av Heidi Månsson - 16 juli 2016 12:09

Har bara en semestervecka kvar nu och istället för att få "panik" över det så försöker jag att verkligen njuta av dessa dagar. Sen kan man ju undra om det är lugnet före stormen eller ej :) Även om jag börjar jobba igen så har jag ju lite lediga dagar lite här och lite där så det blir väl kanske inte så mycket stormande. Sen börjar jag ju inte på nya jobbet förrän första september så då blir det ju lite mera att hålla i huvudet. Nytt jobb, nya kollegor att lära känna, nya boende, nya rutiner.
Tror att det blir bra men som sagt så kan det ju bli lite mycket att tänka på.

Nu ska jag fortsätta njuta av min semester och mitt sällskap. Puss på er! :)

Av Heidi Månsson - 15 juli 2016 08:56

Det känns tomt och konstigt här hemma. Någon fattas. Vi vet att det är bäst så här för Kamilles skull och hon ska ju ha det så bra som det bara går så därför har hon blivit omplacerad. Jag är glad för hennes skull och för den kära damen som fick henne men mitt hjärta vill gå i tusen bitar. Jag vill lägga mig ner på golvet som en liten unge och fäkta och skrika. Jag vill åka och hämta hem henne och säga att detta var ett misstag. Men jag vet - för Kamilles skull så är detta det bästa så det ska jag inte. Jag får vara stark nu.

Nu är det en äldre dam som inte har några andra husdjur så Kamille kan få odelad uppmärksamhet som hon vill ha. Damen är hemma mycket då hon är pensionerad och det tror jag passar Kamille bättre än denna röriga familj där vi kommer och går i olika konstillationer hela tiden. Damen bor i en lägenhet inne i stan och när hon hämtade lilla vovvsingen igår eftermiddag så sa hon att det är helt okej att hålla kontakten så vi får gärna träffa Kamille framöver. Nu ska de bara få chansen att hitta varandra först och sen när Kamille har gjort sig hemmastad så kan vi träffas :)

Av Heidi Månsson - 8 juli 2016 14:05

Jag älskar google och sociala medier så som instagram och facebook av många anledningar men det där med att få inspiration och tips och kunna söka på olika saker som man vill veta mer om är ju helt underbart! När man har semester och den har bestämt sig för att mestadels regna bort så får man ju som sagt göra nått annat än sitta hemma och deppa. Jag har googlat och jag har frågat andra om tips och tillslut så har jag skakat fram en hel del utflyktsmål som vi inte har upptäckt innan. Vet ni vad? Skåne har en hel del att erbjuda :)


I går var jag och Linnea på Vattenhallen/Science Center i Lund och det var ett helt okej ställe. Ganska litet ställe men hur snabbt man går igenom det beror ju på hur intresserad man är av ljud, ljus, färger, rymden, elektricitet och andra saker som kan ha med kemi/fysik att göra. Entrépriset var bra :) Det behöver tydligen inte alltid kosta så mycket för en familj att uppleva saker och det tycker jag om!!


Har dina barn några fixeringar? Jag antar att de flesta har någon form av fixeringar/fix ideér men Linnea har verkligen skaffat sig en av de "bättre" fast ändå knasigare. Plåster. Nej det är inte det att hon alltid ska ha ett plåster om hon får ett sår eller slår sig, nej dit har hon inte kommit. Nä tjejen ska ALLTID fråga om vi har plåster med oss när vi ska iväg på utflykt. Har vi inte det nerpackat så ska det packas ner. "Ja tänk om någon slår sig" säger hon bara när jag frågar varför vi måste ha plåster jämt. Okej för att jag alltid brukar ha lite näsdukar, våtservetter, mynt till toaletter och annat smått & gott i utflyktsväskan i fall att men Linnea är 6 år och ska inte behöva tänka så mycket på det. Har hon ärvt sin mammas planerande och "den-är-bra-att-ta-med-i-fall-att"-ordningssinne månne tro? Lite gulligt är det iaf och sämre saker kunde hon ju ha valt att vilja ha koll på. Sen är det väl lite så att det är bra med självkännedom - är man (precis som sin mor) en klumpeduns som alltid trillar och slår sig så får man väl vara förbered ;)


I går kväll kom Felicia, Nico och lilla Gabriella tillbaka hit efter att ha varit hos de andra mor/farföräldrarna. De åkte härifrån i söndags kväll så det har inte ens gått en vecka men det kändes som en halv evighet ju. Behöver jag tala om att det blev bebismys igår? :) Jag fick till och med byta blöja på lilla prinsessan och jag han se henne vara vaken en liten liten stund. Jag önskar att de inte behövde åka vidare redan idag...


Hur svårt ska det behöva vara att skicka rätt produkt när man beställer nått? Jag beställde skyddsglas till min mobil (Samsung Galaxy S7). Först via Wish-appen och det jag fick passade inte. Provade att beställa via 24.se och fick leveransen igår så det var åtminstonde snabb leverans men oj vilken tur att jag beställde två (för att ha ett hemma och kunna byta ut när det blir slitet). OM nu dom hade passat så hade det varit bra med ett i reserv för det ena var sprucket när jag fick det men måtten passade inte iaf så det sket sig som sagt iaf. HUR SVÅRT KAN DET VARA?? Jag har verkligen dubbelkollat och trippelkollat så att det blir till rätt telefon men det vill ju inte bli rätt ändå. SUCK!

Jakten på ett passande displayskydd fortsätter.


Ha en bra fredag (och helg) mina vänner <3 Puss på er!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards