Alla inlägg under april 2017

Av Heidi Månsson - 22 april 2017 14:12

Jag ser mig själv i spegeln
Jag ser en vilsen själ
Hur blev det såhär och varför?
I ett annat liv, i en annan tid
I en annan värld, i en utopi
Hade det väl inte behövt vara såhär

Jag knyter min näve, jag höjer min hand
För att sedan inse att jag kan bättre än så
Men gudarna ska veta att det händer
Att jag också blir sugen på att slå
Om du hade stått framför mig
Hade jag då orkat stå emot
För frestelsen finns
Men jag är bättre - bättre än så

Istället för att slösa bort min tid
På något som jag tyvärr inte kan förändra
På några som ändå inte vill lyssna
På några som ändå inte vill förstå
Så ska jag samla ihop mig
Jag ska svälja min stolthet
Vända på klacken och gå

Jag sträcker på mig
Som en maskros trycker jag mig uppåt
Uppåt mot solen, mot ljuset, mot friheten
Rak i ryggen, med modet rusande i mitt blod
Stolt - även om jag ibland har gjort fel
För det var faktiskt inte jag som svek

Jag hör mitt inre tveka
Försöken att bryta mig ner
Jag borde inte tvivla, det finns nått mer än den vilsna själ jag ser
Jag kan vara stark och jag ska klara det en dag
Om bara nu min tvekan
Inte lyckas bryta ner denna figur som ska föreställa mitt jag
Om bara monstret under min säng
Inte hade varit jag....


Skrivet av Heidi Månsson 2017-04-22

Av Heidi Månsson - 15 april 2017 16:02

Men tjabba tjena hallå. Glad påsk önskar vi i Månssons palats :) Hoppas att ni har haft/har ett bra påsklov (ni som nu har haft möjligheten att vara lite lediga, kanske tillsammans med era barn) och att ni har haft en bra början på påskhelgen.
Här kunde ju Linneas påsklov ha börjat bättre... Även om det inte var hon som blev drabbad så blev hon indirekt drabbad. Jag åkte nämligen på en rejäl omgång av magsjuka. Sist jag bloggade så hade jag först varit på möte/utbildning med jobbet. Ironiskt nog så handlade det om mathantering och sjukdomar som kan spridas om man inte hanterar maten rätt. Efter det var jag hos frisören och sen på kvällen var jag på Harrys musikquiz med kollegor från Bjärnumsgatan. Vi hade jättetrevligt och allt var bra. Kommer hem vid 23-tiden och sen vid midnatt när jag gick och la mig så fick jag hög feber. Som en blixt från ingenstanns slog den ut mig. Jag skulle ha jobbat fredag, (lördag men hade tagit semester då pga att Linnea och jag skulle på cirkus) och söndag så jag fick ringa tidigt på fredag morgon och sjukanmäla mig. Då hade jag fortfarande "bara" feber. Två timmar senare bröt det ut. Magsjuka är hemskt!
Lördagens cirkusbesök fick jag ju naturligtvis stanna hemma ifrån men jag har fina vänner som såg till att Linnea kom dit i alla fall :) Nettan och hennes mamma Lena skulle ju dit med Tindra och Elias så de tog med Linnea också. Jag förstår inte hur de "vågade" med tanke på att Linnea lika gärna kunde ha burit på nått å smittat alla dom också men hon klarade sig. Robin och Fredrik fick en liten omgång var, Linnea klarade sig helt medans jag fick en rejäl variant.
På söndagen skulle jag ju ha jobbat och den söndagen hade jag sett fram emot länge då jag och min fina kollega Louise hade ordnat så att vi skulle åka på utflykt med jobbet. Surt att missa detta men vad gör man...
På onsdagen den 12:e hade det äntligen gått 48 timmar så att jag fick träffa folk igen och det var såååå underbart att få gå utanför huset igen. Snacka om att man kan känna sig som en fånge i sitt eget hem!
Jag är glad för att Linnea och Robin är så pass stora som dom är så att de kan klara sig nästan helt själva. Jag har rätt så dåligt samvete för att jag sov bort så pass många dagar utav Linnea lov som jag gjorde men jag vet ju att det inte var mitt fel. Men ändå.
Nå väl - det är skönt att det är över.

I torsdags var jag på bio med min goa kollega och vän Louise och vi såg Fast & Furious 8. Den var bra men man kan ju inte anklaga dom för att ha gjort en verklighetstrogen film, hehe. Lot's of action var det ju iaf. Helt klart en biofilm! Och ja det fanns även nått att vila ögonen på - för båda könen :o)

I kväll kommer Felicia, Nico och lilla söta Gabriella hit :) Äntligen!!!! Det är ju evigheter sedan sist - verkligen alldeles föööööööör länge sedan. Ikväll ska vi laga Nicos favvomat - Gyros :o) Ja det är ju inte bara han som tycker om det såklart men han är den som är tokigast i den rätten så lite får man smöra för sin "svärson" :=)

Det är påsk. Det snöar. Jag tror att jag får frispel.... Titta här:

Helt sjukt... Snön lägger sig till och med lite. Tidigare idag så regnade det bara och så tittar man ut och så ser det ut så där... Vad hände?

Nä nu måste jag gå och plocka undan lite här. Det är kaos här hemma nämligen. Puss på er! Over and out!

Av Heidi Månsson - 6 april 2017 16:06

När alla andra skaffar påskris och pyntar sitt så gör jag av med mitt eller åtminstonde uppdaterar det till ett liiiiite finare :o) (enligt mig själv iaf). Ja jag var hos frisören idag och hon fick gå loss på mitt fula hår. Nu kunde det ju knappast ha blivit värre än vad det var även om det hade blivit missfärgat till snorgrönt typ men jag kan verkligen rekomendera Elin som har salongen Hair2You. Hon är trevlig och duktig så jag kommer definitvit gå tillbaka dit i fortsättningen :=)

Före:

Ja ni ser ju... Det hemska är att jag "tvingas" se så förjäklig ut i håret när plånboken inte tillåter klippning och slingning. Emellanåt får jag stå ut med att bara klippa och iaf kunna ha kort hår och ibland får jag stå ut med att det blir långt och jobbigt.
Här kommer bild på resultatet:

Jag tycker iaf att det är en stooooooooor förbättring och de som har kommenterat på instagram och facebook är antingen för snälla för att säga sanningen eller så tycker de precis som jag att det är en solklar förbättring. Jag väljer att tro på det senare alternativet :) Skönt att vara av med det långa ruffset är det iaf.

Ha en trevlig torsdagskväll mina vänner. Kram kram kram! <3

Av Heidi Månsson - 1 april 2017 23:31

Tjabba. Hur har ni det så här under senare delen av lördagskvällen? Jag sitter uppe själv då övriga familjemedlemmar antingen har gått och lagt sig (konstiga människor som väljer bort bästa tiden på dygnet ;)) eller leker osocial datanörd. Haha. Ja jo jag vet - jag är inte så social jag heller när jag bara leker med min surfplatta eller mobil men hade nån i familjen kommit och frågat om vi ska glutta på en film eller nått så hade ju jag inte sagt nej. Men ja ja jag får väl sitta här i min ensamhet och lyssna på spotify, blogga, läsa andras bloggar och slösurfa. Ja sämre kan man ju ha det så det är inte så synd om mig, hehe.

Idag var jag på bio med Linnea. Jag hade två stycken presentkort så jag passade på att få lite extra mamma-dotter-mys. Vi såg filmen Vaiana och den var bra. På vissa ställen tyckte Linnea att den var lite lite läskig så hon höll för ögonen. Sötnosen. Hoppas att hon kan sova ändå i natt så hon inte tyckte att den var föööör läskig och får mardömmar... Tycker iofs att hon borde ha reagerat mera då eller sagt nått. Ja vi får väl se vad hon säger i morgon helt enkelt.

Det är ju första april idag och jag har inte blivit lurad eller för den delen lurat någon. Tycker att det är lite skumt att inte nån har försökt sig på nått :o) Själv har jag klurat och klurat på nått sätt att lura nån men inte kommit på nått bra så jag hoppade över det hela. Nu har jag ju ett helt år på mig att försöka komma på nått bra till nästa år :=)

I går fick vi lapparna från fritids angående sommarens fritidstider. Ja jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. För det första så kommer vi nog få nytt schema på jobbet snart men frågan är hur mycket våra tider ändras och när det schemat börjar gälla. Sen vet vi ju inte hur länge till som Fredrik har kvar sitt ena jobb, om det blir förlängning eller om han går arbetslös eller om han får nått annat. Som vanligt när det kommer till sommarens planering så är det mest frågetecken. Den planerande delen av mig gråter floder och sliter sitt hår pga frustration... Den andra delen försöker tänka att det löser sig. Det är ju dessutom sammanslagning av fritids vissa veckor så då får vi köra till Sösdala. Det är ju såååååå smidigt. Suck. Ja ja - som det ser ut just nu så blir det inte jättemånga dagar på fritids för tösen så vi kan ju hoppas på att den planeringen håller hela vägen ut.

När det var nog allt för ikväll. Sussa sött i natt. C ya! <3

Av Heidi Månsson - 1 april 2017 02:40

Jahapp. Då var klockan snart 3 på natten och här sitter jag. Vaken. Ensam. Å grubblar på livet i allmänhet. Sova lyckas jag inte med. Ni vet - det är vår och ingen är lyckligare för det än jag ?. Jo tro mig - det är sant ?. Meeen det är inte bara underbara saker som händer när våren kommer på riktigt. Nej så enkelt ska det ju inte vara. Jag menar tydligen så kan det ju bara instagrammas om alla underbara blommor, knoppar på träden, fågelsång, citronfjärilar som "dansar" och barn som blåser såpbubblor. Jag har inte sett en enda jäkel som har lagt ut en bild på en utav det hemskaste som händer på våren... Flugooooorna vaknar! Förbaskade järnspikars elaka flugjävel som flyger runt och stör mig heeeeeeela tiden!! Försvinn!! Jag så senast idag (väldigt pedagogiskt till en hel skolklass) att alla som har ett hjärta som slår är levande varelser och dom ska man vara rädda om och respektera. Ha! Jo tjena. Hur tänkte jag där?? Kan någon komma hit och ta bort kräket så att jag får sova?

Gör några försök till med att utrota en fluga. När en dör står tusen åter... *elakt skratt* mooahahaha.

Over and out!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards