Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Ibland har man flyt :)

Av Heidi Månsson - 23 november 2010 14:15

Jag skrev ju sist om vårt i-landsproblem med skor och tossor. Dagen efter åkte jag och polarn Nettan till Kristianstad. Jag tog med mig de gamla tossorna bara för att kunna mäta och jämföra när jag skulle köpa nya. Linnea fick ju vara hemma med pappsen sin eftersom det var lite busväder ute. Gick till Name It-butiken där jag köpte tossorna. Frågade efter en större storlek och det fanns ett par kvar. Redan där hade jag flyt. Sen när jag sa att jag hade köpt ett par tidigt i höst och att dom var för små så fick jag lämna in dom så det blev ett byte av strl så jag slapp betala nått! Det kallar jag service!! Jag hade ju ändå köpt tossorna för flera månader sedan och jag hade ju inget kvitto eller ens prislappen kvar. Jag rekomenderar den butiken :))

Jag lyckades senare samma dag buda hem ett par Kavat-skor till Linnea på Tradera. Har iofs inte fått dom ännu men det är inte så konstigt, auktionen gick ju ut i helgen och sen ska det mailas, betalas och skickas fram å tillbaka. Dom ser jättefina ut och många har sagt att Kavat är bra dojjor så vi får väl se :)

Det är ju en chansning, funkar inte dom skorna på Linnea så får jag väl sälja dom vidare då och testa nått annat. Så himmlans omöjligt ska det väl inte vara att lyckas hålla henne varm om fossingarna...


Omöjligt verkar det dock vara att hitta fin-byxor till Robin. Antingen kommer jag hem med nått som inte passar i smaken eller så passar det inte i strl. Han är svår i kroppsformen just nu den där grabben. Rätt så lång men kortare ben än överkropp och så rätt så smal om rumpa och höfter men har lite bredare vader. Dom byxmodellerna som är så inne nu även på grabbar, att det ska vara smalare nertill...haha...kul kul... För det första så tycker Robin att det är skitfult, han tycker att det ser ut som tjejbyxor. För det andra så passar dom inte på honom. Jag fattar inte att det ska vara så svårt med kläder. Jämt är det nått som strular.

Jag lyckades iaf hitta skjortor till honom som dög. Alltid något ;)


I lördags hade jag och de två stora barnen en pysselstund. Vi tog fram lite Panduro-pyssel och skapade lite saker. Vi lyssnade till och med på julmusik under tiden och ute föll det lite snö. Myyyys :)

Lite senare på eftermiddan gick Fredrik ut en stund med de tre barnen. Linnea åkte pulka för första gången, det tyckte hon var roligt! Jag hoppas att det blir lite snö denna vintern så att Linnea får åka så mycket pulka hon bara orkar :) Det innebär dock inte att jag tycker att det behöver bli överdrivet mycket snö. Nej tack, lite grann så där så att det går att åka pulka eller bygga en snögubbe men mer än så behöver det inte vara. Beställningen är inlagd - kan jag få vad jag har beställt? :=))  Ingen jobbig blötsnö tack. Det kan snöa en gång och sen kan det vara precis så kallt så att snön ligger kvar tills jullovet är över. Då kan snön försvinna å så kan det bli milt och sköntväder. Eller hur...in my dreams typ...


Nej nu kallar tvätten på mig. Ses senare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards