Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av Heidi Månsson - 15 augusti 2009 18:29

Varför har man vänner som är utspridda tvärs över hela landet? Det är jobbigt. Hur jag än försöker så har jag aldrig tid eller pengar så att det räcker till att hälsa på alla dom jag vill hälsa på. Jag har så många vänner som betyder så otroligt mycket för mig och det gör mig rik. Men sådan rikedom betalar inte tågbiljetten. Sådan rikedom gör inte så att jag när som helst på året bara kan ta mitt pick och pack och resa till dom jag saknar. Jag har två stycken skolbarn att ta hand om där hemma. Tänk vad bortskämd man va när man bara hade dagisbarn. Kunde man ta ledigt från jobbet så var det bara att resa, dagis protesterade inte mot att barnet var ledigt. Skolan måste ju skötas, det förstår ju jag med. Men det hade varit smidigt att kunna sticka iväg en eller två veckor, ta en rundtripp till alla kompisar i de olika städerna runt om i landet. Nu när barnen har haft sommarlov så har ju jag jobbat. Resten av året är jag arbetslös så JAG kan ju åka...men barnen då? Ja ja... Jag får fortsätta sakna mina vänner och nöja mig med att prata med dom via telefon ett tag till... När bebisen har anlänt så kanske det kan tänkas att det är någon/några utav dom som kommer till oss istället för att hälsa på :)


Snart ska vi möblera om där hemma och göra så att tösabiten får ett större rum och äntligen kanske kan få lite ordning på sitt rum. Bebisen ska få hennes och vi ska ta ett annat rum nere i gillestugan och vardagsrummet ska få flytta upp en våning så att det stora rummet på entreplanen bli finrum/matsal/vardagsrum i ett. Kommer bli bra tror jag och det ska bli skönt att äntligen få lite ordning där hemma. Det ser ju fortfarande ut som att vi nyss flyttat in och det börjar bli jobbigt nu. Nu när jag är inne i "boa-fasen" så vill jag ju få klart nån gång. Bara en sån enkel grejj som att få upp tavlor på väggarna... å va de ska bli skönt ! Pysselfia är igång :=)


I morgon får jag komma hem !!!!!! Jag längtar....

Nu ska jag väl se till å sköta mitt jobb en stund med ;) Två timmar kvar och sen är sista passet imorron. Synes !

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards