Direktlänk till inlägg 11 mars 2009

Long time no see

Av Heidi Månsson - 11 mars 2009 08:44

Ja men tja. Det var visst länge sen jag skrev nått, hmm nu får det bli skärpning på mig...


Vad har då hänt sedan sist? Hmm, funderar.. Jo på fredagen kom sonens farmor och farfar hit på besök. Dom kom så pass tidigt så vi kunde hämta sonen på skolan när han slutade, sen åkte vi till en pizzeria och åt lunch.

När vi kom hit till huset så hjälpte Carin och Bengt mig att beskära ett äppelträd som står på tomten. Det var första gången som jag gjorde något trädgårdsarbete tror jag och det var faktiskt rätt kul. Speciellt svårt var det inte och nu när jag vet hur man gör så tror jag att jag ska kunna klara av det själv nästa gång :) Jag har verkligen INTE gröna fingrar och borde bara ha plastväxter men jag får väl lära mig. Hehe. En sak är iaf säker, vi kommer inte medverka i någon tävling om vem som har snyggaste trädgården iaf ! Tsss.


På kvällen gjorde sambon mat, det blev Flygande Jacob. Jag hade aldrig ätit det förut vad jag kan minnas. Det var riktigt gott, iofs blir det alltid det när Fredrik lagar maten :=) Det är tur att man har hittat en karl vars familj har ägt och drivit restuarang !


Efter maten tittade vi på tv - "Så ska det låta". Det är ett riktigt roligt program tycker jag.

När sonen gått och lagt sig så spelade vi lite sällskapsspel också. Det är såååååååå kul :=) Om ni aldrig har spelat Blokus så måste ni testa det! I´m in loooooooooove med ett spel om man nu kan vara det ;)


På lördagen efter frukost så åkte Carin och Bengt hem. Vi pysslade på lite här hemma med allt möjligt och sen på kvällen så kom Fredriks storasyster Jenny med familj hit. Vi bjöd på tacos och sen sprang alla barnen ner till tv:n och tittade på film medans vi vuxna satt och snackade sent in på kvällen. Jag tror att klockan var över 23.00 innan familjen från Stoby åkte hem igen. SÅ tycker jag det ska va, det är ett bra bevis på att man har trevligt :=) Barnen leker ju så himmlans bra åxå så det är svårt att skilja dom åt för att dom ska gå å sova. 


På söndagen hände det inte så mycket förutom att Robin hade simskolan. Lugn och skön dag.


Igår var jag med Annelie och hennes kompis på Ikea i Älmhult. Det blev en hel del spanande på möbler som vi behöver men vi hade inte plats för nått stort i bilen så jag passade på att köpa småsaker som vi behövde. Sen visade det sig att Fredrik ska jobba i Växjö idag så på vägen hem svänger han inom Älmhult och jag tar tåget dit. Så möts vi upp där, plockar det vi ska ha och lastar in det i hans tjänstebil, där finns det plats :) En rätt smidig lösning. Då slipper vi åka dit i helgen åxå. Så vi får väl se hur mycket det blir shoppat idag. Tösabiten ska ha ett skrivbord, barnen ska ha en varsin bokhylla, vi behöver en garderob till sovrummet, jag behöver en bokhylla till min pysselhörna, vi ska köpa skydd för golven som man lägger där man rullar mycket fram och tillbaka med kontorsstolarna. Sen måste vi ha nått system för vår sophantering... Det blir mycket detta. Ses kanske sent ikväll när vi har tömt hela varuhuset, hehe :)


Ha de gott ! Bajj.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards