Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Heidi Månsson - 5 januari 2010 17:17

December är INTE en bra månad ur ekonomisk synpunkt. Januari är fasiken inte mycket bättre. Och naturligtvis då ska det tjärva ihop sig. Men det är inte så mycket ur ekonomisk synpunkt som jag svär egentligen... Vad har hänt? Jo handtaget på Linneas barnvagn är pajj. Det går inte att låsa fast i nått läge för knappen på enda sidan som gör att handtaget går att låsa i olika lägen är trasig. Det är som det så fint heter "teleskophandtag" på vagnen så man kan skjuta in och förlänga handtaget. Praktiskt blandannat när olika långa människor ska köra barnvagnen. Hade det gått att låsa handtaget i ett läge så hade det kunnat få fortsätta vara i det läget för Fredrik och jag är nästan lika långa så det hade vi kunnat stå ut med. Som det är nu så vågar jag inte köra vagnen i några trappor eller upp å ner på bussen för handtaget kan gå av helt då... Ett problem är att vi bor i ett hus med en tomt som ligger ganska högt över gatunivån så vi har flera trappsteg upp till tomten från gatan och sen har vi dessutom en trappa till från tomten upp till entren. INTE så kul just nu. Är jag själv hemma och ska ut på promenad med Linnea så får jag släpa ut schassit först och sen bädda ner Linnea i liggdelen och bära ut hela den med henne i. Det funkar ju ett tag men det blir jobbigt i längden.

Igår när vagnen pajjade så var jag redan inne i stan. Jag har ju köpt vagnen begagnat men jag tänkte att jag kunde ju alltid fråga inne på den affären inne i stan som säljer likadana vagnar vad man kan göra åt problemet. Dom sa att man måste byta hela handtaget och jag kan tidigast få besked på måndag om vad det i så fall skulle kosta och när det kunde ske och hur lång tid jag blir av med vagnen. Jisses. Det går dessutom inte på någon garanti alls så det är bara till å punga ut med dom pengarna för vi klarar oss ju inte utan vagn och det lär ju vara billigare att lämna in den för reparation än att köpa en ny naturligtvis. Problemet är bara att vara utan vagn länge. Dessutom ska sambon vara borta hela nästa vecka i jobb. Jippie ! Jag blir ju rätt så låst om jag inte kan komma och gå som jag vill på dagarna... Ja ja, får se hur detta löser sig.


När jag var gravid så tyckte jag att det var så överdrivet med alla kläder och prylar som det alltid skulle vara Hello Kitty-tryck på. Tyckte det kunde finnas nått annat i utbudet på H&M också. Jag sa att om vi skulle få en tös så skulle jag INTE köpa Hello Kitty-kläder. Mmmm eller hur!? Vad kom jag hem med igår då. Var på stan och hade ett presentkort på H&M. Köpte kläder till Linnea och det var ju sååååååå söta kläder med Hello Kitty på så det kunde jag ju inte motstå :)

Vi har ju redan mycket i strl 62 som hon har nu men efter att ha inventerat här hemma så visste jag vad som behövdes i kommande strl så nu längtar jag ju tills hon kan ha allt det nya fina :)


I morgon börjar sambons nästa långledighet från jobb. Han är ledig ons-sön. Superskönt :=) Kul att hinna vara lediga lite tillsammans. Får se om vi kanske kan hitta på nått kul med barnen.


Nehepp, dax att fixa kvällsmat. C U.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards