Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Våga vara barn :)

Av Heidi Månsson - 20 mars 2009 11:14

Rubriken på dagens bloggning är rätt intressant tycker jag. Det är nämligen så att många som har blivit vuxna slutar vara barn. Vad är det som säger att det ena måste utesluta det andra? Finns det någon osynlig regel som säger att om man har fyllt visst många år så får man inte "leka" längre ? I så fall måste jag ha missat den regeln helt. Å vet ni vad? I don´t care ! ;)  Jag har alltid haft en väldigt stor barnslig sida och den tänker jag inte trycka undan. Jag gör det jag känner för när jag känner för det, så enkelt är det. Sen är det lite extra kul när man riktigt kan se andras blickar och se hur dom tänker att dom skulle vilja göra likadant :) I´m lovin it !


Denna början kommer sig av gårdagens aktiviteter. Efter skolan ville barnen att vi skulle utforska lite av Tormestorp så vi gav oss ut på en tur. Dom tog sina nya sparkcyklar (som är välanvända redan) och jag lånade Felicias gamla och sen gav vi oss iväg. Jösses va kul det är att åka sparkcykel !!! Vi riktigt flög fram emellanåt och det var länge sedan jag hade så kul på ett så enkelt sätt :=)   Emellanåt mötte vi andra personer som var ute, både barn och vuxna, och alla tittade lite på den knäppa mamman som körde rally med sina barn...på sparkcykel... hihi. Finns det sparkcyklar i vuxenstorlek ?? I så fall ska jag ha en :=)


Igår kände jag att jag saknar en hel del personer som det är länge sen jag fick träffa. Jag har tre stycken vänner i Värnamo som betyder mycket för mig och det är alldeles för länge sen vi sågs. Skulle det vara så att vi hinner träffas så blir det aldrig tillräckligt lång stund iaf. Måste göra nått åt detta... :)

Sedan har jag vänner i Västerås som det var fruktansvärt länge sen jag träffade... Jag har vänner i Gävle som jag saknar så jag blir tokig... Jag har vänner i Halmstad, vi har iofs träffats detta året iaf men ändå... När ska man hinna med allt och alla. Dax att göra upp en plan på hur umgänget ska underhållas med lagom långa mellanrum :)  Sedan ska vi ju inte tala om mina vänner i Sundsvall....det är nästan 100 mil till dom... och min gudson... Du och jag Hannes ! Du och jag !


På tal om Hannes så fick vi ett tack-kort från dopet igår :) Det sitter på kylen nu och jag njuter när jag får se min Hannes. Det var lite roligt åxå att jag har tagit den bilden som valdes ut. Oooo på tal om det...jag skulle ju skicka upp fler bilder som jag tog.. fy på mig, det hade jag helt glömt bort. Ska maila A.S.A.P ;)   Gudmor sköter sig dåligt...hehe.


Idag är det fredag igen och det innebär helg sköna helg. Tror att vi får slå till med lite fredagsmys här hemma. Känns som att det är tajm för det. Är sugen på våfflor. Mmm kanske ska käka det ikväll.


Nej nu är det dax att göra sig klar, har mycket att göra men först ska jag maila bilder. Hoppas ni får en skön helg. Kram på er alla !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards