Alla inlägg under augusti 2017

Av Heidi Månsson - 2 augusti 2017 23:04

Nästan en månad har gått sedan sist. Fy på mig. Lusten att blogga har hållt sig borta nästan hela tiden och när den väl har gjort sig påmind så har det varit taskig tajming, typ. Men nu är jag här! :)


Sist jag skrev så skulle jag på Rix FM-festivalen i Kristianstad och det kom jag iväg på. Jag hade superkul och det tror jag att mitt sällskap också hade. Jennie och jag stod en liten bit ifrån scenen men Nathalie (Jennies dotter) och hennes kompis stod längst fram. Jag tror att de är mest nöjda med hela spektaklet då de fick syn på Robin Stjernberg när vi var på väg hem. De sprang fram till honom och fick ta en selfie med honom - snacka om lyckliga tjejer :) :) :)


Den 11/7 var jag och Linnea först iväg på en liten badstund i Vinslöv (tycker verkligen om Friluftsbadet där). På eftermiddagen hämtade vi Torild på stationen och jag var lycklig. Vi har ju inte träffats sedan Linnea döptes/vårt bröllop och det var ju våren 2010... Som vanligt hade Torild inte förändrats ett enda dugg! Hon ser ut precis så som jag kommer ihåg henne från när jag var liten flicka på si så där 8-10 år. Ibland när jag tittar på henne så minns jag tiden på Norrgårdens barnhem och liksom förflyttas tillbaka i tiden. Torild har alltid varit min klippa, min trygghet. Jag vet att jag kan säga precis allt och vad som helst till henne och hon stannar ändå alltid kvar. Hon orkar med mig och alla mina egenheter. Hon känner mig bättre än jag känner mig själv. Jag kanske inte alltid visar det på bästa sätt men jag älskar verkligen allt du gör för mig och att du står ut med mig. Tack Torild! <3


Den 12/7 tog jag och Linnea med oss Zacko och Torild till Vedema. Vi gick ett varv runt dammen och vi lyckades hitta lite blåbär som vi mumsade i oss direkt.

Efter Vedema så körde vi hem vovvsen för att sen kunna gå på stan och äta lunch och shoppa lite. Jag hittade ett par fin-skor (sandaletter) och Linnea fick lite kläder av mig och lite kläder och andra saker av Torild.


Den 13/7 började inte så roligt. Anne och Roger som var jourhem till Zacko hade bestämt sig för att behålla honom och kom tillbaka från sin semester för att hämta hem honom igen. Vi förstår dom till fullo för mysigare hund får man leta lääääääänge efter men vi hade fäst oss väldigt mycket vid honom så det kändes ändå fruktansvärt tomt när han åkte. Anne och Roger - ni ska dock veta att (om ni nu läser detta??) det finns inga "hard feelings" från vårt håll! Vi hade gärna behållt Zacko men förstår ju varför ni inte kunde lämna honom hos oss för gott... <3

Senare samma dag åkte Torild hem. Nu blev det ännu mera tomt här hemma. Vi får se till att det inte dröjjer 7 år mellan gångerna....!

På eftermiddan stack Linnea och jag till Friluftsbadet i Vinslöv igen. Baaaaaaadaaaaaaa!! :) Dagen blev trots allt lite bättre :=)


Den 15/7 stack Linnea och jag till Luhrsjön för ett dopp. Det var härligt i vattnet så vi låg i rätt länge - gött!

På kvällen åkte vi med resten av familjen till Sösdala för att fira Knuts 65-årsdag och att han har gått i pension. Det var ett mycket trevligt kalas med trevliga gäster och god mat :o) Tack Knut och Ulla!


Den 17/7 så kom Linneas kompis Selma hit en stund och de lekte så fint så (som alltid). Linnea hade nog verkligen saknat att leka med henne för hon blev så glad när Selma kunde. Skönt med sommarlov men det är många veckor utan kompisarna.


Den 18/7 var vi bjudna hem till Jennie & Michael på grillkväll och det var lite knytkalas. Det var väldigt trevligt på alla sätt och vis! Tack Jennie och Michael för att vi fick komma :)


Den 20/7 badade jag och Linnea i Vinslöv igen. Gött!!


Den 21/7 började jag och Linnea att möblera om på hennes rum. Det är fortfarande inte färdigt men jag tror att det kommer bli jättebra när det blir färdigt.


Den 22/7. Detta var en toppendag på alla sätt och vis. Jennie och Michael med familj, släkt och vänner campade på Ivön och vi var utbjudna dit över dan. Fredrik hade fullt upp med sin lillebror Pälle:s svensexa så Linnea och jag stack till Ivön och det ångrar vi INTE. Wow vilket mysigt ställe!! Vi grillade ihop och sen var det brännboll för de som ville och sen bad för de som ville. Det var 16 grader i Ivösjön men Linnea och jag plaskade på som vanligt :=)  Sååååå skönt att få bada. Vi mååååste tillbaka dit <3


Den 23/7 - sista semesterdagen för denna sommaren... Även om vädret till och från verkligen inte har varit det bästa så har vi ändå haft en bra semester. Jag och Linnea har trots allt fått till några badtillfällen och utöver bad så har vi ändå kunnat hitta på lite blandade saker. Fyra veckor har susat förbi och vi fick njuta av dom tillsammans. <3


Den 28/7 slutade jag kl 9 på morgonen. När jag kom hem så åt jag lite frukost med familjen och sen drog jag, Linnea och Fedrik till Friluftsbadet i Vinslöv. Fredrik hoppade också i plurret och vi busade loss i vattnet. En bra dag!


Den 29/7 - så kom då den stora dagen. Pälle och Lisa gifte sig i Lilla Isie kyrka och det var en jättefin vigselceremoni. Efteråt var bröllopsfesten hemma hos Hasse & Lotta och det var ett väldigt trevligt firande. Hela dagen kändes personlig och äkta. Tack Pälle & Lisa för att vi fick vara med och dela denna dag med er!!


Nä nu säger min rygg ifrån. Jag får fortsätta en annan dag för jag har mer att berätta men jag orkar inte mer nu. Ha de så gott så länge. Kram kram.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards