Direktlänk till inlägg 26 april 2014

Hem å vända?

Av Heidi Månsson - 26 april 2014 21:30

Ja så var vi då hemma igen. Jag kan ju säga så mycket som att denna tågresan hem var inte lika rolig som den när vi skulle iväg. På väg upp skötte mina barn sig väääääääldigt bra men idag var det ganska mycket pipande och gnällande från den lilla hönan. Kan ju bero på att hon inte är frisk och på att hon blev åksjuk - för att nämna två saker. Linnea är lite hostig, småsnorig och allmänt ur form och så då åksjuk på det så nä då kan jag ju förstå att man inte är pigg på att sitta åtta timmar på tåget. Robin skötte sig exemplariskt både dit och hem så ja vad ska jag säga - grabben är van att åka tåg :=)  Sedan han blev typ 3-4 år har han suttit som ett ljus och varit sååååå enormt duktig! Nu drar jag mig inte längre för att åka tåg själv med ungarna men de får ju gärna må bra. Robin är också krasslig. Tjoho. Ska vi slå vad om vem som står på tur? Schhhhh - om vi inte säger nått högt så kanske inte bacillerna hittar mig... ;)

Slår vad om att det är det där besöket på badhuset som slog ut oss för Oliver fick ju ögoninflammation efter det och vi andra har varit lite småkrassliga efter det förutom Robin som åkte på en jädra smäll med rejält halsont och feber. Jag hoppas på snabb bättring!


Det är kanske lite tjatigt med jag ställer mig samma fråga nu som varje gång när jag har varit bortrest - borta bra men hemma bäst?? Njaaa jag är inte så säker på att jag håller med om det uttalandet. Jag kan verkligen inte förneka att det är skönt att vara hemma igen och visst har jag saknat de familjemedlemmarna som inte kunde följa med till Sundsvall!! Jag är jätteglad för att få vara hemma med dom men jag saknar ju familjen Lind/Sandström så otroligt mycket redan nu... Varför ska det var så långt avstånd mellan oss???? Det är terror! Jag vill definitivt åka dit snart igen så vi får väl se när och hur det kan bli av. Jag hade helt klart kunnat tänka mig att boka biljetter till hela familjen och sticka om några dagar och vara där uppe i en-två veckor :))  Inser att det inte är så bra för plånboken men ja ja. Kanske kanske kanske att vi kan åka senare i sommar eller tidig höst. Får väl se.


Nä nu ska jag vara lite social med min familj. Vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards