Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Man får vad man betalar för...

Av Heidi Månsson - 29 november 2010 12:00

I år, som de allra flesta år, var jag ute i god tid med att köpa vinterkläder till barnen. Ja Felicia hade redan täckbyxor, täckjacka och skor som passade i år med. Hon har blivit så pass stor så att nu växer inte fötterna så mycket mer och vi köpte lite för stora kläder förra året så det gick bra i år med.

Robin fick en jacka på Ullared (som är kanonbra!) och så hittade jag ett par täckbyxor begagnat. Dom var visst utslitna i det skikt som ska vara "vattenavstötande" för dom blir ju dyngsura rakt igenom. Täckbyxorna såg såååå fina ut, knappt att man ser att dom är använda. Vet inte vad det är för märke så det kan ju vara nått billigt skit som inte håller måttet. Måste iaf införskaffa ett par till för han måste ju kunna vara i skolan en hel dag utan att bli kall efter första rasten...

Skor "fyndade" vi till Robin på nån butik i Kristianstad som hade kursat så dom hade megautförsäljning där. Hittade ett par vinterkängor som hade kostat ca 600 spänn men vi fick dom för 150:- (har jag för mig), ja nått sånt iaf. Billigt å bra tänkte vi. Mmm jo eller hur... Så fort snön kom så läckte dom som ett såll visade det sig. Dom håller värmen jättebra när det är torrt ute. I pulkabacken? Njaaa där brukar man ha en tendens till att kliva i snö och den är inte så särskilt torr... :)

Efter att ha jagat ett par gore-tex-skor till honom så hittade vi äntligen ett par igår och nu är han torr om fötterna iaf. Skönt det! Återstår bara ett par täckbyxor. Ska börja med att spana på Tradera men annars blir det en sväng in till stan nån dag.

Nästa år är det jag som köper gore-tex direkt till de barn som behöver nya pjucks och inget annat billigt skit. Att man aldrig lär sig...


Nej om man skulle ta och duscha och klä på sig så att man kan ta med den lilla hönan ut i pulkabacken kanske :))  Kram på er!


 
 
Greger

Greger

29 november 2010 12:18

Det är helt sjukt vad svårt det är att hitta bra (och prisvärda) kläder till barn. Aldrig hittar man allt man behöver utan måste remma runt och leta i massa affärer.

http://www.brajulklappstips.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards