Direktlänk till inlägg 30 september 2009

Det börjar närma sig... :)

Av Heidi Månsson - 30 september 2009 17:20

Idag är det den sista september och i natt var det frost ute så sambon fick till å med skrapa rutorna på bilen. När barnen skulle till skolan så var det dax att ta på fingervantar och tunn mössa. Tempen låg då på + 0.2°C Speciellt varmt har det ju inte varit under dagen heller. Jag som har gått runt som en klimakteriekossa sista tiden och svettats nått enormt. Nu äntligen kan jag få känna mig lite normal igen ;) Idag åkte en lite tjockare tröja på och höstjackan kom fram ur garderoben, dax att hänga undan sommarjackan kanske? Jag hade till och med fingervantar på när jag skulle till stan idag.


Ja det blev en runda på stan idag. Får ju krupp av att bara sitta här hemma. Orkar inte med det. Vissa dagar passar det mig utmärkt då man känner att energin inte finns liksom men när jag har varit hemma några dagar i sträck så vill jag ut, ut, ut. Träffa lite folk och vara lite social :)  Idag fick jag sällskap av Annelie, mötte upp henne vid 10-tiden på stan. Uträttade lite ärenden och käkade lite lunch med henne innan det var dax att återvända hemmåt. Fick iaf komma iväg hemifrån och snacka lite skit med Annelie så dagen har varit bra än så länge :=)  Känner inte av så mycket sammandragningar idag och fogarna är snälla mot mig än så länge.


Idag på stan så fick jag äntligen tummen ur och kom ihåg att kopiera upp varsin nyckel till barnen. Det är rätt så bra att dom har en varsin ifall att. Jag gjorde dessutom med motiv på så dom inte kan förväxlas så lätt och så köpte jag en varsin nyckelkedja åt dom så dom kan sätta fast kedjan i väskan eller byxhällan eller där det passar.


När jag kom hem så hade jag fortfarande mycket energi i kroppen så att jag till och med orkade dammsuga hallen och köket. DET behövdes kan jag ju säga. Känns skönt att slippa få massor med grus under fötterna så fort man ska passera genom hallen...

Nu har barnen gjort sina läxor och jag har lekt skolfröken ett tag. Ska se om jag kan kocka ihop lite mat snart kanske. Börjar kurra i magen. Tänkte laga spaggeti och köttfärssås.


Felicia ska strax iväg till ridskolan med faster Hannah. Detta med ridningen har funkat riktigt bra och det är första gången som Felicia har hållt på så här länge med en aktivitet utan att lägga av efter bara några få gånger. ÄNTLIGEN! Det är så kul att höra om hennes framsteg och att se Felicias glada min när hon kommer hem från ridskolan och bara bubblar av allt hon vill berätta :) Förra gången red dom ut i skogen och det var tydligen en stor succé ! Hoppas att det fortsätter så här bra så att hon inte tröttnar bara. Tror att det gör mycket att Hannah är så hästintresserad och att detta liksom blir deras grejj tillsammans. Jag har bara följt med en gång för att titta, ska se om jag inte kan följa med snart igen, vore kul att få se alla framstegen hon gjort.


Måste bara säga att jag är glad över att det är så många som nästan 300 unika läsare på min blogg :) :) :)

Jag är iaf uppe i över 280 och det är inte fy skam det. Trodde liksom inte att det jag skrev kunde va nått av intresse att läsa för nån annan men tydligen så finns det ju en å annan som är intresserad. Känns kul !


Jo angående rubriken så syftar den på att Oktober månad börjar i morgon och det innebär att min sons födelsedag närmar sig med stormsteg :) Den 7/10 blir han 8 år... Shit pomfritt vad tiden går fort...

Min gudson fyller snart ett år ! Den 14/10 blir han stor kille... Saknar honom såååååååå mycket så det gör lite ont i hjärtat. Vill så gärna kunna åka till Sundsvall och hälsa på honom men det är kanske inte riktigt läge för det just nu. Jag är ju rätt så höggravid och bör hålla mig på hemmaplan ifall att... FÅr istället hoppas på att dom kan komma hit när bebisen är född så att vi kan få umgås lite. Får väl se hur det blir.


Nehe nu måste jag nog börja laga lite käk. C U !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards